Gjest prust Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 http://www.dagbladet.no/2012/01/20/nyheter/eksplosjon/ulykke/19885180/ Jeg visste jo at denne type gass var eksplosiv, men jeg ante ikke at det var sånne krefter i en vanlig 11 kilos gassbeholder! Godt det gikk bra med de tre som var i huset! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Slikt får meg til å sette desto større pris på strøm selv om jeg vet det heller ikke er brannsikkert. ''Da redningsetatene kom til stedet i 19.30-tida, hadde den ene ungdommen klart å få med seg de andre ut, og hadde slukket branntilløpet etter eksplosjonen med et pulverapparat.'' Imponerende. Og et mirakel at ingen ble alvorlig skadd. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Det er langt større krefter i en 11 kg gassbeholder. De har vært utrolig heldige at mye av huset fremdeles står. Det er utrolig mange som lagrer propanflasker i kjelleren (!), noe man ALDRI må gjøre siden propan er tyngre enn luft, og fyller opp kjelleren fra gulvet og opp - akkurat som vann. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Det er langt større krefter i en 11 kg gassbeholder. De har vært utrolig heldige at mye av huset fremdeles står. Det er utrolig mange som lagrer propanflasker i kjelleren (!), noe man ALDRI må gjøre siden propan er tyngre enn luft, og fyller opp kjelleren fra gulvet og opp - akkurat som vann. Med vennlig hilsen ''Det er utrolig mange som lagrer propanflasker i kjelleren (!), noe man ALDRI må gjøre siden propan er tyngre enn luft, og fyller opp kjelleren fra gulvet og opp - akkurat som vann.'' Nå har jeg ikke propanflasker i det hele tatt selv - men om noe er tyngre enn luft, vil det vel havne i kjelleren uansett...? Og på "vei ned" kunne skape problemer i resten av huset? Sjelden man tenner en fyrstikk i kjelleren i forhold til resten av huset? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 ''Det er utrolig mange som lagrer propanflasker i kjelleren (!), noe man ALDRI må gjøre siden propan er tyngre enn luft, og fyller opp kjelleren fra gulvet og opp - akkurat som vann.'' Nå har jeg ikke propanflasker i det hele tatt selv - men om noe er tyngre enn luft, vil det vel havne i kjelleren uansett...? Og på "vei ned" kunne skape problemer i resten av huset? Sjelden man tenner en fyrstikk i kjelleren i forhold til resten av huset? Hei, Man skal selvsagt ikke lagre propan på loftet heller, men et sted hvor det er naturlig utlufting. Det er ekstra farlig i kjelleren, fordi det fungerer som en kopp, hvor gassen blir samlet inntil f. eks. varmtvannsberederen slår av eller på, med en gnist. Og et påfølgende smell! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Hei, Man skal selvsagt ikke lagre propan på loftet heller, men et sted hvor det er naturlig utlufting. Det er ekstra farlig i kjelleren, fordi det fungerer som en kopp, hvor gassen blir samlet inntil f. eks. varmtvannsberederen slår av eller på, med en gnist. Og et påfølgende smell! Med vennlig hilsen Ok, da er vel svaret at det bør lagres i en utebod eller garasje... Sjelden man har utlufting (ventiler) nede ved gulvet i resten av huset. Jeg foretrekker å ikke ha det i det hele tatt - jeg liker ikke gass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Ok, da er vel svaret at det bør lagres i en utebod eller garasje... Sjelden man har utlufting (ventiler) nede ved gulvet i resten av huset. Jeg foretrekker å ikke ha det i det hele tatt - jeg liker ikke gass. Vi har gass på kjøkkenet fordi mannen i huset mener det er det eneste man kan steke biff på . Men tanken står ute i eget skap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Vi har gass på kjøkkenet fordi mannen i huset mener det er det eneste man kan steke biff på . Men tanken står ute i eget skap. Det hadde vi også i den forrige leiligheten, og vi hadde en automatisk ventil utenfor, slik at det kun var gasstrykk når avtrekksviften var på. Altså, ingen fare for gasslekkasje innendørs mens man sover, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Oisann! Da jeg først leste om eksplosjonen, lurte jeg på om det var hjemmebrentapparat... Jammen glad jeg ikke har gass - verken hjemme eller på hytta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.