Gå til innhold

Vil pusse opp bad UTEN fliser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

5

• tzatziki1365380058

4

• morsan

3

• Bella Dotte

3

'''Du skal ikke reise så langt sørover før fliser på gulv og varmekabler nesten ikke er å finne.''

I Sør-Europa som Frankrike, Spania og Portugal brukes fliser i større grad enn her, der har de gjere flisgulv på kjøkkenet også.

At vi liker varmekabler under flisene har nok sammenheng med klimaet vårt.

Like kaldt i Tyskland. Lite varmekabler å finne i private hjem der.

Gjest ckzxvkzxvzx

Fliser på golvet er pyton om man ikke liker å ligge på alle fire og skure golv. Det blir som oftest stygt etter ei stund! Så støtter det å ha belegg på golvet! Baderomsplater som ligner på fliser ser dessverre ut som en billig erstatning, så hvorfor ikke ta baderomstapet eller baderomsplater som IKKE ligner fliser! :D

Vi lever i et generelt rikt og snobbete land og tenker ikke over at vi egentlig bruker penger på unødvendige ting fordi standarden er så høy.

Du skal ikke reise så langt sørover før fliser på gulv og varmekabler nesten ikke er å finne.

Utenlandske håndtverkere reagerer på at nordmenn er så fikserte på fliser..

Nå tuller du?

Jeg har reist mye i f.eks. Spania, og der har de fliser "overalt"....

Gjest frillen

Jeg mente at døra ikke kostet noe spesielt. Det kan da umulig være vanskelig å forstå at det ville koste flere tusen å få en elektriker til å montere en varmeovn på badet hvor det ikke er lagt for det. Hvor har du tenkt at strømmen skal komme fra?

Er det vanskelig å forstå at det er billigere å åpne døra ut i gangen og få vame fra panelovner og vedovn i stua?

Vanskelig forstå er det vel ikke om man er informert, men du drypper ny informasjon i hvert svar du skriver. Antagelig gjør du det fordi du ønsker å være vanskelig og få lov til å spy litt edder og galle og gjennom det forsøke å få andre til å fremstå som idioter. Det startet med at du ikke dusjer med tøfler, som om noen gjør det. Du liker bare å være kvalm, be my guest. Få driten ut av systemet.

Fliser på golvet er pyton om man ikke liker å ligge på alle fire og skure golv. Det blir som oftest stygt etter ei stund! Så støtter det å ha belegg på golvet! Baderomsplater som ligner på fliser ser dessverre ut som en billig erstatning, så hvorfor ikke ta baderomstapet eller baderomsplater som IKKE ligner fliser! :D

Jeg har fliser på begge bad, i hallen og på vaskerommet - og har hatt de samme flisene i tolv år nå.... Ingen stygge fliser i det hele tatt, og vasker dem på samme måte som gulvene ellers i huset... Hvordan stygge blir de?

Forøvrig er jeg ingen spesiell forkjemper av fliser, så jeg spør kun av ren nysgjerrighet :P

Annonse

Gjest Elextra

Fliser er enkle å rengjøre, og om man lar være å velge blanke helt mørke eller helt lyse fliser trenger de ikke vaskes oftere enn ndre gulv. Jeg ser altså ikke hel dette problemet.

Fliser kan holde seg pene i årtier, men fugemassen kan jo bli slitt etterhvert.

Selv synes jeg slike plater blir litt ekle, og har sett gamle plater med mugg flere steder. Det kan jo ha sammenheng med at slike plater ofte brukes i sammenheng med vinylgulv, uten varmekabler, og dermed fuktig miljø.

Gjest fcdsfdsfsdf

Jeg har fliser på begge bad, i hallen og på vaskerommet - og har hatt de samme flisene i tolv år nå.... Ingen stygge fliser i det hele tatt, og vasker dem på samme måte som gulvene ellers i huset... Hvordan stygge blir de?

Forøvrig er jeg ingen spesiell forkjemper av fliser, så jeg spør kun av ren nysgjerrighet :P

Jeg vasker trolig for sjelden og for lite grundig og muligens med feil vaskemiddel. Er fugene som er stygge hos meg. De ser grå ut, men tror de skal egentlig være lysere - ser det under baderomsmøblementet - der ser fugene lyse og fine ut.

Vanskelig forstå er det vel ikke om man er informert, men du drypper ny informasjon i hvert svar du skriver. Antagelig gjør du det fordi du ønsker å være vanskelig og få lov til å spy litt edder og galle og gjennom det forsøke å få andre til å fremstå som idioter. Det startet med at du ikke dusjer med tøfler, som om noen gjør det. Du liker bare å være kvalm, be my guest. Få driten ut av systemet.

Jeg vet ikke hvorfor du oppfatter det jeg skriver som edder og galle og har ikke tenkt å gjøre det til mitt problem.

Det var ganske tidlig i denne diskusjonen som jeg sa at det ville koste flere tusen å sette opp en panelovn, men jeg spesifiserte ikke at det trengtes elektriker fordi jeg regnet med at det var forståelig.

Vi diskutere mitt baderom av en eller annen grunn som jeg ikke er klar over.

Jeg vasker trolig for sjelden og for lite grundig og muligens med feil vaskemiddel. Er fugene som er stygge hos meg. De ser grå ut, men tror de skal egentlig være lysere - ser det under baderomsmøblementet - der ser fugene lyse og fine ut.

Jeg bruker ikke vaskemiddel i det hele tatt... Har Enjo sitt moppesystem og sprayer først kaldt vann på hele gulvet før jeg går over med grovmopp. Deretter sveiper jeg kjapt over med en finere mopp. Det er mulig såpe gjør fugene stygge?

Tenker egentlig ikke så langt sør. Har feks bodd i Tyskland og heller ikke der fant jeg fliser med varmekabler..

Jeg har bodd i Danmark og der det mildere vintre enn i Norge. Det er det i Tyskland også, men der har jeg kun bodd på hotel med fliselagte bad.

Jeg har også bodd i USA og aldri opplevd varmekabler på bad, men ofte fliser.

Gjest frillen

Jeg brukte fugefornyer på mitt bad. Ble skikkelig fint igjen:)

Nå tuller du?

Jeg har reist mye i f.eks. Spania, og der har de fliser "overalt"....

Ser det er lett å misforstå, men som jeg har nevnt i annet innlegg, så mener jeg først og fremst varmekabler ifm fliser og ikke så langt sør at det begynner å bli skikkelig varmt for her vet jeg detbbrukes mye fliser uten varmekabler, for å kjøle ned rommene.

Annonse

Gjest frillen

Jeg vet ikke hvorfor du oppfatter det jeg skriver som edder og galle og har ikke tenkt å gjøre det til mitt problem.

Det var ganske tidlig i denne diskusjonen som jeg sa at det ville koste flere tusen å sette opp en panelovn, men jeg spesifiserte ikke at det trengtes elektriker fordi jeg regnet med at det var forståelig.

Vi diskutere mitt baderom av en eller annen grunn som jeg ikke er klar over.

Jeg ga deg bare noen råd fordi du frøys på bena og der startet spydighetene dine. Badet ditt er forøvrig uinteressant selv om du har beskrevet det møysommelig.

Jeg har bodd i Danmark og der det mildere vintre enn i Norge. Det er det i Tyskland også, men der har jeg kun bodd på hotel med fliselagte bad.

Jeg har også bodd i USA og aldri opplevd varmekabler på bad, men ofte fliser.

Vel, det året jeg bodde i Berlin var det like kaldt om vinteren her som det pleier å være i Norge. Men nå bor jeg på sør-vestlandet og muligens det er mildere her enn i resten av landet..

Gjest frillen

Er det sånn at man må gå og tegne på fugene?

Hadde dødd av kjedsomhet i såfall og fugene blir de da rene, eller blir de bare farget?

Jeg vasket fugene først og denne dingsen er som en smal malepensel med tube på. Man bare klemmer og påfører i fugene. Deretter lar man det tørke noen timer og pusser av det som sitter på flisene. Det forsvinner veldig enkelt, men det blir støvete rundt deg, så støvsugeren må til pers når du er ferdig :) Alt sånt er kjedelig arbeid, men det gikk raskt og ble fint etterpå. Da er det verdt litt jobbing.

Gjest cxcfdsfsd

Jeg vasket fugene først og denne dingsen er som en smal malepensel med tube på. Man bare klemmer og påfører i fugene. Deretter lar man det tørke noen timer og pusser av det som sitter på flisene. Det forsvinner veldig enkelt, men det blir støvete rundt deg, så støvsugeren må til pers når du er ferdig :) Alt sånt er kjedelig arbeid, men det gikk raskt og ble fint etterpå. Da er det verdt litt jobbing.

Jeg er dessverre lat. Har fliser på badet, men når det blir tid for å skifte så blir det belegg av noe slag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...