Gjest Ausi Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Vi har muligheten til å selge et rekkehus og bli kvitt noe dårlig gjeld. Det gjenstår mye jobb som bytte av vindu, tak osv. Muligens kostnader på 300 000. Det hadde derfor vært lurt å selge nå. Hva da om vi bygger enebolig. Da vil vi gå fra 2 mill til 4 mill i gjeld. Kommer boligboblen har det vel mest å si hvis man skal selge? Man kan jo ikke vente med å selge heller, for da går jo prisene ned? 0 Siter
nick Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 I dont follow? Du vil selge et rekkehus for å bli kvitt dårlig gjeld, men må da ta øke gjelda med 2 mill? Hva med å refinansiere, fikse opp rekkehuset og fortsette å bo der? Det må da bli billigere enn 2 mill? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Jeg skjønner ikke helt dette...hvis du vil selge for å bli kvitt gjeld, hvorfor planlegger du da å kjøpe noe som dobler gjelden? 0 Siter
Gjest grevela Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Selv har jeg solgt. Sitter og ruger på overskuddet avventende mens jeg leier. 0 Siter
tusseline Skrevet 20. januar 2012 Skrevet 20. januar 2012 Jeg skjønner heller ikke logikken i det å kvitte seg med 2 mill i gjeld for så å ta opp 4.....? 0 Siter
Gjest må tenke litt Skrevet 21. januar 2012 Skrevet 21. januar 2012 Som noen sier her, er rekkehuset stort nok til å bo videre i så kan det jo hende det lønner seg bedre å pusse opp for 300 tusen enn å kjøpe et hus til 4 mill.... Og husk at det går begge veier. Selv om du får god pris på huset nå, så vil det også bli det samme når du kjøper huset. Det går opp i opp. Hus du kjøper går opp i pris og huset du selger opp i pris. Selv solgte vi en tomannbolig og satt igjen med 700 000 i overskudd, og jeg solgte leilighet og satt igjen med 400 000 i overskudd, da hadde vi 1.100000 i egenkapital. Kjøpte oss større hus, men hadde da likevel det samme i lån 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 21. januar 2012 Skrevet 21. januar 2012 Det er mange faktorer å ta hensyn til her. Skal dere bli boende samme sted så har ikke prisstigninger eller prisnedgang så mye å si. Hvis dere planlegger å flytte så lønner det seg ikke å pusse opp først og selge så. Først og fremst må dere vite hva dere trenger og hvor mye lån dere kan betjene. Hvis boligmarkedet i Norge faller sammen så får vi problemer alle sammen, men det er ingenting som tyder på at det skjer med det første. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.