Gå til innhold

Kan hun klare seg uten mat på natten?


leah

Anbefalte innlegg

Hun er 11 mnd. og spiser litt brød, litt middagsmat, og har stor appetitt på frukt. Rører ikke grøt. Får morsmelk om morgenen og når jeg kommer hjem på ettermiddagen, og til kvelds (ca 20.00). Spiser lite "fast" mat til kvelds.

Helsesøster mener hun ikke trenger mat etter at hun har sovnet om kvelden. Hun er helt klar på at jenta har bedre av å lære seg å sove i strekk (vokser og utvikler seg best da) enn å få mat. Jeg har inngått et kompromiss med meg selv, jeg ammer henne første gangen hun våkner, neste gang hun våkner er pappaen hos henne til hun sovner.

Kan jeg få deres ærlige og oppriktige mening; tror dere hun våkner og gråter fordi hun trenger mat?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære leah. Hun kan absolutt klare seg uten mat om natten. En annen sak er at hun kan ha vent seg til å få litt pga nattammingen. Amming er mer enn mat. Det betyr også kos, nærhet, trøst og varme. Det er ikke uvanlig å amme større barn om natten. Det som er det viktige er hvordan du vil ha det i din familie. Syns du det er greit å nattamme? Hvordan dokumenterer helsesøster at det er best å sove hele natten? I enkelte andre kulturer bære barnet mer eller mindre på moren de første årene og de sover også i samme seng.Det er viktig å skille personlige meninger og hva som er fakta. Utifra et ernæringsmessig synspunkt trenger hun ikke natt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...