Gå til innhold

Husker du venners bursdager?

Anbefalte innlegg

Gjest vanlig eller ikke vanlig

Jeg hadde bursdag i forrige uke. Hadde spurt to venninner på forhånd om de hadde lyst til å gå på kino den kvelden, men den ene kunne ikke. Da dagen kom, hørte jeg ingen ting fra henne. Den andre ble som sagt med på kino, og hun gratulerte meg med dagen, men ingen gave, hun hadde glemtå kjøpe sa hun. Jeg sa det ikke gjorde noe (men jeg syns nok det var litt rart). Det var jo hyggelig for det da.

Jeg har enda to gode venninner til (og mange perifere), de hadde jeg ikke invitert med fordi de bor for langt unna men det var litt rart at ingen av dem husket bursdagen min heller. Min mor husket den heldigvis, og to av mine fire søsken, men de siste to søsknene husket den ikke.

Kjenner at jeg ble litt skuffet over å bli glemt av så mange. Men det er kanskje ikke vanlig å huske venners (og søskens) bursdager? Selv pleier jeg alltid å ringe og gratulere på dagen, i det minste sende en sms....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375096-husker-du-venners-bursdager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes folk er flinkere til å huske på bursdager nå enn før, men det er fordi vi er på facebook. Ulempen er at vi blir sløvere til å huske på de som ikke er på facebook eller de som ikke har fødselsdatoen registrert på facebook. Vi blir vant til at facebook husker for oss. Så i år greide jeg å glemme dagen til min beste venninne fordi hun ikke hadde registrert fødselsdagen sin på facebook. Huff og huff! det gikk faktisk to uker før jeg oppdaget at jeg hadde glemt dagen hennes! Og da var jeg flau! Hun tok det heldigvis ikke så tungt :)

Ja, jeg husker på bursdagen til vennene mine. Sender dem en melding eller ringer dem. Jeg er ikke på facebook.

Det er ikke vanlig hos oss å gi gaver til hverandre dersom det ikke er selskap. Så jeg hadde nok ikke gitt gave dersom jeg og ei venninne hadde gått på kino på hennes bursdag.

Jeg synes folk er flinkere til å huske på bursdager nå enn før, men det er fordi vi er på facebook. Ulempen er at vi blir sløvere til å huske på de som ikke er på facebook eller de som ikke har fødselsdatoen registrert på facebook. Vi blir vant til at facebook husker for oss. Så i år greide jeg å glemme dagen til min beste venninne fordi hun ikke hadde registrert fødselsdagen sin på facebook. Huff og huff! det gikk faktisk to uker før jeg oppdaget at jeg hadde glemt dagen hennes! Og da var jeg flau! Hun tok det heldigvis ikke så tungt :)

Du har nok rett i det med bursdaf\ger og facebook. Selv fjernet jeg fødselsdatoen min der og det endte med at jeg fikk enda færre gratulasjoner enn fra før jeg meldte meg inn på facebook. Synes det er litt trist, for du får jo faktisk en bekreftelse på at du har blitt glemt. Du blir på en måte ikke husket i den forstand dersom det er facebook som røper bursdagen din.

Annonse

Hvis jeg blir spurt, så kan jeg nok ramse opp bursdagene til de aller, aller fleste av slekt og venner, særlig venner jeg har hatt for lenge siden eller som har vært med en stund. Nyere vennskap/bekjenskap greier jeg neppe på stående fot. Allikevel er det ikke sikkert at jeg greier å huske dagen når den er der, sånn helt uten videre.

Så jeg har for lenge siden tatt i bruk huske-hjelpemidler. Først hadde jeg alle dagene på telefonen min, men nå er det Facebook som hjelper til. Ikke fordi jeg ikke vet når folk er født, altså, men fordi det i en hektisk hverdag ikke er gitt at jeg greier å huske det der og da.

Hadde jeg blitt invitert med på kino ville jeg selvfølgelig husket det, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde hatt med gave - men sannsynligvis hadde jeg gitt deg kinobilletten.

Den beste måten å bli husket på, er å invitere til bursdagsselskap. :-) :-) :-)

Mamta - den gode gamle

Jeg husker nære venners bursdag, og selvsagt bursdagene til alle familiemedlemmer. Sender alltid gratulasjoner på sms dersom vi ikke treffes på dagen. Dette er gjensidig innenfor min egen familie og vennekrets, og jeg tror det har skjedd kun en gang at jeg ikke har fått gratulasjoner fra en av søsknene mine. Bursdagsgaver er det imidlertid slutt på fra andre enn mine foreldre, annet enn ved rund-dager dersom de feires. Har noen ganger invitert med venninner på konsert e.l. på bursdagen, og da spanderer de gjerne kaffe e.l. Forventer ikke gave, er fornøyd med deres selskap.

Skjønner godt at du er litt skuffet over å ikke bli husket på dagen din, men vet jo ikke hva som er vanlig i din omgangskrets og familie.

Gjest glemmer alles dager unntatt min egen...

Sånn er det å bli voksen :)

Jeg er så glad jeg har facebook, der er sånn bursdagspåminner....

gidder jo ikke ringe til folk da, sender bare en på veggen,

er det en nær venn sender jeg kanskje en sms i tillegg. Ingen gave,

har så mye familie å gi til at det blir for dyrt nå når jeg er etablert. Det ble mer av det før når jeg bare hadde meg selv å tenke på.

Dessverre er ikke bursdagspåminneren på fb alltid til å stole på, har gått glipp av noen dager, vet ikke helt hvorfor men men

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...