Gå til innhold

Syk av lettbrus

Anbefalte innlegg

Nei, det er det ikke.

Mange dør av fedme.

Folk dør ikke av aspartam.

Hvorfor sprer du slik falsk informasjon?

Med vennlig hilsen

Mannen min har en tung historie med aspartam. Han hadde kroniske invalidiserende hodesmerter som viste seg å komme fra aspartamet han inntok i form av lettbrus hver dag.

Heldigvis oppdaget vi sammenhengen etter mange års mareritt, og han har idag ikke lenger problemer.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Katt-ja

4

• Tonette

3

• zellica

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest trilleto

Mannen min har en tung historie med aspartam. Han hadde kroniske invalidiserende hodesmerter som viste seg å komme fra aspartamet han inntok i form av lettbrus hver dag.

Heldigvis oppdaget vi sammenhengen etter mange års mareritt, og han har idag ikke lenger problemer.

Sør tror nok din manns problemer skyldes andre ting enn aspartam.

Gjest bongo fra kongo

Fra Wikipedia om aspartame:

''The safety of aspartame has been the subject of several political and medical controversies, congressional hearings and internet hoaxes''

Bemerk: Velkjente "internet hoaxes".

Og det fortsetter:

''Aspartame has been found to be safe for human consumption by more than ninety countries worldwide, with FDA officials describing aspartame as "one of the most thoroughly tested and studied food additives the agency has ever approved" and its safety as "clear cut".''

Bemerk: "clear cut".

Med vennlig hilsen

Wikipedia ja, er riktig seriøs kilde det.

Ja, det er noen få som reagterer på aspartam, slik det er noen som reagerer på sjømat, nøtter, osv.

Folk som er født med Føllings sykdom er også overfølsomme for aspertam, og må absolutt ikke innta det. Det står derfor advarsler på alle flasker.

Veldig glad mannen din fant ut av det, og er bedre nå!

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest trilleto

Og der står det at de har forsøkt å finne farer ved det i 30 år, uten at de har lykkes!

Takk!

Med vennlig hilsen

Neida, formaldehyd, maursyre og metanol er helt uskyldige greier. Spis og drikk aspartam. Det er revnende likegyldig for meg hva du putter i deg. Selv unngår jeg dette stoffet og den avgjørelsen er selvstendig tatt og påvirkes ikke av at hverken du eller andre påstår at disse stoffene er greie å putte i seg i moderate mengder.

Neida, formaldehyd, maursyre og metanol er helt uskyldige greier. Spis og drikk aspartam. Det er revnende likegyldig for meg hva du putter i deg. Selv unngår jeg dette stoffet og den avgjørelsen er selvstendig tatt og påvirkes ikke av at hverken du eller andre påstår at disse stoffene er greie å putte i seg i moderate mengder.

Ja, det var jo enda et seriøst innlegg! :knegg:

Faktum er at langt flere dør av sukker enn av aspartam.

Gjest bongo fra kongo

Referansene står nederst på siden.

Nåja, om dette strides de læde.

Aspartam er kreftfremkallende - http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/22/504266.html

''Rotter som fikk det kunstige søtstoffet aspartam tilsatt i foret, fikk betydelig mer kreft enn rotter som ikke fikk aspartam.

Mattilsynet anbefaler at barn under tre år ikke bør få kunstig søtstoff, men har ikke begrunnet hvorfor. ''

Holder meg til vann jeg.

Ja, det er noen få som reagterer på aspartam, slik det er noen som reagerer på sjømat, nøtter, osv.

Folk som er født med Føllings sykdom er også overfølsomme for aspertam, og må absolutt ikke innta det. Det står derfor advarsler på alle flasker.

Veldig glad mannen din fant ut av det, og er bedre nå!

Med vennlig hilsen

Vi er selvfølgelig svært glade for at han nå er frisk, men det er veldig spesielt at det ble en av sjaførene til Ringnes som satte oss på sporet, og ikke skolemedisinen. Sjaføren fortalte at stadig flere rapporterer om lignende plager fra lettbrus, men at det ikke kommer fram i media.

Legene trodde forøvrig ikke på at det var aspartamet som var synderen i starten, men måtte forandre mening da "bevisene" ble lagt frem.

Annonse

Vi er selvfølgelig svært glade for at han nå er frisk, men det er veldig spesielt at det ble en av sjaførene til Ringnes som satte oss på sporet, og ikke skolemedisinen. Sjaføren fortalte at stadig flere rapporterer om lignende plager fra lettbrus, men at det ikke kommer fram i media.

Legene trodde forøvrig ikke på at det var aspartamet som var synderen i starten, men måtte forandre mening da "bevisene" ble lagt frem.

Hei,

Men det er jo ikke ukjent at noen reagerer på det. Det er jo folk som reagerer på alt fra sukker til skjelldyr, fra ost til nøtter. Det ville vært rart hvis aspartam omtrent var det eneste ingen reagerte på.

Problemet er, slik du ser i tråden, at det er så mye "jeg ble bortført til Planet Aspartam av lettbrusen min"-folk, at de genuine tilfellene (slik som din mann) drukner i alt våset.

Med vennlig hilsen

Gjest frillen

Hei,

Men det er jo ikke ukjent at noen reagerer på det. Det er jo folk som reagerer på alt fra sukker til skjelldyr, fra ost til nøtter. Det ville vært rart hvis aspartam omtrent var det eneste ingen reagerte på.

Problemet er, slik du ser i tråden, at det er så mye "jeg ble bortført til Planet Aspartam av lettbrusen min"-folk, at de genuine tilfellene (slik som din mann) drukner i alt våset.

Med vennlig hilsen

''Problemet er, slik du ser i tråden, at det er så mye "jeg ble bortført til Planet Aspartam av lettbrusen min"-folk, at de genuine tilfellene (slik som din mann) drukner i alt våset. ''

Dette er direkte vås. Det finnes ikke en eneste historie i denne tråden, som du refererer til, som tar fokus bort fra genuine tilfeller slik som hennes manns. Faktum er at det finnes ikke en eneste historie ala jeg ble "bortført til" i denne tråden. De historiene finnes evnt i ditt hodet.

''Problemet er, slik du ser i tråden, at det er så mye "jeg ble bortført til Planet Aspartam av lettbrusen min"-folk, at de genuine tilfellene (slik som din mann) drukner i alt våset. ''

Dette er direkte vås. Det finnes ikke en eneste historie i denne tråden, som du refererer til, som tar fokus bort fra genuine tilfeller slik som hennes manns. Faktum er at det finnes ikke en eneste historie ala jeg ble "bortført til" i denne tråden. De historiene finnes evnt i ditt hodet.

For eksempel:

''Neida, formaldehyd, maursyre og metanol er helt uskyldige greier. Spis og drikk aspartam.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...