Lillemus Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Er du ikke gift? Jeg så et program "sinnasnekkeren" en gang, de bodde sammen, men levde litt hver for seg, heldigvis, vi lever sammen og min mann betaler alt. Jeg har bare attføring så jeg betaler mye mindre for tingene våre, men det bryr ikke min mann seg om, heldigvis. Jeg hadde ikke likt å være gift med en mann som var gjerrig. Nei, jeg er ikke gift, vi er kjærester og bor hver for oss. Uansett hadde jeg ikke kjøpt meg noe til 2100,- og forventet at han skulle betale det, ikke uten å spørre pent først. Kjæresten min er overhodet ikke gjerrig forøvrig. ) Men det betyr ikke at han uten videre betaler alt mulig for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg kan sjekke for deg på markedet her i begynnelsen av februar. Har handla på markedet til deg før, jeg, men da med et annet nick Var det du ja - jeg har lurt på hvem det var for det husker jeg ikke. ) Den står til pynt hos meg fremdeles. ) Det er litt dyrt og bør vel kanskje prøves først? Jeg kan jo alltids ta mål av føttene mine og sende deg om det blir aktuelt. Må tenke litt på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg innbiller meg at du har så små føtter at du går inn i barnestørrelse Når det gjelder vintersko har jeg vanligvis str. 38 og det regnes ikke som barnestørrelse lenger da. ) Sommersko bruker jeg i str. 36-37. Barnesko er dessuten smalere enn voksensko så de blir ofte for trange selv om de skulle være lange nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skimor Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Kanskje noe slikt jeg burde ha. Jeg har en sønn som er på skirenn omtrent hver helg vinterstid - og jeg må jo være med å se på vet du Og jeg er frossen på føttene på hvert eneste skirenn - selv etter at jeg kjøpte med Sorel-støvler På apoteket i går så jeg varmeelementer til å ha oppi støvlene. De skulle vistnok varme i 8 timer og det bør jo holde for et skirenn (selv for et skiskytterrenn holder jo det ;-)) Ellers har jeg oppdaget at det er viktig å snøre igjen støvlene i overkant. (Løping for å hente tørre hansker, briller eller annet glemt utstyr rett før start hjelper også...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Når det gjelder vintersko har jeg vanligvis str. 38 og det regnes ikke som barnestørrelse lenger da. ) Sommersko bruker jeg i str. 36-37. Barnesko er dessuten smalere enn voksensko så de blir ofte for trange selv om de skulle være lange nok. Nei, da er du ikke barnestørrelse. Synd, de som bruker 35 er jo kjempeheldige og kjøpe til halve prisen ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Nei, da er du ikke barnestørrelse. Synd, de som bruker 35 er jo kjempeheldige og kjøpe til halve prisen ofte. Praktisk for sportssko, men det er mange type damesko og høyhælte man ikke får i den størrelsen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Kanskje noe slikt jeg burde ha. Jeg har en sønn som er på skirenn omtrent hver helg vinterstid - og jeg må jo være med å se på vet du Og jeg er frossen på føttene på hvert eneste skirenn - selv etter at jeg kjøpte med Sorel-støvler Hei! Ja Sorel, kjøpre dem selv, veldig oppskrytt og ubrukelge, ikke varme, knapt til grensene som står i dem! Bedre med ekte saker, tror samer fint kan være ute i timesvis i 40 minus uten stor aktivitet i disse, husker ikke helt hva samekvinne sa, men når selv jeg ikke fryser er det helt unikt. Så absolutt noe for de som fryser, Sorel er ubrukelig!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Nei, jeg er ikke gift, vi er kjærester og bor hver for oss. Uansett hadde jeg ikke kjøpt meg noe til 2100,- og forventet at han skulle betale det, ikke uten å spørre pent først. Kjæresten min er overhodet ikke gjerrig forøvrig. ) Men det betyr ikke at han uten videre betaler alt mulig for meg. Hei! Er det forskjellen på en ektemann og en kjæreste? Hvorfor betaler min mann alt ? Og jeg bare ler og tenker at sånn er det jo, vel men jeg er takknemlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Nei, jeg er ikke gift, vi er kjærester og bor hver for oss. Uansett hadde jeg ikke kjøpt meg noe til 2100,- og forventet at han skulle betale det, ikke uten å spørre pent først. Kjæresten min er overhodet ikke gjerrig forøvrig. ) Men det betyr ikke at han uten videre betaler alt mulig for meg. Hei! Siden min eldste nok blir som sin far, ambisiøs og karoerebevisst og min ungste datter dessverre ligner på meg, så vil jeg hun skal hifte seg med rikitg mann, dvs en som betaler for det hun trenger. Er ikke dette vanlig? Har jeg vært heldig? Jeg tenker at er man gift deler man alt, bank-kontoer, penger, utgifter, da spiller ikke det noen rolle hva noen tjener, er dette uvanlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Er det forskjellen på en ektemann og en kjæreste? Hvorfor betaler min mann alt ? Og jeg bare ler og tenker at sånn er det jo, vel men jeg er takknemlig. '':) Er det forskjellen på en ektemann og en kjæreste?'' I praksis er det jo det. ) Vi bor ikke sammen og har derfor ikke giftet oss, ergo er han min kjæreste, ikke min ektemann. Selv om jeg kaller foreldrene hans for svigermor og svigerfar, noe de synes er koselig. ) ''Hvorfor betaler min mann alt ?'' Du har en meget snill og tålmodig mann som elsker deg svært høyt og som skjønner at du har litt problemer med penger. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Er det forskjellen på en ektemann og en kjæreste? Hvorfor betaler min mann alt ? Og jeg bare ler og tenker at sånn er det jo, vel men jeg er takknemlig. Jeg vet ikke hvorfor din mann betaler alt, men det er ikke vanlig. De fleste vil jo klare seg sjøl og betaler for seg sjøl og prøver å dele utgiftene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Er det forskjellen på en ektemann og en kjæreste? Hvorfor betaler min mann alt ? Og jeg bare ler og tenker at sånn er det jo, vel men jeg er takknemlig. ''Hvorfor betaler min mann alt ?'' Det høres jo ikke ut som du gir ham noe valg - når du bestiller dyre ting uten å spørre/fortelle det før regningen kommer... Jeg synes litt synd på hovedforsørgere når den andre parten kjøper ting uten å tenke¨så mye på hvordan det skal betales... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Siden min eldste nok blir som sin far, ambisiøs og karoerebevisst og min ungste datter dessverre ligner på meg, så vil jeg hun skal hifte seg med rikitg mann, dvs en som betaler for det hun trenger. Er ikke dette vanlig? Har jeg vært heldig? Jeg tenker at er man gift deler man alt, bank-kontoer, penger, utgifter, da spiller ikke det noen rolle hva noen tjener, er dette uvanlig? Men økonomien er jo ikke uendelig, man må jo først betale de faste utgiftene (lån, husleie, forsikringer, telefon, strøm) og deretter mat og slike ting og til slutt kan man se om man har råd til f.eks. skaller. ) Jeg kunne selvfølgelig kjøpt skaller og mange andre ting jeg har lyst på, men da hadde jeg ikke hatt penger igjen når det var 2 uker til neste lønning og det går jo ikke an. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 '':) Er det forskjellen på en ektemann og en kjæreste?'' I praksis er det jo det. ) Vi bor ikke sammen og har derfor ikke giftet oss, ergo er han min kjæreste, ikke min ektemann. Selv om jeg kaller foreldrene hans for svigermor og svigerfar, noe de synes er koselig. ) ''Hvorfor betaler min mann alt ?'' Du har en meget snill og tålmodig mann som elsker deg svært høyt og som skjønner at du har litt problemer med penger. ) Hei! Ja akkurat ja. problemer med penger har jeg ikke for min mann beyaler jo, men nå har jeg ikke store ønsker, men jeg kommer på ting, feks newtons vugge på teknisk museum, men den er ikke så dyr, osv... Jeg kjøper sjelden klær, aldri sminke, men min mann kjøper alt jeg trenger så jeg trenger ikke tenke på klesbutikker, men når jeg er på museumer da får jeg ideer og behov, men jeg tenker ofte på om jeg virkelig trenger det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg vet ikke hvorfor din mann betaler alt, men det er ikke vanlig. De fleste vil jo klare seg sjøl og betaler for seg sjøl og prøver å dele utgiftene. Hei! Dette var helt nytt for meg ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Siden min eldste nok blir som sin far, ambisiøs og karoerebevisst og min ungste datter dessverre ligner på meg, så vil jeg hun skal hifte seg med rikitg mann, dvs en som betaler for det hun trenger. Er ikke dette vanlig? Har jeg vært heldig? Jeg tenker at er man gift deler man alt, bank-kontoer, penger, utgifter, da spiller ikke det noen rolle hva noen tjener, er dette uvanlig? ''Jeg tenker at er man gift deler man alt, bank-kontoer, penger, utgifter, da spiller ikke det noen rolle hva noen tjener, er dette uvanlig?'' Nei, det er ikke uvanlig å dele alt. Men sånn som dere har det - men én som har hovedforsørgelsesbyrden - så burde dere også dele den biten som dreier seg om økonomiplanlegging. Jeg og min mann har bare felles penger (men hver våre bankkonti). Siden vi tjener sånn ca like mye - og vi ikke har utgifter som er veldig spesielle - har jeg ikke pleid å spørre/fortelle om alt mulig som handles inn av nødvendigheter. Men litt større ting avtaler man jo med hverandre at man kjøper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 ''Hvorfor betaler min mann alt ?'' Det høres jo ikke ut som du gir ham noe valg - når du bestiller dyre ting uten å spørre/fortelle det før regningen kommer... Jeg synes litt synd på hovedforsørgere når den andre parten kjøper ting uten å tenke¨så mye på hvordan det skal betales... Hei! Jeg kjøper sjelden ting, og min mann sier dette, " du er billig i drift", Ja ikke forstår jeg det, men han betaler, og glad er jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Men økonomien er jo ikke uendelig, man må jo først betale de faste utgiftene (lån, husleie, forsikringer, telefon, strøm) og deretter mat og slike ting og til slutt kan man se om man har råd til f.eks. skaller. ) Jeg kunne selvfølgelig kjøpt skaller og mange andre ting jeg har lyst på, men da hadde jeg ikke hatt penger igjen når det var 2 uker til neste lønning og det går jo ikke an. Hei! Men jeg er gift med en økonom. Og han ville like å ha en å dele bekymringer med, men han syns som jeg skrev jeg er billig i drift dette fordi jeg ikke bruker mye på klær og sminke, det interesserer meg nesten `= null, men jeg har ikke lett for å dele slike ting, for jeg er så opptatt av andre ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Men jeg er gift med en økonom. Og han ville like å ha en å dele bekymringer med, men han syns som jeg skrev jeg er billig i drift dette fordi jeg ikke bruker mye på klær og sminke, det interesserer meg nesten `= null, men jeg har ikke lett for å dele slike ting, for jeg er så opptatt av andre ting. Ok, hvis du er "billig i drift" er det jo greit :-) Men jeg synes du av og til har nevnt at han har vært litt oppgitt over dyre innkjøp du har ment var nødvendig - det var bare det jeg syntes å huske :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei! Ja akkurat ja. problemer med penger har jeg ikke for min mann beyaler jo, men nå har jeg ikke store ønsker, men jeg kommer på ting, feks newtons vugge på teknisk museum, men den er ikke så dyr, osv... Jeg kjøper sjelden klær, aldri sminke, men min mann kjøper alt jeg trenger så jeg trenger ikke tenke på klesbutikker, men når jeg er på museumer da får jeg ideer og behov, men jeg tenker ofte på om jeg virkelig trenger det. ''problemer med penger har jeg ikke for min mann beyaler jo'' Ikke på den måten, men jeg mener å huske at du en gang fortalte at du gjerne ville kjøpe ting til andre eller gi dem penger for du syntes synd på dem. En fin tanke, men man kan jo ikke gi bort så mye at en sitter igjen med ingenting selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.