Gjest prust Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 *Minstejenta på snart 8 hadde sin første ordentlige fotballtrening i dag! Hun har gledet seg veldig, men fikk en tøff start i forrige uke da hun krasjet hardt med en og måtte sitte og se på mesteparten av treningen. Men i dag var hun som en sol, der hun løp rundt med ball på den store banen og trente fotball på alvor. "Dødsgøy" var kommentaren etterpå :-) *Mellomste på ti har det vanskelig i forhold til venner. Men i dag ble hun med ei i klassen hjem. Bare det gjorde meg glad. Men hun ble der (snakket med henne et par ganger, og meldte med mor til venninna) - og de hadde gjort lekser sammen og lekt sammen. Hun kom hjem et kvarter før hun måtte, og var blid som ei sol. Hun hadde også lekt med et par andre i dag på skolen. Det varmet meg sånn langt inni hjertet at hun hadde hatt en fin dag både på skolen og i ettermiddag. *Eldstemann på snart 13 hadde brått vokst ut av det meste av tøyet sitt - så i ettermiddag dro han og jeg på shopping :-) Kjempekoselig, og moro å se at han faktisk har sterke meninger om hva han liker og hva han ikke liker (mer enn jeg trodde) - og jeg ble overrasket over at han faktisk kan kjøpe minste størrelse i voksentøy nå, hvis han vil, i alle fall genser! Han var storfornøyd med 2 nye bukser og tre gensere - og hadde stolt mannekengoppvisning for lillesøster i kveld. Det er så mange dager med konflikter og tunge ting - men i dag har jeg en deililg følelse i kroppen - og jeg kjenner bare at jeg ønsker alle mine tre barn det beste i verden, og jeg er så utrolig glad i dem alle tre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Så bra, prust!!! Tenk på denne dagen når de tunge kommer, den er god å ha med seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Et veldig koselig innlegg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er slike ting som gir lykke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er sånne ting man lever på når det butter i mot som verst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Dette var koselig lesning, prust 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Saa koselig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Gode dager å ta med seg. ) *klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 *liker* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hverdagsmagi! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Så bra, prust!!! Tenk på denne dagen når de tunge kommer, den er god å ha med seg ''Tenk på denne dagen når de tunge kommer, den er god å ha med seg '' Det skal jeg gjøre. Får lagre små skatter inni meg, som jeg kan ta frem når det er tordenskyer på himmelen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er slike ting som gir lykke Ja - og i morges kom minstejenta med kaffe og lys på senga til meg :-) Hun hdde stått opp tidlig og kledd seg, og laget kaffe til meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Det er sånne ting man lever på når det butter i mot som verst. ''Det er sånne ting man lever på når det butter i mot som verst. '' Det er jammen sant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hverdagsmagi! :-) Ja, jeg følte nesten at det glitret rundt oss i går ettermiddag og kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Ja - og i morges kom minstejenta med kaffe og lys på senga til meg :-) Hun hdde stått opp tidlig og kledd seg, og laget kaffe til meg! ''Hun hdde stått opp tidlig og kledd seg, og laget kaffe til meg!'' Så koselig da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 ''Tenk på denne dagen når de tunge kommer, den er god å ha med seg '' Det skal jeg gjøre. Får lagre små skatter inni meg, som jeg kan ta frem når det er tordenskyer på himmelen. Hvordan går det ellers? Har dere fått vite noe mer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hvordan går det ellers? Har dere fått vite noe mer? Vi var på hyttetur i helga, bare vi fem. Veldig mye negativitet og surmuling og sinne - også da vi rant slalåm (som hun egentlig liker) - i flere timer. Gikk mye bedre på slutten av dagen - vanskelig med å komme ut av et dårlig spor (vi valgte en litt dum bakke som første bakke, og dessuten måtte vi låne hjelmer fordi vi hadde glemt dem hjemme, og da passet ikke låne-hjelmen til den nye skibuksa...) Det har vært mange konflikter med jentene i klassen nå etter nyttår. Snakket med kontaktlæreren i går. Men så kom altså gårsdagen som en velsignelse, der jenta mi var harmonisk og fornøyd både på skolen (det sa læreren til meg i tlf) og hos venninna og hjemme :-) Hun skal ta evnetest på ABUP på fredag. Jeg har vært i kontakt med styrer i barnehagen ift dokumentasjon fra barnehagetiden, og hun har svart at hun skal se etter det. Jeg purret i dag på det. Hun skal ta konsentrasjonstest på mandag på ABUP. Vet ikke om det er tilfeldig, men det har vært mer konflikter og høyere temperament de siste ukene, nå etter at vi har tatt tak i dette, og også begynt på ABUP-opplegget. Veldig godt å snakke med læreren i går, godt å høre at læreren snakker med henne og gjør det hun kan for at jentegruppa skal fungere. Men det er ikke lett, verken for jenta mi, for de andre jentene eller for lærerene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Vi var på hyttetur i helga, bare vi fem. Veldig mye negativitet og surmuling og sinne - også da vi rant slalåm (som hun egentlig liker) - i flere timer. Gikk mye bedre på slutten av dagen - vanskelig med å komme ut av et dårlig spor (vi valgte en litt dum bakke som første bakke, og dessuten måtte vi låne hjelmer fordi vi hadde glemt dem hjemme, og da passet ikke låne-hjelmen til den nye skibuksa...) Det har vært mange konflikter med jentene i klassen nå etter nyttår. Snakket med kontaktlæreren i går. Men så kom altså gårsdagen som en velsignelse, der jenta mi var harmonisk og fornøyd både på skolen (det sa læreren til meg i tlf) og hos venninna og hjemme :-) Hun skal ta evnetest på ABUP på fredag. Jeg har vært i kontakt med styrer i barnehagen ift dokumentasjon fra barnehagetiden, og hun har svart at hun skal se etter det. Jeg purret i dag på det. Hun skal ta konsentrasjonstest på mandag på ABUP. Vet ikke om det er tilfeldig, men det har vært mer konflikter og høyere temperament de siste ukene, nå etter at vi har tatt tak i dette, og også begynt på ABUP-opplegget. Veldig godt å snakke med læreren i går, godt å høre at læreren snakker med henne og gjør det hun kan for at jentegruppa skal fungere. Men det er ikke lett, verken for jenta mi, for de andre jentene eller for lærerene. Hm. Så rart at hun holder på sinnet når hun gjør ting hun egentlig liker... En ting er jo å bli sur for hjelmen/buksen - men det burde jo gått over når hun kom seg ut i bakken. Jeg har tatt en del evnetester i forbindelse med skole og jobb, og det kan egentlig være litt moro For meg er det som spill/lek. Jeg vet ikke om det er annerledes med barn, men det er ikke vanskelig ettersom du ikke får vite om det du gjør er rett eller galt, så lenge du velger deg et svar får du gå videre. Så hun vil ikke oppleve at hun ikke mestrer testen f.eks. Det med at det er verre nå, kan det skyldes at hun har kommet ut av vanlig rutine ifbm juleferien, og dermed får lavere terskel som tar lenger tid å hente inn igjen? Det er kjipt, men: det er bra at hun er verre nå, for da får de som utreder henne se hvordan det er - og gjøre noe med det. Om alt var så veldig mye bedre nå, så ville dere fått dårligere hjelp. Om hun f.eks evnet å spille skuespill, og late som om alt var greit - så ville dere jo ikke klare å finne ut av dette. Nå har du konkrete og ferske episoder du kan henvise til når du forteller om hverdagen din. Har de sagt noe om tidsaspektet her? Hvor lang tid det vil ta å utrede? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Dette var veldig hyggelig å lese :-). Så bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hm. Så rart at hun holder på sinnet når hun gjør ting hun egentlig liker... En ting er jo å bli sur for hjelmen/buksen - men det burde jo gått over når hun kom seg ut i bakken. Jeg har tatt en del evnetester i forbindelse med skole og jobb, og det kan egentlig være litt moro For meg er det som spill/lek. Jeg vet ikke om det er annerledes med barn, men det er ikke vanskelig ettersom du ikke får vite om det du gjør er rett eller galt, så lenge du velger deg et svar får du gå videre. Så hun vil ikke oppleve at hun ikke mestrer testen f.eks. Det med at det er verre nå, kan det skyldes at hun har kommet ut av vanlig rutine ifbm juleferien, og dermed får lavere terskel som tar lenger tid å hente inn igjen? Det er kjipt, men: det er bra at hun er verre nå, for da får de som utreder henne se hvordan det er - og gjøre noe med det. Om alt var så veldig mye bedre nå, så ville dere fått dårligere hjelp. Om hun f.eks evnet å spille skuespill, og late som om alt var greit - så ville dere jo ikke klare å finne ut av dette. Nå har du konkrete og ferske episoder du kan henvise til når du forteller om hverdagen din. Har de sagt noe om tidsaspektet her? Hvor lang tid det vil ta å utrede? ''Det med at det er verre nå, kan det skyldes at hun har kommet ut av vanlig rutine ifbm juleferien, og dermed får lavere terskel som tar lenger tid å hente inn igjen?'' Kanskje de første dagene etter ferien, men ikke nå lenger, tror jeg. Hun er egentlig ganske flink på "rammene" i løpet av dagen: Stå opp, dusje, kle seg, evt lese litt, spise frokost, pusse tenner (liker ikke å gre håret), og komme seg på skolen. Etter skolen gjør hun lekser, slapper av og tar en økt til med lekser litt seinere. Hun har ikke hatt noen fritidsaktiviteter ennå, men i dag er det speider, håper det går greit. ''Det er kjipt, men: det er bra at hun er verre nå, for da får de som utreder henne se hvordan det er - og gjøre noe med det. Om alt var så veldig mye bedre nå, så ville dere fått dårligere hjelp. Om hun f.eks evnet å spille skuespill, og late som om alt var greit - så ville dere jo ikke klare å finne ut av dette. Nå har du konkrete og ferske episoder du kan henvise til når du forteller om hverdagen din.'' Ja - det er sant. ''Har de sagt noe om tidsaspektet her? Hvor lang tid det vil ta å utrede?'' Nei, han sa ingenting om det. Regner med å få vite mer i løpet av disse to gangene vi skal dit nå. Læreren sa i går på tlf at han haddde avtalt observasjon på skolen i midten av februar, så det var jo litt lenge til :-( Det vi gleder oss over, er at hun har ikke faglige problemer, og liker å lære nye ting. Er veldig flink til å lese høyt, til å være aktiv i timene, til engelsk og til naturfag/samfunnsfag. De har om puberteten nå, og hun er veldig ivrig og engasjert der :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.