Gå til innhold

Vil pusse opp bad UTEN fliser

Anbefalte innlegg

Gjest måten man spør på

Kanskje du var ute etter diskusjonen du har fått i gang her. Og da er det jo greit.

Men hvis du ikke var det, kunne det vært ok å spørre på en hyggelig måte om folk visste om pene og rimeligere alternativer til fliser med varmekabler på baderomsgulv. Da ville kanskje mange, også de som selv har fliser, kunne kommet med gode innspill.

Når du begynner med å definere alle med flislagt bad som snobber, så blir det ikke like hyggelig å svare..

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

5

• tzatziki1365380058

4

• morsan

3

• Bella Dotte

3

''For min del trenger jeg ikke fliser på veggene, men vet ikke helt hva annet jeg skulle ha på gulvet.''

I en tidligere bolig hadde vi våtromstapet på veggene og våtromsbelegg på gulvet. Funket helt fint det, men hadde ikke varmekabler, da. Vet ikke om man kan ha varmekabler under belegg.

Vet om noen som har hele oppvarmingen i varmekabler i gulvet og slipper panelovner. Tror det blir mer vanlig etterhvert. De har parkett på gulvene, utenom baderommene, vaskerommet og gangene hvor det er fliser.

Fliser egner seg best uansett på badromsgulv pga. vann. De holder i evigheter og er derfor ikke dyrere hvis man ser på helheten.

Ja, med Enjo sine kluter blir det rent. Hvis gulvet hadde vært skittent (flekker etc), så hadde jeg sikkert brukt såpe på flekkene... Det har aldri vært så rent her som etter at jeg slutta å bruke såpe... jeg tror såpa rett og slett tiltrekker seg skitt.. den blir liggende som et belegg på gulv og andre overflater.. Det lukter også langt renere når jeg kun bruker enjokluter og kaldt vann.

Hva er enjokluter?

Gjest lykke til med oppussing

Har fliser på gulvet, og veggplater som ser ut som fliser på veggene.

Kjempemye fine flotte plater å få tak i, her sitter membranen i veggplatene, slik at det er mye mindre arbeid med disse iforhold til å fliselegge veggene.

Har en svigerfar som er murer, så han la gulvet for oss, flisene er enkle og holde reine, har dessverre valgt litt for mørke gulvfliser, .... men svinger moppen over de hver dag, så det er ikke noe problem for oss.

Annonse

Kanskje du var ute etter diskusjonen du har fått i gang her. Og da er det jo greit.

Men hvis du ikke var det, kunne det vært ok å spørre på en hyggelig måte om folk visste om pene og rimeligere alternativer til fliser med varmekabler på baderomsgulv. Da ville kanskje mange, også de som selv har fliser, kunne kommet med gode innspill.

Når du begynner med å definere alle med flislagt bad som snobber, så blir det ikke like hyggelig å svare..

Jeg får følelsen av at trådstarter må overbevise seg selv til å velge noe annet enn fliser pga. økonomi. For min del kan jeg gjerne være snobb fordi jeg ville valgt fliser og varmekabler på gulvet nå hvis jeg skulle pusset opp.

Kanskje vi skulle fått en definisjon av snobb? Vi som er i mellomklassen er begynt å stille krav til bekvemmeligheter som før var forbeholdt overklassen. Da står vi i fare for å bli kalt snobb.

Jeg kjenner noen som snobber nedover og prøver å ligne underklassen selvom de tilhører mellomklassen og har rimelig råd.

Snobb er per min definisjon og prøve å være en annen enn den man egentlig er.

Gjest Elextra

Du har et poeng.

tzatziki1365380058

Så vidt jeg vet er det ikke først og fremst flisene som er kostnadsdrivende, det er vel heller hele gulvet iht våtromsstandarden.

Flisene i seg selv er ikke så dyre, men det koster mye mer å legge. Og jo større fliser, jo mer arbeid og tilsvarende høyere kostnader.

Dessuten legges jo ikke flisene rett på vegg.Hos oss har de i alle fall lagt våtromsplater under flisene, for å hindre fuktproblematikk. Og da blir det jo dyrere. I prinsippet kunne vi stoppet ved platene.

Men så er vi noen kjempesnobber også, da ;)

Gjest Elextra

Flisene i seg selv er ikke så dyre, men det koster mye mer å legge. Og jo større fliser, jo mer arbeid og tilsvarende høyere kostnader.

Dessuten legges jo ikke flisene rett på vegg.Hos oss har de i alle fall lagt våtromsplater under flisene, for å hindre fuktproblematikk. Og da blir det jo dyrere. I prinsippet kunne vi stoppet ved platene.

Men så er vi noen kjempesnobber også, da ;)

''Flisene i seg selv er ikke så dyre, men det koster mye mer å legge. ''

Skjønner det.

''Og jo større fliser, jo mer arbeid og tilsvarende høyere kostnader.''

Trodde heller det var omvendt, jeg, jo mindre fliser, jo dyrere å legge.

Jeg får følelsen av at trådstarter må overbevise seg selv til å velge noe annet enn fliser pga. økonomi. For min del kan jeg gjerne være snobb fordi jeg ville valgt fliser og varmekabler på gulvet nå hvis jeg skulle pusset opp.

Kanskje vi skulle fått en definisjon av snobb? Vi som er i mellomklassen er begynt å stille krav til bekvemmeligheter som før var forbeholdt overklassen. Da står vi i fare for å bli kalt snobb.

Jeg kjenner noen som snobber nedover og prøver å ligne underklassen selvom de tilhører mellomklassen og har rimelig råd.

Snobb er per min definisjon og prøve å være en annen enn den man egentlig er.

''Snobb er per min definisjon og prøve å være en annen enn den man egentlig er.''

Jeg er enig, en fasade som viser noe annet enn realiteten og ikke minst at man går rundt å skryter av seg og sitt er for meg snobberi.

Og hvis det er snobberi å ha det bekvemt, ha fine ting man ønsker seg og samtidig ha råd til å kjøpe det man ønsker seg - da er jeg gjerne en snobb:-))

Her er en fin link med mye rart til inspirasjon: http://www.hgtv.com/designers-portfolio/bathrooms/index.html

Forøvrig stuser også jeg over at du legger økonomiske argument til grunn for velge noe annet enn flis. Flis finnes i alle prisklasser, og de rimeligste utgjør bare en brøkdel av totalbudsjettet.

Annonse

tzatziki1365380058

''Flisene i seg selv er ikke så dyre, men det koster mye mer å legge. ''

Skjønner det.

''Og jo større fliser, jo mer arbeid og tilsvarende høyere kostnader.''

Trodde heller det var omvendt, jeg, jo mindre fliser, jo dyrere å legge.

Jeg trodde også små fliser var dyrere å legge, men det er ikke antallet det kommer an på, har jeg skjønt nå. Henger sammen med at med store fliser, er det vanskeligere å få jevnt.En millimeter feil på en side, kan bli til mange millimeter på den andre siden av en 40 cm flis. På 20 cm blir utslaget mindre, og dermed er det lettere å få fint. Når man i tillegg skal ha fall osv, så blir legging av store fliser skikkelig pirkearbeid.

Gjest Elextra

Jeg trodde også små fliser var dyrere å legge, men det er ikke antallet det kommer an på, har jeg skjønt nå. Henger sammen med at med store fliser, er det vanskeligere å få jevnt.En millimeter feil på en side, kan bli til mange millimeter på den andre siden av en 40 cm flis. På 20 cm blir utslaget mindre, og dermed er det lettere å få fint. Når man i tillegg skal ha fall osv, så blir legging av store fliser skikkelig pirkearbeid.

Vi har mosaikkfliser, og jeg fikk i sin tid beskjed om at det var vanskeligst å legge, og derfor ble flest timer (for ordens skyld, dette fikk vi vite før vi valgte, og ikke av håndverkeren som la).

Hva er enjokluter?

http://www.enjo.net/#/no/velkommen-til-enjo

Det beste er jo å finne fram til en som selger dette i nærheten av deg og ha et party. Da kan du få gode tilbud og du får vite hvilke produkter som er best. Selv har jeg grov- og finmopp til gulv, samt gulvvaskekost. Kluter til kjøkken og bad, samt vindusvaskenal har jeg også. Kostnadene er kjapt innspart da du nesten ikke kjøper såpe etc mer... Eneste stedet jeg bruker såpe er i toalettet...

Har du varmekabler under vinylen? Hvordan er dusjen? Du har vel ikke vinyl inn i dusjen?

Har varmekabler under vinylen ja. Går fint det.

Og vi har bare dusjvegger.... altså dusjer vi rett på gulv. Er belegget lagt riktig, er dette null problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...