Gjest ei gammel røy Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg har tre barn i alderen 10-16. Barnas far og jeg har vært fra hverandre siden tidlig i høst. Min nye kjæreste har jeg kjent i noen år, men vi ble et par først sent i høst. Vi har kun vært sammen de ukene/ dagene jeg ikke har hatt barna, så selv om de vet om ham, har de enda ikke møtt ham. Selv om både han og jeg syns det fungerer fint å være sammen når jeg har barnefri, tenker jeg at på ett eller annet tidspunkt bør barna få møte ham og bli kjent med ham. Han har ingen barn selv, men er glad i barn og flink med nevøene sine. Hvor tidlig er det greit å introdusere ham, og hvordan er det lurt å gjøre det? Middag sammen, eller felles aktivitet som utflukt, kino e.l.? Takknemlig for konstruktive innspill! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 ''Jeg har tre barn i alderen 10-16. Barnas far og jeg har vært fra hverandre siden tidlig i høst.'' Jeg ville venta noen måneder til. For barna er ikke tidlig høst lenge siden. Når de treffes ville jeg definitivt gjort det på nøytral grunn, men det er min mening. Ønsker deg lykke til med kjærligheten, men barna må _alltid_ komme i første rekke;) Du skriver at de vet om han, så begynn med å fortelle hva slags mann han er, i små doser, og så ser du på barnas reaksjon. De er faktisk i en sårbar alder, men det regner jeg med at du vet. Har barna god kontakt med pappa`en sin, så er mye gjort;) Lykke til, ei gammel røy;) For et nicknavn da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 ''så selv om de vet om ham, har de enda ikke møtt ham'' Jeg mener det var for tidlig å la dem få vite om han og jeg ville ha ventet i flere måneder før de fikk treffe han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 ''så selv om de vet om ham, har de enda ikke møtt ham'' Jeg mener det var for tidlig å la dem få vite om han og jeg ville ha ventet i flere måneder før de fikk treffe han. Jeg er enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Sier meg enig med de andre her. Ville ha ventet minst et halvår til. Du har sikkert gode muligheter for å treffe han uten barna og barna har ikke behov for å møte noen nye kjærester så tidlig, vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Usj.... du kan trygt vente leeeenge enda.... du og faren har jo akkurat gått fra hverandre!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 ''så selv om de vet om ham, har de enda ikke møtt ham'' Jeg mener det var for tidlig å la dem få vite om han og jeg ville ha ventet i flere måneder før de fikk treffe han. trykker på liker her! Stakkars barn, de har da akkurat opplevd at mor og far skilles og så skal de kastes inn i noe de egentlig ikke har lyst å være med på bare kort tid etterpå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Du sier at det funker bra slik som dere treffes nå, uten at barna er med i bildet. Da ville jeg gått for det en god stund enda. Jeg har hatt et par kjærester som jeg introduserte "for tidlig" for mitt barn dengang. Huff som jeg angrer på det. Det kom ingenting godt ut av det. Det er vanskelig å si akkurat når tiden er inne, det må du kjenne på selv, men som andre i tråden her sier så har barna nettopp vært igjennom et brudd. Det er ferskt for dem enda. Det er fristende å si at dere kan vente til dere er sikre på at det blir dere to.Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det. Om jeg hadde ventet noen mnd så hadde poden sluppet å "binde" seg og bli kjent med personen. Og nå mange år senere husker sønnen min disse kjærestene og snakker om det med varierende mellomrom, selv etter så mange år. Jeg er overrasket over hvor stort inntrykk det gjør på barn å bli kjent med mammas/pappas nye kjæreste. Og spesiel etterpå, hvis det ryker. Mye litt dumt man har gjort gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei gammel røy Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Takk for synspunkter og konstruktive svar! Jeg har selvfølgelig ikke til hensikt å involvere barna ennå, de er ikke klar for det. Men siden dette er en helt ny situasjon for meg, ville jeg gjerne høre andres erfaringer før jeg gjør noe med det. Vi har god tid. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.