Gå til innhold

Fra barnemunn - livets begynnelse

nitty-gritty

Anbefalte innlegg

Guttungen paa 6 aar: "Du, mamma... Hvordan ble det foerste mennesket til? For hvordan kunne det foerste mennesket ha en mamma aa vokse i, naar ikke var noen andre mennesker?"

Jeg: "Oi. Det var et veldig godt spoersmaal. Ehm... Vel, noen tror jo at det er en gud som lagde de foerste menneskene og at disse var voksne med en gang. Jeg tror ikke det."

Guttungen: "Hva tror du?"

Jeg: "Jeg tror vi ble til gjennom mange generasjoner, foerst som bittesmaa partikler, saa ble fisk til, saa fisk som ville leve paa land..." *tegner og forklarer*

Guttungen, som gaar paa en skole med kristen formaalsparagraf: "Det der hoeres skikkelig paa liksom ut, mamma. Tro naa bare paa gud!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...