Gjest GA Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 I dag skulle jentungen (10 år) legges inn på sykehus for utredning, en såkalt planlagt innleggelse. Vi møter opp kl 10 og blir plassert på et lekerom. Kl 11 kommer en sykepleier og undersøker jentungen i en halvtimes tid. Det er veldig mange barn på avdelingen sier hun, så de er litt travle men en lege skal undersøke jentungen og vi skal få rom. Tilbake på lekerommet. Vi spiller DS og leser bok til. kl 13. Så får vi en seng til jentungen og blir flyttet ned til dagavdelingen på et eget rom (endelig). En annen sykepleier sier at legen kommer snart. Vi leser mer bok, spiller mer spill og finner en dvd. Får ikke noe tilbud om mat, men det står noen brødskiver og litt enkelt pålegg i korridoren. Jeg tar en brødskive, jentungen synes ikke det frister. Vi ser ikke snurten av noe personale. Vi stikker ned og kjøper en pølse i kiosken i 1.etasje. kl 15 kommer en lege, undersøker jentungen, sier at det er veldig fullt og at vi må opp igjen på barneavdelingen men der er det bare 4-mannsrom (uaktuellt for en med mistanke om ME) så han råder oss til å reise hjem. Middagen hadde forøvrig vært 1330 og de kunne kanskje varme opp noe til oss. Så da ringer vi pappa'n, tar med oss bagasjen og reiser hjem igjen. Lit irritert, har psyka oss opp til denne innleggelsen siden midt i desember, også er det bare tøys! -og hva som var "planlagt" ved denne innleggelsen lurer jeg veldig på. Hvis de hadde det så hektisk kunne de jo bare ringt oss om morgenen og bedt oss komme en annen gang? *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvis det viser seg at din datter har ME, og dersom behandlingen ikke fører frem, kan jeg på det sterkeste anbefale BUP på Levanger. De har utrolig gode resultater med disse barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvis det viser seg at din datter har ME, og dersom behandlingen ikke fører frem, kan jeg på det sterkeste anbefale BUP på Levanger. De har utrolig gode resultater med disse barna. Takk for det. Det er kanskje litt langt til Levanger men...Vi bor på østlandet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Sånn er helsesystemet i Norge om du ikke er bortimot død når du ankommer. UTROLIG frustrerende. Antakelig for de som jobber i den mølla og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Velkommen til Helse-Norge. Sånn er det hver gang. Og ja, det er frustrerende for oss som jobber midt i det også. Lykke til med utredning av jenta di! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Kjeldelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Sånt er surt og unødvendig bruk av tiden til pasientene. Vi kom en gang opp til St. Olavs fra Riksen med guttungen (2 år 8 mnd) som var hjerteoperert for tredje gang 5 dager tidligere. St. Olavs (het vel RiT ennå da) visste at vi kom, avdelingen hadde fått flere timers varsel, men da vi dukket opp hadde de ikke medisiner klare, ikke var det mat og vi fikk plass på et 6-mannsrom sammen med en tenåring! Vi sullet rundt i flere timer med to småunger (hadde med hans lillesøster på 9 mnd) før vi til slutt forlangte at en lege skulle se på ham og skrive ham ut så vi kunne dra hjem og selv ta kontakt med kardiologen vår for å komme på kontroll dagen etter. De sa oss faktisk ikke imot heller og kardiologen bare lo og sa at det var helt i orden da vi ringte henne da vi kom hjem. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Ja, ja. Skikkelig irriterende, men hun ble iallefall undersøkt. Min gamle mor lå nesten tre døgn på sykehuset med brukket lårhals før de "hadde tid" til å operere henne. Hun lå i nesten 12 timer før legen kom, og da kom han fordi jeg truet med å ringe pressen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Høres merkelig kjent ut... Har av og til lurt på om folk snakker sammen.... av og til virker det som om det som er "planlagt" kommer som en overraskelse på de som møter deg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 ''og hva som var "planlagt" ved denne innleggelsen lurer jeg veldig på'' Jeg tror definisjonen på en "planlagt innleggelse" bare er at den ikke skjer akutt... Dessverre er det ikke så uvanlig det du beskriver. Vi reiste en gang hjem fra ferie pga innkalling til en operasjon mannen min hadde ventet lenge på. Etter to døgn på sykehuset kom det frem at den kirurgen som skulle operere hadde ferie de nærmeste tre ukene. Håper det går bedre ved neste forsøk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 ''og hva som var "planlagt" ved denne innleggelsen lurer jeg veldig på'' Jeg tror definisjonen på en "planlagt innleggelse" bare er at den ikke skjer akutt... Dessverre er det ikke så uvanlig det du beskriver. Vi reiste en gang hjem fra ferie pga innkalling til en operasjon mannen min hadde ventet lenge på. Etter to døgn på sykehuset kom det frem at den kirurgen som skulle operere hadde ferie de nærmeste tre ukene. Håper det går bedre ved neste forsøk! Spesialisten på ferie når man møter til en planlagt innleggelse høres kjent ut. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Dessverre helt typisk på sykehus... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei, Jeg forstår selvsagt at dette er veldig irriterende. Samtidig, det ligger i funksjonen til sykehus at det er umulig å planlegge nøyaktiv - folk blir plutselig syke, osv. - og med dagens høye krav til effektivitet og belegg, så må de av og til avbestille noen av de pasientene som ikke er akutte. Alternativet er at de skal ha masse overkapasitet, slik at de alltid har nok leger til å ta både akuttpasienter (når det blir flere enn normalt) og de vanlige planlagte innleggelsene. Og det er dyrt. Men selvsagt er det veldig irriterende når man har planlagt og gjort seg klar (fysisk og mentalt) for en innleggelse. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei, Jeg forstår selvsagt at dette er veldig irriterende. Samtidig, det ligger i funksjonen til sykehus at det er umulig å planlegge nøyaktiv - folk blir plutselig syke, osv. - og med dagens høye krav til effektivitet og belegg, så må de av og til avbestille noen av de pasientene som ikke er akutte. Alternativet er at de skal ha masse overkapasitet, slik at de alltid har nok leger til å ta både akuttpasienter (når det blir flere enn normalt) og de vanlige planlagte innleggelsene. Og det er dyrt. Men selvsagt er det veldig irriterende når man har planlagt og gjort seg klar (fysisk og mentalt) for en innleggelse. Med vennlig hilsen jeg ser poenget ditt Sør, men jeg synes de kunne ringt oss om morgenen og sagt at vi kunne la være å komme. Med ME som datteren min antagelig har krever en sånn dag utrolig mye mobilisering av krefter hun egentlig ikke har, og utgjør en risiko for "kræsj" etterpå. Hun er i dårligere form i dag enn hun har vært på lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vet du, jeg skjønner ikke at det er mulig å organisere virksomheter på en slik måte - helt urolig. Jeg er selv operert gjentatte ganger i høst i en arm som ikke blir bra, og det samme gjentar seg h v e r - e n e s t e - g a n g her også. Man kan bli både oppgitt, lei og sur - og jeg er jo ikke engang et barn All mine operasjoner har vært utført på dagkirurgi, og jeg har blitt innkalt kl 07:15. Første gang (og nå sist) var min mann bortreist, så ringte for å høre om jeg kunne møte kvart på åtte sånn at jeg fikk jr ut av huset først - han skulle skysses til en ekskusjon. "Nei, det var umulig ja, veldig viktig at jeg møtte kl 07:15 s e n e s t, desverre" var svaret jeg fikk. Ok, jr ble sjekket mht oppvåkning pr tlf (uhelbredelig hønemor hehe) og medsendt kredittkort for taxi, greit nok. Men, når jeg kom bort kl 07:15 var resepsjonen stengt! Hva gir du meg? Den åpner først 08! Dessuten - endringer siden sist jeg hadde snakket med dem (kl 15 dagen før): jeg skulle ikke opereres først men som nr tre, så først kl 13 ble jeg kjørt inn. Enn om de kunne meddelt meg dette sånn at jeg kunne vekket og svippet jr først, sant. Jeg hadde da fortalt dem at jeg bor fem minutter unna sykehuset. For å si det sånn: De andre gangene har jeg også blitt bedt om å møte kl 0715 men har møtt 07:55, like før resepsjonisten har ankommet og ropt oss opp.. En ting til: Etter operasjoen må man hentes av pårørende, og siden min mann var bortreist nå sist tenkte jeg at jr kunne plukke meg opp og at vi tok taxi bort. Jr er en moden 16-åring, og vi bor som sagt nærme. Igjen ringte jeg for å høre (bør slutte med det), men "nei det var svært viktig at det var en myndig person som hentet meg ja". Min mann ordnet det derfor sånn at svigerfar kom kjørende (en time fra der de bor) for å hente meg kl 11 (for også da skulle jeg opereres først - helt sikkert denne gang;-). Nok en gang: Kl 14(!) ble jeg kjørt inn og først 17 kunne han hente meg. Og hvordan foregikk hentingen? Jeg ble bedt om å ringe/ sende sms til svigerfar, og "kunne bare gå på gangen og vente". De SÅ han ikke engang - så viktig var det at han var myndig altså... Kunne jo like gjerne vært jr som stod på gangen for alt de visste? Hehe, måtte nesten le Jeg skjønner at det skjer mye akutt på et sykehus, men dette handler rett og slett om dårlige rutiner og dårlig infrastruktur. Jeg syns virkelig syns på de flinke og hyggelige folkene som jobber der og må håndtere slitasjen og de sure kommentarene som kommer som følge av dette hver eneste dag. Håper det blir bedre for dere neste gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vet du, jeg skjønner ikke at det er mulig å organisere virksomheter på en slik måte - helt urolig. Jeg er selv operert gjentatte ganger i høst i en arm som ikke blir bra, og det samme gjentar seg h v e r - e n e s t e - g a n g her også. Man kan bli både oppgitt, lei og sur - og jeg er jo ikke engang et barn All mine operasjoner har vært utført på dagkirurgi, og jeg har blitt innkalt kl 07:15. Første gang (og nå sist) var min mann bortreist, så ringte for å høre om jeg kunne møte kvart på åtte sånn at jeg fikk jr ut av huset først - han skulle skysses til en ekskusjon. "Nei, det var umulig ja, veldig viktig at jeg møtte kl 07:15 s e n e s t, desverre" var svaret jeg fikk. Ok, jr ble sjekket mht oppvåkning pr tlf (uhelbredelig hønemor hehe) og medsendt kredittkort for taxi, greit nok. Men, når jeg kom bort kl 07:15 var resepsjonen stengt! Hva gir du meg? Den åpner først 08! Dessuten - endringer siden sist jeg hadde snakket med dem (kl 15 dagen før): jeg skulle ikke opereres først men som nr tre, så først kl 13 ble jeg kjørt inn. Enn om de kunne meddelt meg dette sånn at jeg kunne vekket og svippet jr først, sant. Jeg hadde da fortalt dem at jeg bor fem minutter unna sykehuset. For å si det sånn: De andre gangene har jeg også blitt bedt om å møte kl 0715 men har møtt 07:55, like før resepsjonisten har ankommet og ropt oss opp.. En ting til: Etter operasjoen må man hentes av pårørende, og siden min mann var bortreist nå sist tenkte jeg at jr kunne plukke meg opp og at vi tok taxi bort. Jr er en moden 16-åring, og vi bor som sagt nærme. Igjen ringte jeg for å høre (bør slutte med det), men "nei det var svært viktig at det var en myndig person som hentet meg ja". Min mann ordnet det derfor sånn at svigerfar kom kjørende (en time fra der de bor) for å hente meg kl 11 (for også da skulle jeg opereres først - helt sikkert denne gang;-). Nok en gang: Kl 14(!) ble jeg kjørt inn og først 17 kunne han hente meg. Og hvordan foregikk hentingen? Jeg ble bedt om å ringe/ sende sms til svigerfar, og "kunne bare gå på gangen og vente". De SÅ han ikke engang - så viktig var det at han var myndig altså... Kunne jo like gjerne vært jr som stod på gangen for alt de visste? Hehe, måtte nesten le Jeg skjønner at det skjer mye akutt på et sykehus, men dette handler rett og slett om dårlige rutiner og dårlig infrastruktur. Jeg syns virkelig syns på de flinke og hyggelige folkene som jobber der og må håndtere slitasjen og de sure kommentarene som kommer som følge av dette hver eneste dag. Håper det blir bedre for dere neste gang! Dette var jo virkelig dårlige erfaringer :-( Vil jo helst tro at du har vært uheldig, men det var jo mange ganger da... Vi opplevde noe liknende, men det var bare på en kontroll da edstemann hadde fått en lammelse i vinter. Vi kom der litt før avtalt tid, og de hadde ikke tid til oss. Etter en time spurte jeg når vi kunne komme inn - og de ante ikke når det ble tid. Jeg sa da at de kunne jo ha ringt oss og sagt at det var veldig travelt for oss - jeg hadde jo tatt fri fra jobben og han fra skolen. Det endte med at vi dro hjem og kom igjen neste dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 ''og hva som var "planlagt" ved denne innleggelsen lurer jeg veldig på'' Jeg tror definisjonen på en "planlagt innleggelse" bare er at den ikke skjer akutt... Dessverre er det ikke så uvanlig det du beskriver. Vi reiste en gang hjem fra ferie pga innkalling til en operasjon mannen min hadde ventet lenge på. Etter to døgn på sykehuset kom det frem at den kirurgen som skulle operere hadde ferie de nærmeste tre ukene. Håper det går bedre ved neste forsøk! ''Etter to døgn på sykehuset kom det frem at den kirurgen som skulle operere hadde ferie de nærmeste tre ukene.'' Dette er jo helt uakseptabelt! Går bare ikke an! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Dette var jo virkelig dårlige erfaringer :-( Vil jo helst tro at du har vært uheldig, men det var jo mange ganger da... Vi opplevde noe liknende, men det var bare på en kontroll da edstemann hadde fått en lammelse i vinter. Vi kom der litt før avtalt tid, og de hadde ikke tid til oss. Etter en time spurte jeg når vi kunne komme inn - og de ante ikke når det ble tid. Jeg sa da at de kunne jo ha ringt oss og sagt at det var veldig travelt for oss - jeg hadde jo tatt fri fra jobben og han fra skolen. Det endte med at vi dro hjem og kom igjen neste dag. Min erfaring (jeg er operert tre ganger i høst) er desverre at folk er svært dyktige og hyggelige, men rutinene rundt dem stinker. Hver operasjon følges opp med to- tre kontroller og der er erfaringen en annen, selv om det også der er mye rot. Jeg skal feks ha røntgen før kontroll, og må flere ganger møte tidligere selv og be om dette fordi jeg aldri mottar time på det (jeg vet jo selv at jeg skal ha det før hver storkontroll vettu). Første gangen forskjøv det timen at jeg måtte klippe gips og ta røntgen først - som som selvfølgeligforplanter seg vider ut over dagen. Hver gang jeg er der sitter jeg og har lyst på å jennomføre et rasjonaliseringsprosjekt på rutinene hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Min erfaring (jeg er operert tre ganger i høst) er desverre at folk er svært dyktige og hyggelige, men rutinene rundt dem stinker. Hver operasjon følges opp med to- tre kontroller og der er erfaringen en annen, selv om det også der er mye rot. Jeg skal feks ha røntgen før kontroll, og må flere ganger møte tidligere selv og be om dette fordi jeg aldri mottar time på det (jeg vet jo selv at jeg skal ha det før hver storkontroll vettu). Første gangen forskjøv det timen at jeg måtte klippe gips og ta røntgen først - som som selvfølgeligforplanter seg vider ut over dagen. Hver gang jeg er der sitter jeg og har lyst på å jennomføre et rasjonaliseringsprosjekt på rutinene hehe Hm... Jeg har heldigvis ikke så mye erfaring med sykehuset. Men nå skal jeg ha en operasjon neste uke, så jeg får nå se hvordan rutinene er der. Fikk beskjed om at jeg må komme dagen før og ta blodprøve. Skal med dattera på ABUP 14.30 dagen før, og regner med at jeg bare kan troppe opp på blodprøveavdelingen da, og at de vet hva de skal teste? Hadde ikke tenkt å ta fri fra jobb tidligere på dagen for å ta blodprøve, og så komme tilbake på ABUP... Men ut fra det du forteller, burde jeg kanskje ringe og høre? Men det er ikke sikkert svaret har verdi likevel da, jfr dine opplevelser....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Min erfaring (jeg er operert tre ganger i høst) er desverre at folk er svært dyktige og hyggelige, men rutinene rundt dem stinker. Hver operasjon følges opp med to- tre kontroller og der er erfaringen en annen, selv om det også der er mye rot. Jeg skal feks ha røntgen før kontroll, og må flere ganger møte tidligere selv og be om dette fordi jeg aldri mottar time på det (jeg vet jo selv at jeg skal ha det før hver storkontroll vettu). Første gangen forskjøv det timen at jeg måtte klippe gips og ta røntgen først - som som selvfølgeligforplanter seg vider ut over dagen. Hver gang jeg er der sitter jeg og har lyst på å jennomføre et rasjonaliseringsprosjekt på rutinene hehe Farfar til jentungen var inne uka før for en prostata-operasjon. Samme sykehus, han var helt overveldet over hvor godt han ble tatt vare på og hvordan alt gikk på skinner. -så de kan hvis de vil. -men man må kanskje ha en "mannesykdom" så de kan ta det på samlebån? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.