Persille1365381127 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Kun dyrt for meg. Jeg er snart uføretrygda for godt. Men det er dyrt for staten også Fikk du henvisning til MR i dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Men det er dyrt for staten også Fikk du henvisning til MR i dag? Staten kan )¤#(¤&¤/=#("#% for min del. Nei, jeg feiga ut. Hun var på overtid med det meste, så mens jeg satt der og venta. Så mista jeg motet. Det er ikke riktig at jeg skal fortelle henne hva hun skal gjøre. Med et problem hun anser som psykosomatisk, og at mitt forlangende bare er enda et ledd i den rekka. Og jeg er redd for at de ikke finner noe som helst. Hun får rett og jeg må fortsatt ha så mye vondt. :0( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Staten kan )¤#(¤&¤/=#("#% for min del. Nei, jeg feiga ut. Hun var på overtid med det meste, så mens jeg satt der og venta. Så mista jeg motet. Det er ikke riktig at jeg skal fortelle henne hva hun skal gjøre. Med et problem hun anser som psykosomatisk, og at mitt forlangende bare er enda et ledd i den rekka. Og jeg er redd for at de ikke finner noe som helst. Hun får rett og jeg må fortsatt ha så mye vondt. :0( Men det er da ikke noe å feige ut fra? Kan du ikke bare si at du vil ha en MR for å finne ut hva som er galt? Det er jo ikke å fortelle legen hva hun skal gjøre....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Men det er da ikke noe å feige ut fra? Kan du ikke bare si at du vil ha en MR for å finne ut hva som er galt? Det er jo ikke å fortelle legen hva hun skal gjøre....? Fordi jeg har fortalt om dette problemet hundre ganger før. Akkurat som jeg har sagt hundre ganger at jeg ikke kan sove. Hun tilbyr ikke behandling av noe slag.. Jeg stod på kontoret hennes og sa at kiropraktoren mistenkte at en virvel var sklidd ut, hun sa bare ..ja.. skrev på dataen. Og det var det, Ikke noe "ja men da tar vi noen bilder og ser hva som skjer." eller "la meg ringe ham og høre"... Jeg blir helt flat, satt ut og taus. Hvordan i all verden skal man reagere? Det er jo hun som er legen og kan. Ikke jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Fordi jeg har fortalt om dette problemet hundre ganger før. Akkurat som jeg har sagt hundre ganger at jeg ikke kan sove. Hun tilbyr ikke behandling av noe slag.. Jeg stod på kontoret hennes og sa at kiropraktoren mistenkte at en virvel var sklidd ut, hun sa bare ..ja.. skrev på dataen. Og det var det, Ikke noe "ja men da tar vi noen bilder og ser hva som skjer." eller "la meg ringe ham og høre"... Jeg blir helt flat, satt ut og taus. Hvordan i all verden skal man reagere? Det er jo hun som er legen og kan. Ikke jeg. Men om du ikke sier noe mer så skjer det jo ingenting heller. Som sagt, be kiropraktoren om en henvisning, det er like greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Fordi jeg har fortalt om dette problemet hundre ganger før. Akkurat som jeg har sagt hundre ganger at jeg ikke kan sove. Hun tilbyr ikke behandling av noe slag.. Jeg stod på kontoret hennes og sa at kiropraktoren mistenkte at en virvel var sklidd ut, hun sa bare ..ja.. skrev på dataen. Og det var det, Ikke noe "ja men da tar vi noen bilder og ser hva som skjer." eller "la meg ringe ham og høre"... Jeg blir helt flat, satt ut og taus. Hvordan i all verden skal man reagere? Det er jo hun som er legen og kan. Ikke jeg. Jeg tror jeg ville ha byttet lege, siden du ikke får den hjelpen du ønsker fra legen din. Noen leger er bare så utolig tafatte! Du bør forlange å komme videre til spesialist, og hvis ikke legen din vil henvise deg videre, så bytt lege! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 ''Bakgrunnen min og min tid i terapi har spist opp hele meg. Det definerer meg med hud og hår og jeg er per definisjon ikke istand til å ha problemer av noe slag, som ikke skriver årsak bakgrunnen min. :('' Men i så fall kan de jo gi deg henvisning/MR bare for å bevise at du tar feil da.... Om det er der det ligger... Det er jo dyrere for alle parter å la deg fortsette i behandling som ikke fungerer. Og ettersom ingenting annet har fungert kan de vel like godt teste MR? Det er jo ingenting å tape? Om de ikke får noe ut av er jo ingen skade skjedd? Jeg skulle bare ringe kontordama til legen i dag, om noe for sønnen min. Og så åpnet jeg munnen og alle paddene ramla ut. :0O # # # # (/¤%&%¤/)=? Stakkaren i andre enden. Hun har redda livet mitt før. Kiroen i dag kakler videre om trening, mener MR ikke har noe for seg. Og mer behandling. Og trening. Og så knakk han meg helt opp så jeg var aldeles lealaus og fin. Så dro jeg på trening, og mens jeg går på mølla så sovner hele høyre bein og rumpe. Og jeg får sånne prikkenerveting på venstre øverst nakke/skulder. Jaja. Legen ringte meg opp etterpå. De skulle etterlyse den henvisningen til fysioen og starte med nye røntgenbilder. I det minste! Hu hei. Jeg er helt på kanten til å rakne kjenner jeg. Det har kosta så mye penger at jeg kunne gråte.. faen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg skulle bare ringe kontordama til legen i dag, om noe for sønnen min. Og så åpnet jeg munnen og alle paddene ramla ut. :0O # # # # (/¤%&%¤/)=? Stakkaren i andre enden. Hun har redda livet mitt før. Kiroen i dag kakler videre om trening, mener MR ikke har noe for seg. Og mer behandling. Og trening. Og så knakk han meg helt opp så jeg var aldeles lealaus og fin. Så dro jeg på trening, og mens jeg går på mølla så sovner hele høyre bein og rumpe. Og jeg får sånne prikkenerveting på venstre øverst nakke/skulder. Jaja. Legen ringte meg opp etterpå. De skulle etterlyse den henvisningen til fysioen og starte med nye røntgenbilder. I det minste! Hu hei. Jeg er helt på kanten til å rakne kjenner jeg. Det har kosta så mye penger at jeg kunne gråte.. faen. Grattis med å ha løsnet på tungebåndet! Men om han mener MR ikke har noe for seg kan han bare gi deg en henvisning, så tar du den, og så kan han vise deg at han har rett. Han bør jo ikke tvile mer på seg selv enn det Med litt flaks viser den at han tar feil.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg ba om henvisning til fysio for leeeenge siden. Ikke hørt et kvidder. Det er til sommeren to hele ÅR siden ryggen røyk så jeg ble bært til kiro og lå på benken og grein, da sa fyren at "jeg kan jo sende deg til røntgen hvis DU føler at det trengs". Og det sier alt om hele opplegget. Fra A til Å uansett hvem jeg treffer så er det ingen som HØRER meg. I juni i fjor var jeg veldig dårlig og jeg måtte selv gå til legen og fortelle at jeg hadde funnet en privat reumatolog, men at han måtte ha henvisning fra henne alikevel. Da hadde jeg så problemer med å fungere at Bechterev ville forklart en hel del. Prøvene var helt fine, heldigvis, men jeg føler meg ganske alene når jeg opplever at jeg må fortelle legen hva hun skal gjøre, og ikke omvendt! Jeg gruer meg for timen i dag. Og jeg tenker jo at hvis jeg bare trener liiiiitt til.. Men innerst inne vet jeg at en mnd uten den forbanna knekkinga. Så er jeg tilbake på start igjen. Jeg får smertelindring og midlertidig funksjon tilbake ved hjelp av kiropraktor, men problemet er fortsatt tilstede dypt inne i vevet et sted. Bakgrunnen min og min tid i terapi har spist opp hele meg. Det definerer meg med hud og hår og jeg er per definisjon ikke istand til å ha problemer av noe slag, som ikke skriver årsak bakgrunnen min. Jeg vet ikke hvor langt unna Oslo du bor, men jeg vet om spesialister i Oslo som helt sikkert ville tatt deg på alvor og sørget for en opprydning i rygghistorien din. Hvis du kan få til å reise til Oslo, så synes jeg du skal gjøre det. Hvis det blir aktuelt, så skal jeg gi deg kontaktinformasjon til den spesialisten som står først på min "rankingliste". Jeg kjenner _mange_ som har vært hos ham som følge av ryggproblemer, og alle har vært svært fornøyd i etterkant. Tipper at en utredning vil koste mellom ett og to tusen kroner. Nye røntgenbilder virker for meg litt absurd, da det er sjelden at vanlig røntgen avdekker årsaker til den typen plager du beskriver. Synes du skal fortsette med trening i den grad du orker - særlig stabiliserende trening - men i tillegg synes jeg du må sørge for å få en spesialistvurdering av problemene dine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Grattis med å ha løsnet på tungebåndet! Men om han mener MR ikke har noe for seg kan han bare gi deg en henvisning, så tar du den, og så kan han vise deg at han har rett. Han bør jo ikke tvile mer på seg selv enn det Med litt flaks viser den at han tar feil.... ''Men om han mener MR ikke har noe for seg kan han bare gi deg en henvisning, så tar du den, og så kan han vise deg at han har rett. Han bør jo ikke tvile mer på seg selv enn det '' Jeg tror vi som bor i områder av landet hvor det for tiden er svært god tilgang på denne typen tjenester, kanskje er litt bortskjemte sammenlignet med resten av landet. Henvisningene sitter ikke så lett dersom legen risikerer å få den i retur fra sykehuset. For en del år siden fikk til og med min sykehusnevrolog avslag på MR fra sykehusets radiologiske avdeling. Men jeg er enig i at det er sært at det verken er tatt CT eller MR av ryggen hennes :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg vet ikke hvor langt unna Oslo du bor, men jeg vet om spesialister i Oslo som helt sikkert ville tatt deg på alvor og sørget for en opprydning i rygghistorien din. Hvis du kan få til å reise til Oslo, så synes jeg du skal gjøre det. Hvis det blir aktuelt, så skal jeg gi deg kontaktinformasjon til den spesialisten som står først på min "rankingliste". Jeg kjenner _mange_ som har vært hos ham som følge av ryggproblemer, og alle har vært svært fornøyd i etterkant. Tipper at en utredning vil koste mellom ett og to tusen kroner. Nye røntgenbilder virker for meg litt absurd, da det er sjelden at vanlig røntgen avdekker årsaker til den typen plager du beskriver. Synes du skal fortsette med trening i den grad du orker - særlig stabiliserende trening - men i tillegg synes jeg du må sørge for å få en spesialistvurdering av problemene dine. I første omgang er jeg bare så lykkelig over at hun har HØRT meg.. Så jeg takker ja til nye røntgenbilder, og så tar jeg det derfra. Og ja jeg trener. (Flinkeste jenta i klassen...) Drar på yogatime nu. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Grattis med å ha løsnet på tungebåndet! Men om han mener MR ikke har noe for seg kan han bare gi deg en henvisning, så tar du den, og så kan han vise deg at han har rett. Han bør jo ikke tvile mer på seg selv enn det Med litt flaks viser den at han tar feil.... Jeg sa at jeg ikke har mere penger nå. Så jeg fikk time om en mnd. I mellomtiden håper jeg på at ting skal skje...ny røntgen fikk jeg jaffal. Gæææææh.. jeg SA dette tror jeg har noe med muskler/bløtvev å gjøre.. men det sank ikke inn gitt. Så jeg sa ikke mer og tenkte "ok røntgen først da.." ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg vet ikke hvor langt unna Oslo du bor, men jeg vet om spesialister i Oslo som helt sikkert ville tatt deg på alvor og sørget for en opprydning i rygghistorien din. Hvis du kan få til å reise til Oslo, så synes jeg du skal gjøre det. Hvis det blir aktuelt, så skal jeg gi deg kontaktinformasjon til den spesialisten som står først på min "rankingliste". Jeg kjenner _mange_ som har vært hos ham som følge av ryggproblemer, og alle har vært svært fornøyd i etterkant. Tipper at en utredning vil koste mellom ett og to tusen kroner. Nye røntgenbilder virker for meg litt absurd, da det er sjelden at vanlig røntgen avdekker årsaker til den typen plager du beskriver. Synes du skal fortsette med trening i den grad du orker - særlig stabiliserende trening - men i tillegg synes jeg du må sørge for å få en spesialistvurdering av problemene dine. Jeg glemte foresten å si at jeg lagrer innlegget ditt i arkivet i høyre hjernesving. Så kommer jeg tilbake til det dersom jeg møter veggen igjen. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 ''Men om han mener MR ikke har noe for seg kan han bare gi deg en henvisning, så tar du den, og så kan han vise deg at han har rett. Han bør jo ikke tvile mer på seg selv enn det '' Jeg tror vi som bor i områder av landet hvor det for tiden er svært god tilgang på denne typen tjenester, kanskje er litt bortskjemte sammenlignet med resten av landet. Henvisningene sitter ikke så lett dersom legen risikerer å få den i retur fra sykehuset. For en del år siden fikk til og med min sykehusnevrolog avslag på MR fra sykehusets radiologiske avdeling. Men jeg er enig i at det er sært at det verken er tatt CT eller MR av ryggen hennes :-( Ja, det kan hende. Men om hun tar tipset ditt om å reise hit er det jo under 24 timer ventetid noen steder - så det trenger ikke å koste mye engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, det kan hende. Men om hun tar tipset ditt om å reise hit er det jo under 24 timer ventetid noen steder - så det trenger ikke å koste mye engang. Jeg tror også det kan være verdt pengene å betale for en utredning hos en med høy kompetanse, i stedet for å betale utallige timer hos en kiropraktor eller tilsvarende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg glemte foresten å si at jeg lagrer innlegget ditt i arkivet i høyre hjernesving. Så kommer jeg tilbake til det dersom jeg møter veggen igjen. :0) Jeg støtter også det at du må komme til Oslo-spesialisten! Han er flink:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg støtter også det at du må komme til Oslo-spesialisten! Han er flink:-) Ja det kan hende jeg kommer dit og. Men akkurat nå har jeg bare greid å karre meg første skritt ut av "du er totalt dum i hodet og hypokonderpsykosomatiskmasete det er ikke noe feil det er i hodet ditt og du trenger bare mer trening hver eneste dag" Og det er jeg helt utslitt av så jeg tør ikke å dra igang hele sirkuset på en gang. Jeg må ta de hersens røntgenbildene en gang til og la legen styre showet. Og håpe at hun velger å finne ut hva som er problemet og ikke bare avskriver meg med psyken igjen. I alle fall må jeg da få en henvisning til psyk om ikke annet.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg sa at jeg ikke har mere penger nå. Så jeg fikk time om en mnd. I mellomtiden håper jeg på at ting skal skje...ny røntgen fikk jeg jaffal. Gæææææh.. jeg SA dette tror jeg har noe med muskler/bløtvev å gjøre.. men det sank ikke inn gitt. Så jeg sa ikke mer og tenkte "ok røntgen først da.." ;0) Du, jeg var hos kiropraktoren min i morges - og fortalte om deg. Jeg fortalte om det du skrev i innlegget der du skrev at benet ble lammet på tredemøllen, og beskrev smertene du har skrevet om her. Hun sier du for det første kan få alvorlige mén av dette, fordi du kan risikere å bli permanent lam om du ikke får riktig behandling - og dette var et forvarsel på konsekvensene. Hun sier også at de ikke vil se noen verdens ting på røntgen, så det er bortkastet. Dette sitter ikke i bena, men i musklene - og antagelig i noen skiver i ryggen som har skadede nerver, og derfor ikke reagerer som de skal. Om de nervene blir permanent skadet, så kan du ikke fikse det, og området de tilhører vil muligens bli lammet. Jeg fortalte også at du har hatt en historie med psykdom, og at legen derfor sannsynlig linket alt til dette - og det var det dummeste hun hadde hørt. Hun sa at uansett hvor psykisk syk du er, så får man ikke lammelser av det. Vondt kanskje, men ikke lammelser. Hun sa også at det var det som irriterte henne mest med legene, de fokuserer mer på sånne ting enn de fysiske signalene kroppen sender. (noe forkortet, men du skjønner poenget) Dersom de ikke vil gi deg MR NÅ, så kan du enten kontakte henne (du kan få kontaktinfo av meg) så du kan komme til henne for en undersøkelse, eller så kan du sende meg noe informasjon om hvor du bor - så skal hun se om hun kan finne noen som er i nærheten av deg som kan gi deg en henvisning. Så vet du det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Du, jeg var hos kiropraktoren min i morges - og fortalte om deg. Jeg fortalte om det du skrev i innlegget der du skrev at benet ble lammet på tredemøllen, og beskrev smertene du har skrevet om her. Hun sier du for det første kan få alvorlige mén av dette, fordi du kan risikere å bli permanent lam om du ikke får riktig behandling - og dette var et forvarsel på konsekvensene. Hun sier også at de ikke vil se noen verdens ting på røntgen, så det er bortkastet. Dette sitter ikke i bena, men i musklene - og antagelig i noen skiver i ryggen som har skadede nerver, og derfor ikke reagerer som de skal. Om de nervene blir permanent skadet, så kan du ikke fikse det, og området de tilhører vil muligens bli lammet. Jeg fortalte også at du har hatt en historie med psykdom, og at legen derfor sannsynlig linket alt til dette - og det var det dummeste hun hadde hørt. Hun sa at uansett hvor psykisk syk du er, så får man ikke lammelser av det. Vondt kanskje, men ikke lammelser. Hun sa også at det var det som irriterte henne mest med legene, de fokuserer mer på sånne ting enn de fysiske signalene kroppen sender. (noe forkortet, men du skjønner poenget) Dersom de ikke vil gi deg MR NÅ, så kan du enten kontakte henne (du kan få kontaktinfo av meg) så du kan komme til henne for en undersøkelse, eller så kan du sende meg noe informasjon om hvor du bor - så skal hun se om hun kan finne noen som er i nærheten av deg som kan gi deg en henvisning. Så vet du det Så snill du er som hjelper henne med dette. Må bare kommentere noe. Du sier at kiroprakteren din sa dette: ''Hun sa at uansett hvor psykisk syk du er, så får man ikke lammelser av det. Vondt kanskje, men ikke lammelser.'' Jeg har ei god venninne som har fortalt at det var mye som ikke var greit hjemme hos henne i barne- og ungdomstiden - mye psykisk press og alkoholmisbruk både hos mor og far, venninne mi var eldst av barna og hadde mye ansvar for søsknene. Da hun gikk på videregënde fikk hun plutselige lammelser, og måtte bruke rullestol i enten et halvt eller ett år. Hun hadde mye fravær fra skolen på grunn av dette. Hun ble undersøkt av flere leger og på flere sykehus, og de fant ikke årsaken til lammelsene. Omtrent samtidig med at hun flyttet hjemmefra forsvant lammelsene, og hun har aldri hatt det igjen. Hun er sykepleier - og mener helt klart at dette hadde sammenheng med den vanskleige situasjonen hun hadde hjemme. Men ikke vet jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg støtter også det at du må komme til Oslo-spesialisten! Han er flink:-) Skriver under her! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.