Gå til innhold

Merkelig lønnstilbud?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var en upresis måte å angi lønnen på.

Feriepenger er avhengig av inntekten året før og dermed ikke et fast beløp. Jobber du f.eks. mye overtid vil årslønnen bli høyere og dermed også feriepengene.

Hvor mye ferie får du? Fire uker og en dag eller fem uker?

Om du ikke har skrevet under kontrakten, kan det være greit å be om en ny og mer presis avtale.

Tipper reell årslønn vil bli i overkant av 340.000, men det er bare en antagelse.

mvh

Gjest føler meg litt lurt

Det var en upresis måte å angi lønnen på.

Feriepenger er avhengig av inntekten året før og dermed ikke et fast beløp. Jobber du f.eks. mye overtid vil årslønnen bli høyere og dermed også feriepengene.

Hvor mye ferie får du? Fire uker og en dag eller fem uker?

Om du ikke har skrevet under kontrakten, kan det være greit å be om en ny og mer presis avtale.

Tipper reell årslønn vil bli i overkant av 340.000, men det er bare en antagelse.

mvh

5 ukers ferie.

På denne måten får de det til å høres ut som mer enn det i realiteten er. Rart at et stort og seriøst konsern gir slike tilbud.

Gjest føler meg litt lurt

En årslønn er vanligvis inkludert feriepenger.Vi må jeg gange månedslønnen med 12 for å finne årslønn.

Det kan vel ikke stemme?

Hvis feriepenger er en viss prosent av lønn året før, og vi ikke får lønn i måneden feriepengene utbetales?

En årslønn er vanligvis inkludert feriepenger.Vi må jeg gange månedslønnen med 12 for å finne årslønn.

Nei, dette er en upresis formulering. Har aldri sett noe slikt i en kontrakt. Det gir inntrykk av at feriepengene er et fast beløp.

Reell årslønn er månedslønn for 12 mndr., pluss feriepenger, minus lønnstrekk for feriedagene. Sier kontrakten at årslønnen er XX innkludert feriepenger, vil man få tilsvarende mindre månedslønn om feriepengebeløpet øker. (Har man f.eks. jobbet mye overtid året før, vil man opptjene mer feriepenger.)

Sannsynligvis er det ikke slik bedriften gjør dette, men kontrakten er formulert dårlig. Den bør selvsagt være korrekt.

mvh

Annonse

5 ukers ferie.

På denne måten får de det til å høres ut som mer enn det i realiteten er. Rart at et stort og seriøst konsern gir slike tilbud.

Ta det opp med dem på en høflig og ikkefornærmet måte. Høres ut som å være en glipp.

Sjekk gjerne på forhånd med en fagforening eller noen andre som kan dette hvordan dette burde vært formulert.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...