Gå til innhold

Er toget gått for meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er slett ikke sikkert, hvis du ikke har symptomer på tidlig overgangsalder. Men det kan ta litt tid - eggkvaliteten er redusert i forhold til da du var helt ung - og risikoen for spontanabort er litt økt. Så ikke bruk tiden til å gå og lure.

Jeg fikk selv min yngste noen dager før jeg fylte 40, så jeg har ingen motforestillinger mot de som blir foreldre i godt voksen alder.

Annonse

Det der er individuelt. Når fikk du mens første gang, og har du fremdeles normal syklus? Er du i generell fin form? Fertiliteten halveres etter 35-årsalderen, men biologisk alder varierer jo fra kvinne til kvinne.

I min familie får man mens (og kommer i overgangsalder) sent og mange får barn når de er over 40. Min mor en av dem, hun var over 40 da jeg kom. Ellers kan man vel bare visse til tidligere ordfører i Trondheim Anne Katrine Slungård og Ellen Arnstad som begge er næremere 50 med sin siste...

Det der er individuelt. Når fikk du mens første gang, og har du fremdeles normal syklus? Er du i generell fin form? Fertiliteten halveres etter 35-årsalderen, men biologisk alder varierer jo fra kvinne til kvinne.

I min familie får man mens (og kommer i overgangsalder) sent og mange får barn når de er over 40. Min mor en av dem, hun var over 40 da jeg kom. Ellers kan man vel bare visse til tidligere ordfører i Trondheim Anne Katrine Slungård og Ellen Arnstad som begge er næremere 50 med sin siste...

Det skal jo være lettere for de som har født før og få barn når de er godt over 40. I gamle dager kunne noen få sitt 12. eller 16. barn når de var 49...

''og Ellen Arnstad som begge er næremere 50 med sin siste...''

Litt frekt å kalle en dame på 46 år for "nærmere femti", altså! ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...