Gå til innhold

amming etter at barnet er 9mnd.


Gjest mrt

Anbefalte innlegg

Har hørt litt forskjellig og lurer derfor på hvordan det er med ammingen etter at barnet er 9 måneder? Skal jeg da alltid amme etter måltidene eller er det først når jeg begynner å trappe ned?

Når gutten min er nesten 11mnd. skal jeg begynnne å jobbe igjen. Jeg har da ikke mulighet for å gi han mer enn 2/3 ganger per dag (morgen, kveld+noen ganger ettermiddag). Hva skal jeg gi han istedet , vann eller tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mrt. Du må selv prøve deg frem med hva du syns er best. Det er ikke noe som er mere riktig enn noe annet om du ikke har spesielle problemer vedrørende å gi fast føde. Det er nok med morsmelk 2-3 ganger. Han får sikkert også grøt med melk? Du kan gi vann og gradvis innføre vanlig kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...