Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre videre?

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Du, jeg var hos kiropraktoren min i morges - og fortalte om deg. Jeg fortalte om det du skrev i innlegget der du skrev at benet ble lammet på tredemøllen, og beskrev smertene du har skrevet om her.

Hun sier du for det første kan få alvorlige mén av dette, fordi du kan risikere å bli permanent lam om du ikke får riktig behandling - og dette var et forvarsel på konsekvensene.

Hun sier også at de ikke vil se noen verdens ting på røntgen, så det er bortkastet.

Dette sitter ikke i bena, men i musklene - og antagelig i noen skiver i ryggen som har skadede nerver, og derfor ikke reagerer som de skal. Om de nervene blir permanent skadet, så kan du ikke fikse det, og området de tilhører vil muligens bli lammet.

Jeg fortalte også at du har hatt en historie med psykdom, og at legen derfor sannsynlig linket alt til dette - og det var det dummeste hun hadde hørt. Hun sa at uansett hvor psykisk syk du er, så får man ikke lammelser av det. Vondt kanskje, men ikke lammelser. Hun sa også at det var det som irriterte henne mest med legene, de fokuserer mer på sånne ting enn de fysiske signalene kroppen sender. (noe forkortet, men du skjønner poenget)

Dersom de ikke vil gi deg MR NÅ, så kan du enten kontakte henne (du kan få kontaktinfo av meg) så du kan komme til henne for en undersøkelse, eller så kan du sende meg noe informasjon om hvor du bor - så skal hun se om hun kan finne noen som er i nærheten av deg som kan gi deg en henvisning.

Så vet du det :)

Oi...jeg blir helt rørt av engasjemanget.. Men jeg lurer på, hvis det er tilfelle, hvorfor har ikke de to tre kiropraktorene som har behandlet meg LENGE, fysioterapeuten (som ikke driver med trening- kun manipulering og kopping??) og naprapaten, osteopaten (!) OG den andre fysioen som sjekket meg sagt eller gjort noe som helst med det?

Jeg har beskrevet problemet og SAGT at høyre bein sovner for meg på mølla eller når jeg løper/anstrenger meg litt. Jeg har SAGT at jeg har slitt lenge med dette. Og samtlige av dem har jo dratt den helvetes hofta mi løs hundre ganger....klemt på diverse muskler i området og røsket ryggraden min løs også.

Kan femten mann overse samme feilen liksom..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

20

• Persille1365381127

12

• frosken

4

• cathlin

2

Så snill du er som hjelper henne med dette.

Må bare kommentere noe. Du sier at kiroprakteren din sa dette:

''Hun sa at uansett hvor psykisk syk du er, så får man ikke lammelser av det. Vondt kanskje, men ikke lammelser.''

Jeg har ei god venninne som har fortalt at det var mye som ikke var greit hjemme hos henne i barne- og ungdomstiden - mye psykisk press og alkoholmisbruk både hos mor og far, venninne mi var eldst av barna og hadde mye ansvar for søsknene. Da hun gikk på videregënde fikk hun plutselige lammelser, og måtte bruke rullestol i enten et halvt eller ett år. Hun hadde mye fravær fra skolen på grunn av dette. Hun ble undersøkt av flere leger og på flere sykehus, og de fant ikke årsaken til lammelsene. Omtrent samtidig med at hun flyttet hjemmefra forsvant lammelsene, og hun har aldri hatt det igjen.

Hun er sykepleier - og mener helt klart at dette hadde sammenheng med den vanskleige situasjonen hun hadde hjemme.

Men ikke vet jeg!

Du har helt rett :0) En periode når jeg var som mest sliten her, så mistet jeg hørselen.. ;0p veldig praktisk når jeg tenker meg om i ettertid.. hehe.. Barn og unge kan reagere slik på ekstremt psykisk press. Og helt sikkert voksne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Oi...jeg blir helt rørt av engasjemanget.. Men jeg lurer på, hvis det er tilfelle, hvorfor har ikke de to tre kiropraktorene som har behandlet meg LENGE, fysioterapeuten (som ikke driver med trening- kun manipulering og kopping??) og naprapaten, osteopaten (!) OG den andre fysioen som sjekket meg sagt eller gjort noe som helst med det?

Jeg har beskrevet problemet og SAGT at høyre bein sovner for meg på mølla eller når jeg løper/anstrenger meg litt. Jeg har SAGT at jeg har slitt lenge med dette. Og samtlige av dem har jo dratt den helvetes hofta mi løs hundre ganger....klemt på diverse muskler i området og røsket ryggraden min løs også.

Kan femten mann overse samme feilen liksom..?

De overser ikke feilen, de har tro på sin egen behandling. Jeg har også forsøkt flere behandlinger, og alle jeg har forsøkt har jo hatt tro på at dette er noe de kan fikse. Også kiropraktoren forsåvidt.

Men hun sa det ikke var noe poeng å fortsette når vi ikke visste _hvorfor_ disse smertene oppstår, da blir det bare smertelindring og ikke behandling.

Hun ba også om at radiologen(?) kom med en uttalelse om bildene, slik at hun fikk vite om han så det samme som henne - det er visst lett på å overse og å se for mye. Men de var enige.

Og bildene viste at jeg har en skive i ryggen som er for tynn (pga slitasje over tid), så den vil alltid gjøre vondt ved feil/mye belastning. Nå vet jeg altså at det som gjør at jeg får vondt er at jeg sitter, jeg må stå eller ligge. Selv sitting bare en dag. Jeg vet også at om jeg får hevelsene rundt denne ned nå, og ivaretar den litt bedre enn jeg har gjort - så vil det slutte å gjøre vondt.

Det er helt konkret. Det er ikke muskler eller annet.

Trening av core-muskulatur vil hjelpe for å strekke ryggen, og jeg må også ha hardere seng, og ligge i fosterstilling på ryggen for å strekke den. Det er jo overkommelig :)

Du velger selvfølgelig selv om du vil ha kontakt, men nå har du tilbudet om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Så snill du er som hjelper henne med dette.

Må bare kommentere noe. Du sier at kiroprakteren din sa dette:

''Hun sa at uansett hvor psykisk syk du er, så får man ikke lammelser av det. Vondt kanskje, men ikke lammelser.''

Jeg har ei god venninne som har fortalt at det var mye som ikke var greit hjemme hos henne i barne- og ungdomstiden - mye psykisk press og alkoholmisbruk både hos mor og far, venninne mi var eldst av barna og hadde mye ansvar for søsknene. Da hun gikk på videregënde fikk hun plutselige lammelser, og måtte bruke rullestol i enten et halvt eller ett år. Hun hadde mye fravær fra skolen på grunn av dette. Hun ble undersøkt av flere leger og på flere sykehus, og de fant ikke årsaken til lammelsene. Omtrent samtidig med at hun flyttet hjemmefra forsvant lammelsene, og hun har aldri hatt det igjen.

Hun er sykepleier - og mener helt klart at dette hadde sammenheng med den vanskleige situasjonen hun hadde hjemme.

Men ikke vet jeg!

Det har du nok rett i, men det blir ikke helt det samme som her.

Her er det jo akutte lammelser som oppstår ved enkelte bevegelser, og som går over når man avslutter bevegelsen - da er det ikke psykisk :)

Om problemet er psykisk så trer det ikke inn når man går på tredemøllen, da er det noe som er med hele tiden (vil jeg anta)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De overser ikke feilen, de har tro på sin egen behandling. Jeg har også forsøkt flere behandlinger, og alle jeg har forsøkt har jo hatt tro på at dette er noe de kan fikse. Også kiropraktoren forsåvidt.

Men hun sa det ikke var noe poeng å fortsette når vi ikke visste _hvorfor_ disse smertene oppstår, da blir det bare smertelindring og ikke behandling.

Hun ba også om at radiologen(?) kom med en uttalelse om bildene, slik at hun fikk vite om han så det samme som henne - det er visst lett på å overse og å se for mye. Men de var enige.

Og bildene viste at jeg har en skive i ryggen som er for tynn (pga slitasje over tid), så den vil alltid gjøre vondt ved feil/mye belastning. Nå vet jeg altså at det som gjør at jeg får vondt er at jeg sitter, jeg må stå eller ligge. Selv sitting bare en dag. Jeg vet også at om jeg får hevelsene rundt denne ned nå, og ivaretar den litt bedre enn jeg har gjort - så vil det slutte å gjøre vondt.

Det er helt konkret. Det er ikke muskler eller annet.

Trening av core-muskulatur vil hjelpe for å strekke ryggen, og jeg må også ha hardere seng, og ligge i fosterstilling på ryggen for å strekke den. Det er jo overkommelig :)

Du velger selvfølgelig selv om du vil ha kontakt, men nå har du tilbudet om ikke annet :)

Jepp. :0) TUSEN takk! Du vet faktisk ikke hvor betryggende det er å tenke på! Nå føler jeg meg så bra her jeg sitter at jeg rødmer bare jeg tenker på at jeg har mast på legen igjen. Men så vet jeg også at jeg har følt meg bra i korte glimt før, og at det kom tilbake etter kun fire uker... Nå skal jeg løpe i morgen. Og da ser jeg jo om beinet faktisk sovner eller om jeg innbiler meg det her jeg sitter. ... gådd...det kan du se.. hehe. Jeg skal faktisk skrive ned alt sammen jeg. Kronologisk. *lur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...