Gå til innhold

Vil pusse opp bad UTEN fliser

Anbefalte innlegg

Gjest frillen

Jeg er dessverre lat. Har fliser på badet, men når det blir tid for å skifte så blir det belegg av noe slag.

Gjør det som passer deg. Selv synes jeg det var en billig investering til et bad som så litt "lurvete" ut, men som ble som nytt :)

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

5

• tzatziki1365380058

4

• morsan

3

• Bella Dotte

3

Fliser er enkle å rengjøre, og om man lar være å velge blanke helt mørke eller helt lyse fliser trenger de ikke vaskes oftere enn ndre gulv. Jeg ser altså ikke hel dette problemet.

Fliser kan holde seg pene i årtier, men fugemassen kan jo bli slitt etterhvert.

Selv synes jeg slike plater blir litt ekle, og har sett gamle plater med mugg flere steder. Det kan jo ha sammenheng med at slike plater ofte brukes i sammenheng med vinylgulv, uten varmekabler, og dermed fuktig miljø.

møkka setter seg i fugene. ikke på flisene.

Annonse

Gjest Hulderen

Jeg bruker ikke vaskemiddel i det hele tatt... Har Enjo sitt moppesystem og sprayer først kaldt vann på hele gulvet før jeg går over med grovmopp. Deretter sveiper jeg kjapt over med en finere mopp. Det er mulig såpe gjør fugene stygge?

Bruker du bare kaldt vann, og uten såpe? Blir det rent da?

Bruker du bare kaldt vann, og uten såpe? Blir det rent da?

Ja, med Enjo sine kluter blir det rent. Hvis gulvet hadde vært skittent (flekker etc), så hadde jeg sikkert brukt såpe på flekkene... Det har aldri vært så rent her som etter at jeg slutta å bruke såpe... jeg tror såpa rett og slett tiltrekker seg skitt.. den blir liggende som et belegg på gulv og andre overflater.. Det lukter også langt renere når jeg kun bruker enjokluter og kaldt vann.

Så vidt jeg vet er det ikke først og fremst flisene som er kostnadsdrivende, det er vel heller hele gulvet iht våtromsstandarden.

''Så vidt jeg vet er det ikke først og fremst flisene som er kostnadsdrivende, det er vel heller hele gulvet iht våtromsstandarden.''

Enig. Og det finnes ganske mange rimelige fliser også. Da vi pusset opp badet på hytta valgte flis til ca 500/kvm for gulv og vegger, og det kom på ca 10 000 kr til sammen (lite bad). Finnes fliser for under 100-lappen også, og da hadde totalkostnaden for flisene vært bare max et par tusen.

Jobb kom i tillegg, men det koster på for arbeidskraften for å sette opp plater eller våtromstapet også.

(Og selvsagt finnes det mye dyrere fliser også)

Fliser varierer veldig i pris, men det er nok mer jobb å legge dem.

For min del trenger jeg ikke fliser på veggene, men vet ikke helt hva annet jeg skulle ha på gulvet.

''For min del trenger jeg ikke fliser på veggene, men vet ikke helt hva annet jeg skulle ha på gulvet.''

I en tidligere bolig hadde vi våtromstapet på veggene og våtromsbelegg på gulvet. Funket helt fint det, men hadde ikke varmekabler, da. Vet ikke om man kan ha varmekabler under belegg.

Annonse

Jeg har fliser på begge bad, i hallen og på vaskerommet - og har hatt de samme flisene i tolv år nå.... Ingen stygge fliser i det hele tatt, og vasker dem på samme måte som gulvene ellers i huset... Hvordan stygge blir de?

Forøvrig er jeg ingen spesiell forkjemper av fliser, så jeg spør kun av ren nysgjerrighet :P

Åh, togli - for en snobb du er! Fy, har du varmekabler også??

''For min del trenger jeg ikke fliser på veggene, men vet ikke helt hva annet jeg skulle ha på gulvet.''

I en tidligere bolig hadde vi våtromstapet på veggene og våtromsbelegg på gulvet. Funket helt fint det, men hadde ikke varmekabler, da. Vet ikke om man kan ha varmekabler under belegg.

I vår forrige leilighet hadde vi belegg og varmekabler på badet, det gikk helt fint.

Gjest Høstløv

ja, det ble dumt å sammenligne med land så langt sør. Jeg tenker egentlig ikke lengre sør enn Danmark og Tyskland..

Jeg har mye familie i Danmark og alle har fliser på badet og varme i gulvet. Det samme gjelder for sommerhusene, vi har leiet.

Jeg har mye familie i Danmark og alle har fliser på badet og varme i gulvet. Det samme gjelder for sommerhusene, vi har leiet.

Er du dansk selv, eller bare påvirket? Det var et ekstra komma der som vanligvis ikke brukes i norsk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...