Gå til innhold

Han var bånnfrossen på beina:(

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

De ringte meg fra barnehagen og sa gutten min gråt så veldig, så de lurte på om jeg ville hente ham. Jeg bor like ved barnehagen så jeg gikk med en gang og hentet ham.

Da jeg kom hjem og tok av ham skoa gråt han enda mer. Beina hans var illrøde og han hylte. Huff, har aldri kjent så kalde bein.

I dag har de vært ute fra 9.30 til 15 i 5 minusgrader.

Han står mye stille så han blir fort kaldt. Jeg har bedt de skifte ullsokker på ham i løpet av dagen for han blir så kald. Han blir tre år denne måneden.

Han fikk nye vintersko nå i vinter. Det er av merket friends og kostet ca 400.

Har lagt i ekstra såle og han bruker fine ullsokker.

Hva skal jeg gjøre?

Hjelper det med dyrere støvler? Noen som har tips til bra merke?

Mammahjertet mitt gråter over de kalde tottene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Lillemus

18

• Dorthe

9

• margerita1365380476

9

Er skoene for smale? Blir det for knapt med plass ned i skoene(ikke bare i lengden, men i bredden), så blir det kaldt.

Ecco, Viking og selskinnstøvler er varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Det høres ut som om han trenger tykke ullsokker i tillegg til de tynne. Da kan det hende han trenger sko i en str større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trorjegda

Jeg tror ikke det finnes skotøy som holder kulde ute i nærmere 6 timer hvis man står rett opp og ned. Kan du ikke be om at de aktiviserer han litt med ett eller annet? Evnt tar han inn litt av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Er skoene for smale? Blir det for knapt med plass ned i skoene(ikke bare i lengden, men i bredden), så blir det kaldt.

Ecco, Viking og selskinnstøvler er varme.

Da jeg var liten brukte jeg noe som heter Mesna-lobben. De var varme og fine. Kanskje de er å få tak i enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg ville forhørt meg med barnehagen om hva de ville anbefalt av skotøy. Er dem ute så lenge hver dag? Blir ikke ungene tatt inn og sjekket innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvorfor står han så mye stille? Kan ikke de voksne aktivisere ham litt? Litt ukjent for meg dette her, ha selv to sønner som aldri har stått stille et minutt :-).

Forøvrig støtter jeg forslag om litt store støvler og ekstra par sokker. Du sier du har såler, men de bør være i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig lang utetid for så små?

Jeg støtter de andre i:

- større sko med plass til tykkere ullsokker + ullsåler, det finnes såler med lammeull på (ikke bare vevd av), prøv disse

- be de voksne aktivisere ham mer, ikke rart han blir iskald om han står i ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg ville forhørt meg med barnehagen om hva de ville anbefalt av skotøy. Er dem ute så lenge hver dag? Blir ikke ungene tatt inn og sjekket innimellom?

De er mye ute i den barnehagen.

Han står som regel og ser på storebror som er 5.

Synes de kunne aktivisert ham mer ja. Er jo ingen sko som holder varmen i 5 minusgrader i 6 timer!

Jeg skal ihvertfall ut og handle noen nye støvler nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad jeg ikke har hatt barn i noen barnehage der det ligger status i å være ute hele dagen. Det er sikkert flott for de som ikke fryser. Men for frossenpinner blir det altfor lenge uansett skotøy, tror jeg.

Du kan muligens få han litt varmere med litt større sko og ullsåler. men som deg så tror jeg ikke noe holder en rolig unge varm i seks timer når det er flere minusgrader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenge ute

Vil anbefale Sorel eller Kamik sko - med ekstra ullsåle og plass til tykke gode ullsokker.

Men om barnehagen har barna så lenge ute må de iallefall aktivisere ungene litt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Ett av mine barn har hatt veldig lett for å fryse på beina. Løsningen for oss ble å kjøpe slike Hand Warmers (ja, de heter det!) og sende med. Nå gikk mitt barn på skolen da vi begynte med dette, så h*n fikset det selv.

Det er noen små, flate "pakker" som du tar ut av pakningen og rister/klemmer litt på før du legger dem inn i votter eller ned i sko. De holder varmen i noen timer.

Jeg vet ikke om det er å anbefale til så små, som sagt mitt barn gikk på skolen da vi begynte med dette, men for oss (les: barnet!) har dette vært redningen på skidager og turdager og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, stakkars liten.

Det er varmesåler med batteridrift å få, men jeg vet ikke om det er mulig å få til så små størrelser, ellers hadde det vært midt i blinken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ull er tingen

Friends kom vel ikke best ut i test på å holde beina varme, les noen best i test tester :D Ellers er det lag på lag som er tingen, skoene må være vannfaste med kunne puste, de må være varme og isolerende og ikke for små. Ha i en ekstra ullsåle eller termosåle, så et tynt lag f.eks. ullstrømpebukse og så tykke ullsokker utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Vil anbefale Sorel eller Kamik sko - med ekstra ullsåle og plass til tykke gode ullsokker.

Men om barnehagen har barna så lenge ute må de iallefall aktivisere ungene litt da

Har kjøpt sorel støvler nå i ettermiddag. De virket varme og fine. Håper det blir litt bedre i morgen, hvis ikke kan han ikke være i barnehagen når det er kaldt. Enda bra det ikke har vært kaldere vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...