Gå til innhold

Han var bånnfrossen på beina:(

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

En ting til - husk at det er viktig å være godt kledt over alt - har man for lite andre steder på kroppen, fryser man nok på beina også.

Jeg sverger til flere lag med ull over alt når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Lillemus

18

• Dorthe

9

• margerita1365380476

9

Gjest lenge ute

Har kjøpt sorel støvler nå i ettermiddag. De virket varme og fine. Håper det blir litt bedre i morgen, hvis ikke kan han ikke være i barnehagen når det er kaldt. Enda bra det ikke har vært kaldere vinter.

Det må jo bli galt om man ikke kan sende barna sine i barnehagen fordi de absolutt skal være ute så lenge at det blir en plage for små barn som ikke beveger seg mye. De må jo ha muligheten til å være inne om de blir for kalde. En ting er jo om det hadde vært dere som ikke hadde sendt med klær passende for årstiden - men det er jo ikke der problemet ligger.

Håper det blir mye bedre for barnet nå med nye støvler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne... åssen er de å ha i skoa når man skal være i bevegelse samtidig?

Jeg bruker dem på skøyter, langrenn og slalåm. Merker ikke annet enn at det holder seg varmt. De er små og myke.

De vil nok merkes noe mer for en liten med små føtter. Allikevel tror jeg det er bedre enn å være iskald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vikaren

Har jobba litt i barnehage selv og reagerer på at ingen av dem som jobber der sjekka om han var kald når han sto der og grein... De må jo se at han er passiv i lek, og burde tenkt så langt som til spørre ham eller sjekke om han var kald? Der jeg jobba var det noe vi var obs på på alle ungene, spesielt de som står mye i ro. Men så er det også et sted som er vant til -15 til -25 om vinteren, kanskje det gjør oss mer bevisst på kulda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at Sorel og Kamik er veldig varme sko.

Men alt blir kaldt om han er i ro ute i så mange timer.

Støtter forslaget om Sorel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kjenner jeg er glad jeg ikke har hatt barn i noen barnehage der det ligger status i å være ute hele dagen. Det er sikkert flott for de som ikke fryser. Men for frossenpinner blir det altfor lenge uansett skotøy, tror jeg.

Du kan muligens få han litt varmere med litt større sko og ullsåler. men som deg så tror jeg ikke noe holder en rolig unge varm i seks timer når det er flere minusgrader..

''Det er sikkert flott for de som ikke fryser. Men for frossenpinner blir det altfor lenge uansett skotøy, tror jeg.''

Rundt her vi bor er det flere friluftsbarnehager som tilbringer det aller meste av tiden ute, uansett vær og temperatur. Jeg kan ikke tro annet enn at det finnes barn av den rolige typen der også. Det handler mest om riktige klær og bevegelse - og sistnevnte bør selvfølgelig de voksne bistå med.

Tror faktisk på det forslitte uttrykket "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Synes det er en uting å lære barn at en skal være inne når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er sikkert flott for de som ikke fryser. Men for frossenpinner blir det altfor lenge uansett skotøy, tror jeg.''

Rundt her vi bor er det flere friluftsbarnehager som tilbringer det aller meste av tiden ute, uansett vær og temperatur. Jeg kan ikke tro annet enn at det finnes barn av den rolige typen der også. Det handler mest om riktige klær og bevegelse - og sistnevnte bør selvfølgelig de voksne bistå med.

Tror faktisk på det forslitte uttrykket "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Synes det er en uting å lære barn at en skal være inne når det er kaldt.

''Tror faktisk på det forslitte uttrykket "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Synes det er en uting å lære barn at en skal være inne når det er kaldt.''

Hvis den stakkars ungen er sånn som meg så er det eneste som hjelper slike varmeputer til å ha i skoene vil jeg tro. Jeg fryser utrolig lett på føttene, selv ikke mine digre, tjukke sorel scootersko med filttøffel holder meg varm særlig lenge. Jeg sikler på et par selskinnsstøvletter fra Topaz, men de koster 3200,- så jeg vet sannelig ikke om jeg kan bruke så mye penger på sko til meg selv akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noen tvil om at det finnes barn som fryser uansett klær etter så lang tid ute vinterstid. Jeg har en av hver og ble ganske lei av utsagnet "det finnes ikke dårlig vær..". Størstegutten her frøs på beina og fingrene uansett. En liten time kunne han klare seg ute i temp rundt ti minus, men det var også max. Jeg kunne selvsagt heller aldri vurdert en friluftsbarnehage. For han ville det grenset til mishandling:-( Nr 2 er derimot av den varme typen som kan være ute lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

''Tror faktisk på det forslitte uttrykket "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær". Synes det er en uting å lære barn at en skal være inne når det er kaldt.''

Hvis den stakkars ungen er sånn som meg så er det eneste som hjelper slike varmeputer til å ha i skoene vil jeg tro. Jeg fryser utrolig lett på føttene, selv ikke mine digre, tjukke sorel scootersko med filttøffel holder meg varm særlig lenge. Jeg sikler på et par selskinnsstøvletter fra Topaz, men de koster 3200,- så jeg vet sannelig ikke om jeg kan bruke så mye penger på sko til meg selv akkurat nå.

Jeg blir nesten provosert når jeg leser de som skriver at det er klærne det kommer ann på!

Tassen vår blir snart 3 år, han er liten av vekst, bittesmå bein.

Han står stort sett rolig eller sitter rolig på en trehjulsykkel og ser på de andre barna leker.

6 timer ute i 5 minusgrader- vis meg de skoa som klarer å holde de føttene varme.

du vet hva jeg snakker om Lillemus. Jeg er også slik at jeg blir fort kald på beina uansett sko.

Jeg ringte barnehagen nå for å høre om de var ute- det var de selvsagt!

Har ikke lyst til å sende minstemann dit i dag, men må ta en prat med de.

g

Gruer meg til det, for jeg er ikke den typen som liker å si ifra om noe.

Jeg har jo nevnt tidligere at de må sjekke beina hans, men det hjelper tydeligvis ikke.

Mannen min lurte på om han skulle ringe styreren, men jeg sa nei. Skal prøve å snakke med de en gang til.

Dette er ikke en naturbarnehage, men de er stort sett ute likevel. Ungene mine har vel bare vært inne noen få ganger siden i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten provosert når jeg leser de som skriver at det er klærne det kommer ann på!

Han står stort sett rolig eller sitter rolig på en trehjulsykkel og ser på de andre barna leker.

6 timer ute i 5 minusgrader- vis meg de skoa som klarer å holde de føttene varme.

du vet hva jeg snakker om Lillemus. Jeg er også slik at jeg blir fort kald på beina uansett sko.

g

Jeg har jo nevnt tidligere at de må sjekke beina hans, men det hjelper tydeligvis ikke.

Mannen min lurte på om han skulle ringe styreren, men jeg sa nei. Skal prøve å snakke med de en gang til.

Dette er ikke en naturbarnehage, men de er stort sett ute likevel. Ungene mine har vel bare vært inne noen få ganger siden i høst.

Du må si fra at de må aktivisere han og passe på at han ikke fryser. Det er jobben din som mor å si fra og det er jobben til barnehagen å gjennomføre det.

Jeg har hatt mine unger i friluftsbarnehage og en av grunnene til at det gikk så fint, var jo at de voksne hadde fokus på å aktivisere barna. Etterhvert så lærer barna selv teknikker for å holde varmen, men dette må faktisk læres.

For øvrig høres det jo ut som et lite tilfredsstillende tilbud for gutten å stå stille i timesvis, enten det nå er inne eller ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g

Uff, kalde bein er grusomt - det er ingenting som blir gøy da!

Men prøv slike varmeposer som noen i tråden lenker til, jeg har noen liggende jeg også, men har ikke kommet så langt at jeg har prøvd dem ennå. Det er noe med at de kastes etter bruk og genererer en del søppel også, for min del da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Du må si fra at de må aktivisere han og passe på at han ikke fryser. Det er jobben din som mor å si fra og det er jobben til barnehagen å gjennomføre det.

Jeg har hatt mine unger i friluftsbarnehage og en av grunnene til at det gikk så fint, var jo at de voksne hadde fokus på å aktivisere barna. Etterhvert så lærer barna selv teknikker for å holde varmen, men dette må faktisk læres.

For øvrig høres det jo ut som et lite tilfredsstillende tilbud for gutten å stå stille i timesvis, enten det nå er inne eller ute.

Jeg har vært i barnehagen og snakket med de nå.

De sier de sjekket beina hans to ganger i går og han var kald hver gang! Kunne jo tatt ham inn litt da kanskje.

Det er bare mandager de er ute hele dagen ellers er de inne et par timer på formiddagen.

Håper de nye sorel støvlene hans varmer litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

g

Du må ringe barnehagen og gjøre de klar over at han blir forfrossen fordi de er ute for lenge, og at han er i ro. Det er totalt uforståelig for meg at ungene skal være ute hele dagen.

Jeg synes med hell at de kunne delt opp dagen. 2 timer ute, lunch og lek inne et par-tre timer, så ut en tur igjen (avhengig av vær og vind).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er nok ikke noen tvil om at det finnes barn som fryser uansett klær etter så lang tid ute vinterstid. Jeg har en av hver og ble ganske lei av utsagnet "det finnes ikke dårlig vær..". Størstegutten her frøs på beina og fingrene uansett. En liten time kunne han klare seg ute i temp rundt ti minus, men det var også max. Jeg kunne selvsagt heller aldri vurdert en friluftsbarnehage. For han ville det grenset til mishandling:-( Nr 2 er derimot av den varme typen som kan være ute lenge.

Joda, skjønner det er lett å uttale seg når en ikke kjenner problemet på kroppen :). Mine to barn er også veldig forskjellige, ene fryser aldri, og den andre må kle seg godt.

Tenker uansett at en kommer langt om en klarer å holde barna i aktivitet - det er klart de fryser om de står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mine to barn og jeg har problemer med varmeregulering.

Det betyr fins ikke moderne sko som fungerer ute i lang tid.

Vi har prøvd alt og det beste på markedet.

Men så bestilte fra samer, skaller og ull-ladder. Ulladdene kan man ha inni skallene. Det er det eneste som holder barna varme på bena i barnehage, dårlig varmeregulering er en problemstilling få tar på alvor, men mange barn lider av dette.

De kan bestilles fra mange i Finmark,

her er en link:

http://www.miennas-ull.no/pages/fottoy.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Hei!

Men så bestilte fra samer, skaller og ull-ladder. Ulladdene kan man ha inni skallene. Det er det eneste som holder barna varme på bena i barnehage, dårlig varmeregulering er en problemstilling få tar på alvor, men mange barn lider av dette.

her er en link:

Takk for tips:) Skal sjekke det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg snakket med barnehagen i stad og da var han varm på beina etter å ha vært ute i 1,5 time. Var 5minus i dag også. Etter det gikk de inn et par timer.

Sorel støvlene var nok mye bedre! Friends støvlene går i søpla nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med barnehagen i stad og da var han varm på beina etter å ha vært ute i 1,5 time. Var 5minus i dag også. Etter det gikk de inn et par timer.

Sorel støvlene var nok mye bedre! Friends støvlene går i søpla nå.

''Friends støvlene går i søpla nå.''

Kan vel brukes hjemme eller når det er mildere, som ekstrasko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

her er en link:

Husker du hva dere betalte for skaller? *ønsker seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...