Gå til innhold

Favorittmiddag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk!

Hva er kalvefond / kjøttfond / kyllingfond og kan man bruke noe annet en gurkemeie?

Jeg lurer også på hvordan man skal få kokosmelk til å unngå å klumpe seg. Lagde noe med kokosmelk i helga som jeg kokte opp, og det ble mange små klumper av melka. Det så ikke deliktat ut. Så jeg lurer på om den bør has i helt til slutt eller hur?

''Hva er kalvefond / kjøttfond / kyllingfond og kan man bruke noe annet en gurkemeie?''

Fond er vel bare veldig konsentrert buljong og fås i flaske og i porsjonspakker med 6-8 i pakken. Gurkemeien er vel ment til å sette farge bare, jeg tror ikke den gir noe smak egentlig.

''Jeg lurer også på hvordan man skal få kokosmelk til å unngå å klumpe seg. Lagde noe med kokosmelk i helga som jeg kokte opp, og det ble mange små klumper av melka. Det så ikke deliktat ut. Så jeg lurer på om den bør has i helt til slutt eller hur?''

Har lagd denne suppen flere ganger og har ikke opplevd at kokosmelken har klumpet seg. Den må has i når du tømmer kjøttdeigblandingen i gryta, ellers blir det jo ikke flytende.

185 dollar. Før Gymbucks. Og har lyst på mer...

Du kan jo ihvertfall bestille for mellom 200 og 224.95 før gymbucks, da kan du trekke fra 100 GB og går innenfor 22-dollar shippingen, siden du ender under 125 etter GB.

Jeg skal være flink og vente, lillevill er såpass sær nå at jeg vil dra fordelen av å se det i butikken.

Sorelstøvlene er supre, forresten :) Passer ypperlig!

Du kan jo ihvertfall bestille for mellom 200 og 224.95 før gymbucks, da kan du trekke fra 100 GB og går innenfor 22-dollar shippingen, siden du ender under 125 etter GB.

Jeg skal være flink og vente, lillevill er såpass sær nå at jeg vil dra fordelen av å se det i butikken.

Sorelstøvlene er supre, forresten :) Passer ypperlig!

Så bra! :) Jeg endte opp med å komme under 22-grensa på porto. ;)

''Hva er kalvefond / kjøttfond / kyllingfond og kan man bruke noe annet en gurkemeie?''

Fond er vel bare veldig konsentrert buljong og fås i flaske og i porsjonspakker med 6-8 i pakken. Gurkemeien er vel ment til å sette farge bare, jeg tror ikke den gir noe smak egentlig.

''Jeg lurer også på hvordan man skal få kokosmelk til å unngå å klumpe seg. Lagde noe med kokosmelk i helga som jeg kokte opp, og det ble mange små klumper av melka. Det så ikke deliktat ut. Så jeg lurer på om den bør has i helt til slutt eller hur?''

Har lagd denne suppen flere ganger og har ikke opplevd at kokosmelken har klumpet seg. Den må has i når du tømmer kjøttdeigblandingen i gryta, ellers blir det jo ikke flytende.

ok. Takk!

Annonse

Jeg lager Tom Kah Gai som er ganske lik denne oppskrifta, jeg bruker grønne bønner og litt sopp i tillegg:

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Supper/Kylling/Thaisuppe-med-kylling-og-kokosmelk

Anbefaler alle jeg kjenner å investere i Familiekokeboka av Ole Martin Alfsen og Tom Victor Gausdal. Den er et kjempefint oppslagsverk og har utrolig gode oppskrifter. Jeg har tilgode å lage noe som feiler fra den, og jeg har brukt den kjempemasse! Enkelte bokhandlere har den på kampanjepris nå til 199,-

Jeg pleier forresten å lage en green curry fra den boka som er kjempegod!

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4423609&rom=MP&gclid=CIuln42i5K0CFdAvmAodDA5DOQ

''Anbefaler alle jeg kjenner å investere i Familiekokeboka av Ole Martin Alfsen og Tom Victor Gausdal. ''

Jeg henger meg på denne anbefalingen - det er rett og slett en helt uvurderlig nyttig bok.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...