Gå til innhold

Han var bånnfrossen på beina:(

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg i dette. Jeg syns også det er litt rart at de voksne lar en liten gutt _stå_rolig_ for seg selv ute så lenge. Nå sier jo trådstarter at de hadde sjekket ham et par ganger og han var kald begge gangene, og det gjør det enda rarere syns jeg.

Idioti! Jeg ville blitt skikkelig sint! Stakkars liten, det er skikkelig vondt å være kald på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Lillemus

18

• Dorthe

9

• margerita1365380476

9

Du er heldig - eller - dere er heldige! :) Håper dere fortsetter å ta vare på hverandre.

Hei!

Ja men jeg bør bli flinkere.

min mann har ikke mer å gjøre med den saken,

jeg har en lang vei å gå (som man sier) før jeg blir flinkere til å ta hensyn til andre. Jeg vet jo om min manns savn og dette bør jeg gjøre noe mer konkret med enn å tenke på det. Men jeg er ikke flink på nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja men jeg bør bli flinkere.

min mann har ikke mer å gjøre med den saken,

jeg har en lang vei å gå (som man sier) før jeg blir flinkere til å ta hensyn til andre. Jeg vet jo om min manns savn og dette bør jeg gjøre noe mer konkret med enn å tenke på det. Men jeg er ikke flink på nærhet.

Jeg har lest tråden her hvor du skriver om ansvaret for økonomi.

Hadde det vært en idé om mannen din viser deg hvor mye dere har av inntekt hver måned, og hvor mye som går med til de faste regningene hver måned - omtrent på samme måte som de gjør i Luksusfellen på TV3 eller Teenage Boss på NRK (du kan se episodene på nettet)?

Det gjøres veldig visuelt og tydelig. Vi har snakket om det hjemme faktisk at vi burde kanskje gjøre opp en status for å få enda bedre oversikt over hva pengene går til.

Selv om du ikke har så stor inntekt, så er det jo viktig at du forstår hvordan den totale inntekten dere har brukes i løpet av en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest tråden her hvor du skriver om ansvaret for økonomi.

Hadde det vært en idé om mannen din viser deg hvor mye dere har av inntekt hver måned, og hvor mye som går med til de faste regningene hver måned - omtrent på samme måte som de gjør i Luksusfellen på TV3 eller Teenage Boss på NRK (du kan se episodene på nettet)?

Det gjøres veldig visuelt og tydelig. Vi har snakket om det hjemme faktisk at vi burde kanskje gjøre opp en status for å få enda bedre oversikt over hva pengene går til.

Selv om du ikke har så stor inntekt, så er det jo viktig at du forstår hvordan den totale inntekten dere har brukes i løpet av en måned.

Hei!

Ja jeg kan jo tenke på saken, men det er jo stor vår økonomi, og mye må planlegges, settes av penger til, det går helt ryndt for meg så mye er det.

Strøm kvartalsvis, skolepenger kvartalvis, TV lisens, service på bil osv osv.. jeg syns jeg har så mye fra før.

Men jeg skal tilby min mann det, så skal jeg høre hva han sier, for han har jo savnet en å dele slike ting med, slikt han syns er normalt. han kan så veie det opp mot den evt. slitenheten min, for han har god oversikt.

Kanskje går det bra, kanskje blir jeg sliten, stresset og forvirret, skjer det siste tror jeg han velger å skåne meg, det er sånn det har vært til nå, men ting kan jo endre seg, jeg har jo nå bedre oversikt og har det bra inni meg, til og med ro i forhold til at jeg har asperger syndrom, bestemte meg for å slutte å tvile, samt det at jeg var så ærlig med min tvil gjorde nok at jeg bearbeidet dene tvilen forholdsvis raskt, og den kommer nok ikke tilbake, da jeg ofte gjør meg ferdig med ting, selv om det kan ta sin tid :)

takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg kan jo tenke på saken, men det er jo stor vår økonomi, og mye må planlegges, settes av penger til, det går helt ryndt for meg så mye er det.

Strøm kvartalsvis, skolepenger kvartalvis, TV lisens, service på bil osv osv.. jeg syns jeg har så mye fra før.

Men jeg skal tilby min mann det, så skal jeg høre hva han sier, for han har jo savnet en å dele slike ting med, slikt han syns er normalt. han kan så veie det opp mot den evt. slitenheten min, for han har god oversikt.

Kanskje går det bra, kanskje blir jeg sliten, stresset og forvirret, skjer det siste tror jeg han velger å skåne meg, det er sånn det har vært til nå, men ting kan jo endre seg, jeg har jo nå bedre oversikt og har det bra inni meg, til og med ro i forhold til at jeg har asperger syndrom, bestemte meg for å slutte å tvile, samt det at jeg var så ærlig med min tvil gjorde nok at jeg bearbeidet dene tvilen forholdsvis raskt, og den kommer nok ikke tilbake, da jeg ofte gjør meg ferdig med ting, selv om det kan ta sin tid :)

takk for tipset.

Jeg husker bare at de første årene vi var gift - hadde vi like stor del i privatøkoniomien - og planla sammen, og betalte regninger like mye hver.

Men så kom det noen år der vi fikk barn, og jeg hadde mer enn nok med å tenke på barna/babyene - de sov lite og jeg hadde lite overskudd - og jeg var lite på nettbanken og var lite involvert.

De siste årene har jeg kommet på banen igjen, og er like aktiv som mannen min - og jeg liker å vite akkurat hvordan økonomien vår er. Det er moro å se at lånet reduseres måned for måned, og at sparekontoene øker - og at når vi velger å kjøpe en ferie - så reduseres feriekontoen - og at vi må fordele store innkjøp utover året dersom vi ikke vil bruke sparepenger eller bruke kredittkort.

Økonomi er øy og spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker bare at de første årene vi var gift - hadde vi like stor del i privatøkoniomien - og planla sammen, og betalte regninger like mye hver.

Men så kom det noen år der vi fikk barn, og jeg hadde mer enn nok med å tenke på barna/babyene - de sov lite og jeg hadde lite overskudd - og jeg var lite på nettbanken og var lite involvert.

De siste årene har jeg kommet på banen igjen, og er like aktiv som mannen min - og jeg liker å vite akkurat hvordan økonomien vår er. Det er moro å se at lånet reduseres måned for måned, og at sparekontoene øker - og at når vi velger å kjøpe en ferie - så reduseres feriekontoen - og at vi må fordele store innkjøp utover året dersom vi ikke vil bruke sparepenger eller bruke kredittkort.

Økonomi er øy og spennende :-)

Hei!

takk skal tenke litt sånn.

Ja jeg er glad vi har serielån for pga av det betaler vi feks ned lånet på halvparten av tiden, slikt er fint å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

takk skal tenke litt sånn.

Ja jeg er glad vi har serielån for pga av det betaler vi feks ned lånet på halvparten av tiden, slikt er fint å vite :)

Vi har også valgt å betale ned lånet vårt på mye kortere tid enn det som er vanlig. Vi valgte annuitetslån, men satte det månedlige avdraget så høyt vi klarte de første årene.

Det betyr at vi kommer til å være gjeldfrie på huset om to år, tror jeg :-)

Men så står det jo ny bil for tur, oppussing av hus, ferieturer osv, så kostnader vil det jo alltid være - men det blir utrolig deilig å kjenne at vi da har betalt ned huslånet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også valgt å betale ned lånet vårt på mye kortere tid enn det som er vanlig. Vi valgte annuitetslån, men satte det månedlige avdraget så høyt vi klarte de første årene.

Det betyr at vi kommer til å være gjeldfrie på huset om to år, tror jeg :-)

Men så står det jo ny bil for tur, oppussing av hus, ferieturer osv, så kostnader vil det jo alltid være - men det blir utrolig deilig å kjenne at vi da har betalt ned huslånet!

Hei!

Ja vi har det omtrent sånn, men enda lenge til nedbetalt hus tror jeg, men sikkert til barna er store og vi må hjelpe dem med lån.

Ja det er mye utgifter, til sommeren nå skal vi Kreta tror jeg, og det er jo fryktelig dyr å reise slik, men det er hyggelig.

Heldigvis klarer vi oss akkurat :) Men vå låner aldri til ferier, bare til bil og hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er du ikke barnestørrelse. Synd, de som bruker 35 er jo kjempeheldige og kjøpe til halve prisen ofte.

Joa, men halv pris kan ikke helt kompensere for rosa og glitter og sånt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...