grot Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg syns at dusjing hver dag er for ofte for barn på 7 og 11 år, så fremst de ikke har aktiviteter som gjør at de svetter mye. Før barn kommer i puberteten er det få gode grunnet for at de skal dusje så hyppig - Ikke fett hår, ikke svettelukt, ikke mensen eller annen utflod, ..... Vi har to faste dusjedager i uka for våre to jenter på hhv 8 og 10 år. I tillegg dusjer de når de har svømming på skolen - og ved behov, f.eks. hvis de har vært i fjøs eller på besøk i hjem hvor det røykes inne. Sier ikke at dette er noen fasit =) Slik er det her også, med gutta på 7 og 10. Eldstemann er ikke i nærheten av å være i puberteten og da ser jeg ingen grunn til at de skal dusje oftere. Det kommer dusjing etter gym på skolen i tillegg da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg syns at dusjing hver dag er for ofte for barn på 7 og 11 år, så fremst de ikke har aktiviteter som gjør at de svetter mye. Før barn kommer i puberteten er det få gode grunnet for at de skal dusje så hyppig - Ikke fett hår, ikke svettelukt, ikke mensen eller annen utflod, ..... Vi har to faste dusjedager i uka for våre to jenter på hhv 8 og 10 år. I tillegg dusjer de når de har svømming på skolen - og ved behov, f.eks. hvis de har vært i fjøs eller på besøk i hjem hvor det røykes inne. Sier ikke at dette er noen fasit =) De dusjer ikke hver dag, men annenhver dag Hverdagsdusjing er bare en "tom trussel" som funker når de ikke vil dusje annenhver dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 11-åringen her i huset er en skikkelig gris, og hvis ingen hadde bedt ham gjøre det, tror jeg han gladelig ville gått ukesvis uten å dusje eller skifte klær. Jeg regner med det kommer seg med hygienefokus etter hvert som puberteten gjør sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jentene her i huset (9 og 10) dusjer etter treninger og før de skal f.eks. i bursdag. Etter trening-dusjing begynte de med når de begynte med faste treninger, men om det er et "eget initiativ" eller oppfølging av en "regel" er litt vanskelig å si. Hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Frivillig dusjingnår de begynner på ungdomsskolen gjelder i allfall ikke min sønn. Han er 13 år, går i 8 klasse og må fortsatt jages i dusjen. De dusjer eter gym en gang i uka på skolen, de øvrige dagene må han fortelles at han skal dusje etter trening. Han gjør det IKKE frivillig. ''Frivillig dusjingnår de begynner på ungdomsskolen gjelder i allfall ikke min sønn. Han er 13 år, går i 8 klasse og må fortsatt jages i dusjen. De dusjer eter gym en gang i uka på skolen, de øvrige dagene må han fortelles at han skal dusje etter trening. Han gjør det IKKE frivillig.'' De guttene jeg kjenner har søstre som er to-tre år eldre, så det er muligens deres ikke ubetydelige press som gjør at de har kapitulert når de begynner på ungdomsskolen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jentene her i huset (9 og 10) dusjer etter treninger og før de skal f.eks. i bursdag. Etter trening-dusjing begynte de med når de begynte med faste treninger, men om det er et "eget initiativ" eller oppfølging av en "regel" er litt vanskelig å si. Hehe. Sønnen min på seks spør om å få dusej hver dag, fordi han synes det er deilig.. Men han får bare dusje annen hver dag pga. tørr hud.. Han har lenge mast om dusjinga, men det er ikke helt vanlig ettersom jeg skjønner.. Kanskje ta en ekstra prat med dem om hugiene og kroppslukter både her og der..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Sønnen min på 10 dusjer etter trening, gymtime og skirenn. Så det blir fort 4-5 ganger i uka. Og da er det sjelden behov for noe mer dusjing utenom dette. I tillegg så dusjer han ofte når han kommer hjem fra bursdag - han ønsker det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Sønnen min på seks spør om å få dusej hver dag, fordi han synes det er deilig.. Men han får bare dusje annen hver dag pga. tørr hud.. Han har lenge mast om dusjinga, men det er ikke helt vanlig ettersom jeg skjønner.. Kanskje ta en ekstra prat med dem om hugiene og kroppslukter både her og der..? ''Kanskje ta en ekstra prat med dem om hugiene og kroppslukter både her og der..?'' Hm, skjønner ikke helt hvorfor jeg skal det - mine dusjer 4-6 ganger i uka, og det holder i grunnen. Så jeg tror ikke de trenger noen ekstra prat? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Har to jenter, yngstemann på 8 dusjer selv, - uten å bli jaget :-) Mens eldstemann på snart 13 må fremdeles jages - men jeg ser for meg at det snart blir omvendt, - at vi må hindre dusjing et par ganger pr. dag ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.