Gå til innhold

2-åring med feber i to uker.

Gjest Lola41

Anbefalte innlegg

De første fem dagene mellom 39-40 i feber. Så en kur med Imacillin. Feberen gikk noe ned, men er nå stigende igjen. Hoster og både tett og rennende nese. Bør vi be legen ta ytterligere prøver? Mykoplasma pneumoni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mycoplasma har ikke symptomer som tett/rennende nese, heller ikke høy feber. Typisk for mycoplasma er at feberen er veldig moderat, gjerne bare litt høyere enn 38, ikke over 39. Dattra mi hadde det før jul, og jeg fikk beskjed av to leger om at hun hadde veldig typiske symptomer. (står også mye om det på nettet)

Kan ikke være influensa hun har da? Det kan jo sitte i leeenge.

God bedring. Kommer seg nok snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet legen og bedt om en ny vurdering. Dersom infeksjonsprøvene er høye så trenger hun sannsynligvis en annen AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycoplasma har ikke symptomer som tett/rennende nese, heller ikke høy feber. Typisk for mycoplasma er at feberen er veldig moderat, gjerne bare litt høyere enn 38, ikke over 39. Dattra mi hadde det før jul, og jeg fikk beskjed av to leger om at hun hadde veldig typiske symptomer. (står også mye om det på nettet)

Kan ikke være influensa hun har da? Det kan jo sitte i leeenge.

God bedring. Kommer seg nok snart:)

Legene sier at det er for sent for influensa. Kanskje bare en vanlig forkjølelse da. Men rart med feber i to uker. Nå er feberen moderat - 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene sier at det er for sent for influensa. Kanskje bare en vanlig forkjølelse da. Men rart med feber i to uker. Nå er feberen moderat - 38.

For sent med influensa? Influensaen har jo bare så vidt startet...

Uansett, jeg ville nok tatt barnet med til legen igjen. Det er tydelig at Imacillinen ikke har gjort jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare skyte inn at det overhodet ikke er for sent for influensa, vi har influensapasienter liggende på sykehuset der jeg jobber i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...