Gå til innhold

Sannsynligheten for å få tilbake vekten sin...

Gjest tilbake til gammel vekt?

Anbefalte innlegg

Gjest trilleto

Jeg ligger på grensa på å ha høyt stoffskifte nå, men jeg tror jeg bør øke Levaxinen. Tror kanskje jeg spiser litt for sjeldent, men spiser nok tre ganger om dagen. Ikke noe oppblandet mat, bare rent kjøtt og fisk, endel grønnsaker, endel egg og noe rugbrød og spiser mellom 700-1000 kalorier om dagen. Drikker nok 1,5 liter vann om dagen og noe lettcola og en cappuchino med suketter. Jeg har prøvd meg med forskjellig antall kalorierer da, begynte med 1600 og da la jeg på meg så jeg har da gått ned på kaloriene så jeg i hvert fall ikke øker. Ellers så skeier jeg nok litt ut på lørdager, men ikke mye :)

Dropp lett-colaen og øk til 5 måltider om du klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er hva jeg skal spise da, jeg tåler ikke mer enn ett brødmåltid om dagen og jeg vet det med lett colaen, men da må jeg drikke enda mere vann og det blir jeg lei av. Men skal forsøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Ja, det stemmer nok... man vet jo at forbrenninga senkes med alderen. For min del er den nok like høy som før, men jeg antar at det ikke tar så mange år før jeg merker endringer der jeg heller ;) (jeg er straks 42).

Du får se deg rundt i familien, og hvem du slektes mest på.

De jeg slektes mest på i min familie har blitt litt mer rund midtveis i livet.

Min manns familie holder seg visst slank hele livet.

Håper mine barn får forbrenninga si fra far. :-) Ikke det at det gjør noe å bli litt rund- men det er et slit og alltid merke hver en utskeielse på kroppen. Og det å hele tiden måtte tenke trening for å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Få av oss ville vel hatt samme kropp som da vi var 20 når vi er eller nærmer oss 40, uansett barnefødsler eller ikke.

Jeg kom ned i samme vekt som før jeg ble gravid etter begge fødslene. Var veldig aktiv under permisjonstiden og nøt lange turer på dagitd flere ganger i uken - luksus!

Men siden har noen kilo kommet krypende på og blitt værende. Og etter at jeg ble 40 merker jeg kiloene "sitter" bedre, men heldigvis er jeg ganske stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg akkurat hadde fått barn da jeg var like gammel som deg så veide jeg det samme som deg og det gjorde jeg også et år etter fødselen, men jeg la på meg 37 kg under svangerskapet.

Samme som søstra mi det... Hun var enorm!!! Forskjellen på henne og meg er at vekta hennes raste ned etter fødselen. Hos meg gikk den sakte men sikkert ned, og det var nok like greit siden jeg var helt skrapa på slutten av ammeperioden...Gikk heldigvis opp igjen et par kg etter ammeslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se deg rundt i familien, og hvem du slektes mest på.

De jeg slektes mest på i min familie har blitt litt mer rund midtveis i livet.

Min manns familie holder seg visst slank hele livet.

Håper mine barn får forbrenninga si fra far. :-) Ikke det at det gjør noe å bli litt rund- men det er et slit og alltid merke hver en utskeielse på kroppen. Og det å hele tiden måtte tenke trening for å holde vekta.

I min familie (på begge sider) er det både de som er slanke hele livet og de som er lubne...jeg tror nok jeg er av den typen som aldri lett vil legge på meg. Ene søstra mi er slank, som meg, men jobber hardt for å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor droppe lettbrus? Lurer nemlig på det selv, men merket ingenting på vekta sist jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor droppe lettbrus? Lurer nemlig på det selv, men merket ingenting på vekta sist jeg gjorde det.

Noen opplever at lettbrus er en effektiv stopper for vektnedgang, andre kan godt drikke en del av det og allikevel gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg veier det samme nå som før jeg ble gravid.

Har kun ett barn og gikk gravid for 19 år siden (herregud).

Men kroppen ser anderledes ut.

Rompa har sunket minst 5 cm og puppene ikke minst, pluss at alt er slappere.

Det hadde vært veldig lurt om jeg begynte og trene igjen kjenner jeg.

Det er nesten bedre å legge på seg litt etterhvert som man blir eldre. Da får man liksom fylt ut det slappe litt. Nå føler jeg meg tynnfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trilleto

Selv dropper jeg det pga kunstig søtning. Flere av de stoffene er rene giften, google aspartam feks.

Her har du en annen artikkel om kunstig søtning og hvordan kroppen reagerer på det.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6217715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trilleto

Problemet er hva jeg skal spise da, jeg tåler ikke mer enn ett brødmåltid om dagen og jeg vet det med lett colaen, men da må jeg drikke enda mere vann og det blir jeg lei av. Men skal forsøke :)

Spis egg feks. Kok deg et par stykker. Stek deg et par. Lag en enkel omelett som du spiser med salat og tomat. Eggerøre er like godt uten brød. Tenk små måltider. Feks er en smoothie et måltid, en youghurt og en halv frukt (et måltid), et lite fat frukt (et måltid), grønnsaker m/dip (et måltid) osv osv. Dette får du til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest – tilbake til gammel vekt?

Høres jo ut som de fleste får tillegg. Og det er jo egentlig helt greit. Kroppene våre har jo presetert en god del.

Trente litt pilates for 4- 5 år siden, kun en til to ganger i uken. Etter kun kort tid kommenterte en venninne som jeg ikke ser så ofte at jeg var blitt så flott og fast i fisken. Hun lurte på hva jeg hadde gjort. Da gruppetreningstimene endret tider måtte jeg slutte. Dette kom jeg på for noen dager siden da vi planla sommerferien...... (Bikini?) Har nå bestillt og fått en pilates- DVD i posten. (Tok 1 1/2 dag). Husket alle øvelsene og gikk gjennom programmet nå i morges. 25 minutter.

Om ikke vekten kommer ned så vil jeg ihvertfall prøve å stramme opp bilringene og håndtakene før sommeren. Klarer jeg to- tre ganger i uken hjemme på stuegulvet skal resultatene vise seg raskt! (Treningssenter er for tiden uaktuellt.)

Lykke til med alderstillegg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis egg feks. Kok deg et par stykker. Stek deg et par. Lag en enkel omelett som du spiser med salat og tomat. Eggerøre er like godt uten brød. Tenk små måltider. Feks er en smoothie et måltid, en youghurt og en halv frukt (et måltid), et lite fat frukt (et måltid), grønnsaker m/dip (et måltid) osv osv. Dette får du til :)

Jeg spiser masse egg. Koker dem og har kaviar på. Det er godt. Og så har jeg lært at et mellommåltid er en skive kalkunskinke og en osteskive eller en yogurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

Høres jo ut som de fleste får tillegg. Og det er jo egentlig helt greit. Kroppene våre har jo presetert en god del.

Trente litt pilates for 4- 5 år siden, kun en til to ganger i uken. Etter kun kort tid kommenterte en venninne som jeg ikke ser så ofte at jeg var blitt så flott og fast i fisken. Hun lurte på hva jeg hadde gjort. Da gruppetreningstimene endret tider måtte jeg slutte. Dette kom jeg på for noen dager siden da vi planla sommerferien...... (Bikini?) Har nå bestillt og fått en pilates- DVD i posten. (Tok 1 1/2 dag). Husket alle øvelsene og gikk gjennom programmet nå i morges. 25 minutter.

Om ikke vekten kommer ned så vil jeg ihvertfall prøve å stramme opp bilringene og håndtakene før sommeren. Klarer jeg to- tre ganger i uken hjemme på stuegulvet skal resultatene vise seg raskt! (Treningssenter er for tiden uaktuellt.)

Lykke til med alderstillegg til dere alle!

Jeg tenker som deg.

Treningen gjør i alle fall kroppen fastere. Det merker jeg jo selv, og det er inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trilleto

Jeg spiser masse egg. Koker dem og har kaviar på. Det er godt. Og så har jeg lært at et mellommåltid er en skive kalkunskinke og en osteskive eller en yogurt.

Da er det ikke vanskelig å få i seg 5-6 måltider :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...