Gå til innhold

Tran eller D-vitamin dråper....

Anbefalte innlegg

....til spedbarn.

Jeg har gitt barnet tran en stund nå, og kjenner at det er kjedelig med klær som blir ødelagte pga gulping, litt brekninger når hun får det og det lukter jo ikke akkurat godt heller.

Vet jo at tran er kjempe bra for barnet. Men er det et godt alternativ med D-vitamin dråper? Heller være flink til å ta tran selv, så barnet likevel får litt av det gjennom melken? Noen med erfaringer? Evt. hvordan få bort tran-flekker fra klær?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375071-tran-eller-d-vitamin-dr%C3%A5per/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litt av hvert bytter på

Vi endte opp med en kombinasjon. Tran noen dager, og dråper noen dager. Særlig hvis jeg visste de skulle ha på seg klær som ikke kunne vaskes varmt, eller klær jeg var litt redd for, fikk de dråper. Noen gir tran om kvelden, etter siste måltid. Noen gir det før bading. Osv

Gjest Modern77

Eldstejenta ga jeg opp å gi tran, men i to års alder fikk hun igjen og hun elsker smaken. Mye lettere å gi nå, uten søl :)

D -vitaminene er det viktigste.

De viktige fettsyrene kan barnet få i seg via smør på skiva, fet fisk... Bruk gjerne makrell i tomat på skiva om barnet liker det.

Laks til middag....

Annonse

Takk for svar alle sammen! :-)

Tror det blir en kombinasjon her også :-)

Spurte på helsestasjonen og de sa at det er D-vit som er det viktigste. Men jeg ville høre litt med dere her inne hvordan dere har gjort det! Det blir helt sikkert lettere med tran senere når det ikke blir så mye søl og gulping :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...