Gå til innhold

kvinnelig/mannlig psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest tequila

Jeg har fått tildelt ny psykolog nå på voksen psyk.Skal begynne om en uke dersom jeg bestemmer meg for å gå,noe som fremdeles er under vurdering(av meg selv).Psykologen jeg er blitt henvist til er kvinnelig,psykologen jeg hadde før på BUP var også kvinnelig.Er dette noe "de" gjør bevisst? Det jeg mener er,får jenter/kvinner som oftest kvinnelige psykologer,og gutter/menn motsatt? Dette blir i så fall i utgangspunktet litt feil for min del.Selv om jeg fint kan bygge opp en god dialog med en kvinne,har jeg lettere for å gjøre dette dersom jeg snakker med en mann.Sansynligvis er det fordi jeg alltid har hatt et godt forhold til faren min hvor jeg har kunnet snakke om stort sett alt,mens forholdet til moren min alltid har vært bra men mer overfladisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37516-kvinneligmannlig-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette skjer helt tilfeldig med mindre du har bedt om terapeut av et bestemt kjønn.

Et unntak kan være dersom det er opplyst i henvisningen at en er blitt utsatt for seksuelle overgrep. Da prøver en å sette opp en terapeut med annet kjønn enn overgriperen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...