Kelia Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 er vel en lur ting når man er på ski? hvor kjøpe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 På en sportsbutikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Kjempelurt, kjøpes på sportsbutikker. Jeg synes de er unødvendig dyre, så jeg har sydd selv til mine (og andres) barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 G-sport har en variant som kalles "østerdalssokker" tror jeg, og de koster i underkant av kr 200,- pr par. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi har flere typer gamasjer hjemme, og når det er mye snø, blir de flittig brukt. de vi liker absolutt best, er noen i litt stivt nesten plastaktiv stoff, tror det er bergans eller Norrøna, og hovedpoenget med dem er at de har en tykk grov glidelås på siden. Veldig lett å ta av og på, og siden glidelåsen er så grov, iser den ikke til og tettes ikke av snø. Har ikke sett denne typen på mange år, så hvis noen vet om dem, så si i fra! Den nest beste typen er en liknende, men i bomullstoff, med glidelås foran. Den dårligste er et par gamasjer fra jeg var barn, som ikke har glidelås - det er liksom bare en strømpe å trekke opp over buksa, med strikk under hælen. Jeg kikket på gamasjer i sportsbutikk i jula, og så noen flotte som liknet litt på de beste vi har - det var på en MX Sport butikk. Tror merket var Bergans. Men de kostet 400-500 kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi har kjøpt i sportsbutikk, og de er flittig i bruk både på ski og i utelek når det er mye nysnø. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi liker Stormberg-gamasjene best for barn. De har glidelås til å ta på gamasjene og utskiftbar strikk. Selges bla. på XXL. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 På en sportsbutikk. Stormberg har relativt rimelige gamasjer til både barn og voksne. Kvaliteten er ikke alverden, men strikken kan skiftes og borrelåsen kan evt. syes på igen når den ryker. Glidelåsen har vi heldigvis ikke haft problemer med. De er ganske myke i stoffet. Hos os bruger alle barn dem og med lidt vedlikehold så fungerer de. Bergans og Norøna er meget dyrere, men også kvalitetsmæssigt noget helt andet. Skal man på langtur på fjeldet så er de værd pengene. Den voksne del af familien os os har dem og er vældig fornøyd. Ellers findes der Østerdalssokker, men som andre også har poengteret, så er de uden glidelås og det er vel en smagssag om man liker det eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi liker Stormberg-gamasjene best for barn. De har glidelås til å ta på gamasjene og utskiftbar strikk. Selges bla. på XXL. http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-8-14/Hansker/Vidda-Fjellgamasj/ Disse? Vi har Stormbergbutikk her i byen, så da skal jeg se på dem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-8-14/Hansker/Vidda-Fjellgamasj/ Disse? Vi har Stormbergbutikk her i byen, så da skal jeg se på dem! De ja. De er ganske store i størrelsen, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-8-14/Hansker/Vidda-Fjellgamasj/ Disse? Vi har Stormbergbutikk her i byen, så da skal jeg se på dem! Sikkert praktisk med glidelås, det har ikke vi hatt på våre. Men den strikken så da veldig tynn ut? Holder vel ikke en sesong en gang.. våre har strikk av den typen man finner på parkdresser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Sikkert praktisk med glidelås, det har ikke vi hatt på våre. Men den strikken så da veldig tynn ut? Holder vel ikke en sesong en gang.. våre har strikk av den typen man finner på parkdresser. Strikken er ganske solid og er i tillegg lett å skifte ut. Vi har hatt slike i mange år nå og har vel skiftet en strikk en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.