Gå til innhold

Om snøen som ikke falt i fjor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle vinterentusiastene i Oslo-området som sutret og sørget for nøyaktig en måned siden, om kuldegradene som vi kanskje aldri ville få oppleve igjen, snøen og issvullene som snart bare den eldste generasjonen kom til å huske, og skibransjen som ville gå under, i hvert fall ikke sette omsetningsrekord hvert eneste år:

Det ordnet seg, ikke sant? Nå koser vi oss igjen, med blåswix, snøtunge graner, hovedveier som blokkeres av østeuropeiske trailere, parkeringsplasser som forsvinner i brøytekantene, kalde tær og vått vintertøy. Hele pakka er på plass, hurra!

Så neste gang trenger vi ikke kjøre hele "grønn vinter, uhu"-forestillingen allerede før jul, OK?

Lytt til en som husker vinterene på 60-tallet, da det var så mye snø at det lå klatter igjen i skogkanten (godt innenfor bygrensa) hver bidige 17. mai: Den kom ikke pent og pyntelig med en cm annenhver dag fra desember til mars den gangen, heller.

Vi bor i et land med masse forskjellig vær, ikke månedslang "soltid", "regntid" og "snø- og istid". Sånn til informasjon.

God helg!

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

14

• PieLill

3

• laban

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ordnet seg? Hurra???

Skjønner ikke helt hva du snakker om ;-)

(Jeg har aldri klaget på grønn vinter)

Skrevet

''Så neste gang trenger vi ikke kjøre hele "grønn vinter, uhu"-forestillingen allerede før jul, OK?''

Altså! Jeg vil bare få minne om at vi har mistet store deler av skisesongen allerede. Det er jo kun noen uker igjen til våren kommer. Hvordan tror du det er for oss som har kilovis av blå ekstra liggende?!?

Når det gjelder snøforhold i "gamle dager", så var det to vintre i min barndom som var snøløse. Det var de to årene jeg gikk på langrennstrening to kvelder i uka helt fra august, i håp om å være godt forberedt til snøen kom. Det var da jeg måtte løpe opp bratte bakker, alltid langt etter de store gutta, sammen med treneren som forbarmet seg over den lille sinka. Etter to sesonger ga jeg opp - og da kom snøen tilbake...

Skrevet

Ordnet seg? Hurra???

Skjønner ikke helt hva du snakker om ;-)

(Jeg har aldri klaget på grønn vinter)

''Ordnet seg? Hurra???''

Endelig er det igjen håp for den norske folkehelsen, du vet "sunn sjel i et sunt legeme". Uten snø om vinteren ligger det prosjektet dårlig an. Skigåing er en dannende aktivitet ;-)

Skrevet

:) God helg, laban!

Det er kult, ikke sant?!? Endelig :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er kult, ikke sant?!? Endelig :-)

Jepp - liker skikkelig vinter, og tvilte aldri på at den kom.

Gjest ambrose
Skrevet

''Så neste gang trenger vi ikke kjøre hele "grønn vinter, uhu"-forestillingen allerede før jul, OK?''

Altså! Jeg vil bare få minne om at vi har mistet store deler av skisesongen allerede. Det er jo kun noen uker igjen til våren kommer. Hvordan tror du det er for oss som har kilovis av blå ekstra liggende?!?

Når det gjelder snøforhold i "gamle dager", så var det to vintre i min barndom som var snøløse. Det var de to årene jeg gikk på langrennstrening to kvelder i uka helt fra august, i håp om å være godt forberedt til snøen kom. Det var da jeg måtte løpe opp bratte bakker, alltid langt etter de store gutta, sammen med treneren som forbarmet seg over den lille sinka. Etter to sesonger ga jeg opp - og da kom snøen tilbake...

''Det er jo kun noen uker igjen til våren kommer. Hvordan tror du det er for oss som har kilovis av blå ekstra liggende?!?''

Tenk på oss som ikke liker vinteren, og som gleder oss til våren da....!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Gosh så deilig! Bare et par uker til våren!!! ;-)

Skrevet

Jepp - liker skikkelig vinter, og tvilte aldri på at den kom.

Jeg hadde nesten gitt opp håpet her i lavlandet (det er litt dårligere snøforhold her enn i Oslo), men har heldigvis fått noen dager på fjellet og har flere i vente :-) Men nå blir det sikkert kjørt opp ganske mange km med løyper her også.

Skrevet

Hver sin smak.

Gjest ambrose
Skrevet

Et par uker er hjertelig velkomment hos meg også :o) Det hadde vært superdupert!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vokste opp med hytte i øvre deler av marka, og husker flere vintre det var "snøkrise" hjemme og silkeføre på hytta. Gjorde nok sitt for skiformen (og muligens også for skigleden årene etter, var veldig lei noen år).

Gjest Elextra
Skrevet

Dagene er allerede over en time lengre i Oslo :-). Men snøen kan gjerne ligge til slutten av mars! :P

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hver sin smak.

Det hadde vært herlig med vår om to uker ;)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Dagene er allerede over en time lengre i Oslo :-). Men snøen kan gjerne ligge til slutten av mars! :P

Ja, bor rett i utkanten av Oslo selv så har lagt merke til det. Det er deilig med mer lys! :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Et par uker er hjertelig velkomment hos meg også :o) Det hadde vært superdupert!

Ja, virkelig.

'Vi som strever litt med vinteren har sluppet billig hittil, men dagen i dag er helt snøstormlignende...ugh.

Jeg røyker og røyker ikke inne, står ute i snøen innpakket i boblejakke og pledd.

Ser sikkert helt idiotisk ut.

Røyken blir våt og slokner...på tide å slutte kanskje.

Skrevet

''Det er jo kun noen uker igjen til våren kommer. ''

Særlig ;-)

Gjest ambrose
Skrevet

Ja, virkelig.

'Vi som strever litt med vinteren har sluppet billig hittil, men dagen i dag er helt snøstormlignende...ugh.

Jeg røyker og røyker ikke inne, står ute i snøen innpakket i boblejakke og pledd.

Ser sikkert helt idiotisk ut.

Røyken blir våt og slokner...på tide å slutte kanskje.

He,he, kanskje et tegn på at du bør slutte å røyke.... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...