Gå til innhold

Han var bånnfrossen på beina:(

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med barnehagen i stad og da var han varm på beina etter å ha vært ute i 1,5 time. Var 5minus i dag også. Etter det gikk de inn et par timer.

Sorel støvlene var nok mye bedre! Friends støvlene går i søpla nå.

Jeg ville ikke kastet dem, de kan være kjekke å finne for litt mildere dager. :o) Husk å ta ut ull-tøffelen av Sorel-skoen dersom det går an, helst til lufting hver kveld så den ikke lukter surt etter en tid. Godt at han fikk varme føtter! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Lillemus

18

• Dorthe

9

• margerita1365380476

9

Husker du hva dere betalte for skaller? *ønsker seg*

Hei!

Trodde jeg husket det, men nå ble jeg veldig usikker.

Jeg har sendt en sms nå for min datter skal få nye til neste vinter. Så skal jeg si når hun svarer, men de varierer ganske i pris.

Hun jeg fikk laget av tok opp bestilling, for alt er håndlaget og hadde ikke for barn ferdig, ingen er helt like, men det fins ikke noe varmere, og de er fantastisk vakre, man føler seg som litt i et eventyr, men jeg skal si når damen svarer meg.

Jeg ønsker meg en kappe, så er Narniafølelsen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Det er nok ikke noen tvil om at det finnes barn som fryser uansett klær etter så lang tid ute vinterstid. Jeg har en av hver og ble ganske lei av utsagnet "det finnes ikke dårlig vær..". Størstegutten her frøs på beina og fingrene uansett. En liten time kunne han klare seg ute i temp rundt ti minus, men det var også max. Jeg kunne selvsagt heller aldri vurdert en friluftsbarnehage. For han ville det grenset til mishandling:-( Nr 2 er derimot av den varme typen som kan være ute lenge.

Enig. Min eldste var varm av seg, og frøs ikke uansett. Nr to derimot... Ingen ting kan holde den ungen varm på hender og føtter, bortsett fra hjelpemidler av typen Hand Warmers og slikt.

Og tro meg, vi har prøvd det meste innen bekledning. Hjemmestrikkede tovede ullvotter og Hestra-votter, ullsokker av alle mulige typer. Sorel-sko og Kamik-sko. Det hjelper ikke!

På alle utedager og skidager om vinteren MÅ vi sende med Hand Warmers, ellers får vi hjem en iskald forfrossen unge.

Noen blir letter kalde enn andre, sånn er det bare. Og da er det litt for lettvint å henvise til at ikke fins dårlig vær, bare dårlige klær.

Vi er forskjellige, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk svar i dag.

1500 med innleggene til barn, og

2100 med innleggene til voksne :)

Det er rimelig, men man bør kjøpe for store, det har jeg gjort, og det har vært helt uproblematisk for barna.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk svar i dag.

1500 med innleggene til barn, og

2100 med innleggene til voksne :)

Det er rimelig, men man bør kjøpe for store, det har jeg gjort, og det har vært helt uproblematisk for barna.

:)

Takk skal du ha! Det var slett ikke så dyrt som jeg trodde nei. Hmmm... Jeg får se på det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Det var slett ikke så dyrt som jeg trodde nei. Hmmm... Jeg får se på det. :o)

Hei!

Ja det tenkte jeg også,

Og det er kunsthåndtverk de er usedbalig vakre :)

Ikke mange som har slik i Oslo, men alle barn er fascinert av dem, det er som om barn har en egen sans for estetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja det tenkte jeg også,

Og det er kunsthåndtverk de er usedbalig vakre :)

Ikke mange som har slik i Oslo, men alle barn er fascinert av dem, det er som om barn har en egen sans for estetikk.

Om jeg kjøper slike kommer jeg ikke til å bruke dem i byen, men når vi drar til og er på hytta og kanskje ute på landet hos kjæresten min. :o) De er jo for fine til å brukes i den skitne byen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper slike kommer jeg ikke til å bruke dem i byen, men når vi drar til og er på hytta og kanskje ute på landet hos kjæresten min. :o) De er jo for fine til å brukes i den skitne byen! :o)

Hei!

Ja litt enig med deg,

men min datter som elsker eventyr bruker i byen sine :)

Jeg liker for elsker eventyr og dyr og skog og indianere og ekte ting.

Men som du skriver på hytte er de geniale, men også til små barn, lenge ute i barnehage sånne som mine, som sitter stille for helst vil tegne eler lese eller bare tenke, for sånne barn er de supre, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvem skal du kjøpe fra?

Jeg fant ut at de fra linken jeg sendte deg var litt billigere enn de andre så nå bestiller jeg fra henne til neste vinter.

Jeg syns de er så vakre at man feks ikke trenger støveletter og andre skotøy hvis man har disse, og lette å rengjøre, men litt glatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvem skal du kjøpe fra?

Jeg fant ut at de fra linken jeg sendte deg var litt billigere enn de andre så nå bestiller jeg fra henne til neste vinter.

Jeg syns de er så vakre at man feks ikke trenger støveletter og andre skotøy hvis man har disse, og lette å rengjøre, men litt glatte.

Jeg vet ikke om jeg kjøper ennå, må tenke litt på det og telle litt på kronene, 2000,- er jo en del penger tross alt, men har fryktelig lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kjøper ennå, må tenke litt på det og telle litt på kronene, 2000,- er jo en del penger tross alt, men har fryktelig lyst på!

Hei!

Barn 1500 !

Med ull-ladder og det hele.

2100 for deg/voksen, jeg kjøpte først til barna, først senere til meg :)

Liker ikke barn skal ha vondt i bena.

Tror du får faktura,sender først :) min mann betaler og så blir irritert og så sier " hvor skal jeg hente pengene fra?" det vet ikke leg, men heldigvis går det bra ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barn 1500 !

Med ull-ladder og det hele.

2100 for deg/voksen, jeg kjøpte først til barna, først senere til meg :)

Liker ikke barn skal ha vondt i bena.

Tror du får faktura,sender først :) min mann betaler og så blir irritert og så sier " hvor skal jeg hente pengene fra?" det vet ikke leg, men heldigvis går det bra ser jeg.

Jeg må nok betale selv. :o) Ungene har heldigvis ikke arvet mine kalde føtter så de trenger ikke slike, de klarer seg med det de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok betale selv. :o) Ungene har heldigvis ikke arvet mine kalde føtter så de trenger ikke slike, de klarer seg med det de har.

Hei!

Er du ikke gift?

Jeg så et program "sinnasnekkeren" en gang, de bodde sammen, men levde litt hver for seg, heldigvis, vi lever sammen og min mann betaler alt.

Jeg har bare attføring så jeg betaler mye mindre for tingene våre, men det bryr ikke min mann seg om, heldigvis.

Jeg hadde ikke likt å være gift med en mann som var gjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Og fint dine barn ikke har arvet dine kalde føtter, ja for det er vondt!

2 av mine sliter med dette og til dem hjelper bare ekte saker :)

naturlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenge ute

Jeg snakket med barnehagen i stad og da var han varm på beina etter å ha vært ute i 1,5 time. Var 5minus i dag også. Etter det gikk de inn et par timer.

Sorel støvlene var nok mye bedre! Friends støvlene går i søpla nå.

Så flott :)

Men ta vare på de andre støvlene til mildere dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dem på skøyter, langrenn og slalåm. Merker ikke annet enn at det holder seg varmt. De er små og myke.

De vil nok merkes noe mer for en liten med små føtter. Allikevel tror jeg det er bedre enn å være iskald.

Jeg har liksom bare tenkt at de må være vonde å ha under beina når man skal røre på seg, men jeg er utrolig følsom under beina også, da, så det har vel noe med det å gjøre. :-/

Her har forøvrig alle funnet sko som funker i -25, så vi er fornøyd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sjekke for deg på markedet her i begynnelsen av februar. Har handla på markedet til deg før, jeg, men da med et annet nick :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at du har så små føtter at du går inn i barnestørrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenge ute

Hei!

Mine to barn og jeg har problemer med varmeregulering.

Det betyr fins ikke moderne sko som fungerer ute i lang tid.

Vi har prøvd alt og det beste på markedet.

Men så bestilte fra samer, skaller og ull-ladder. Ulladdene kan man ha inni skallene. Det er det eneste som holder barna varme på bena i barnehage, dårlig varmeregulering er en problemstilling få tar på alvor, men mange barn lider av dette.

De kan bestilles fra mange i Finmark,

her er en link:

http://www.miennas-ull.no/pages/fottoy.html

Kanskje noe slikt jeg burde ha.

Jeg har en sønn som er på skirenn omtrent hver helg vinterstid - og jeg må jo være med å se på vet du :) Og jeg er frossen på føttene på hvert eneste skirenn - selv etter at jeg kjøpte med Sorel-støvler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenge ute

Kanskje noe slikt jeg burde ha.

Jeg har en sønn som er på skirenn omtrent hver helg vinterstid - og jeg må jo være med å se på vet du :) Og jeg er frossen på føttene på hvert eneste skirenn - selv etter at jeg kjøpte med Sorel-støvler

Og selv nå som det ikke har vært så veldig kaldt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...