Gå til innhold

Overreagerer vi? Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest irritert og snart bostedsløs

Vi har fått innvilget lån i kommunen. Problemet er at vi ikke får svar på hvor mye vi får! Og nå har dette tatt så lang tid, at vi begynner å bli skikkelig irriterte.

Vi var ute etter en rekkehusleilighet i sentrum, og vi ventet på svar på om vi kunne legge inn bud på den. Det startet på torsdag i forrige uke.

H*n lovet oss å se på saken i løpet av torsdagen. Men det skjedde ikke, for h*n ble sittende med telefoner og i møter. Det samme skjedde fredag, og i går. På fredag hadde noen lagt inn bud på leiligheten og som i følge megler ble forkastet, og det visste h*n om.

Det hadde ikke tatt vedk' lang tid å se på saken vår

I går ble leiligheten solgt. Vi ønsket oss dit, for vi har bodd der før og kjente til borettslaget og nærmiljøet (også dette visste vedk om).

Kjenner jeg er bitter. Vedkommede er kjent for å være svært treg. Denne saken kunne vært avgjort for lenge siden, for vi søkte om lån en god stund før jul.

Det haster for oss å få bolig, fordi boligen vi leier skal selges, den må selges raskt for å unngå tvangssalg, og det er allerede kommet inn på bud på denne, etter første visning som var i går.

Vi tenker langsiktig, og har funnet ut at det tryggeste for oss er leilighet i borettslag pga vedlikehold og forutsigbarhet mht økonomi. Dessuten ønsker vi oss nærmere sentrum for barnas del.

Jeg snakket med vedk igjen for litt siden idag, og fikk beskjed om at "jeg må prioritere andre saker i dag".Da jeg sa at "men nå har det seg slik at det er kommet inn bud på huset her, og rekkehusleiligheten ble solgt i går" så snudde h*n litt om og tok seg tid til en samtale.

Jeg luftet en annen leil for vedk. Den kunne være aktuell sa h*n, men jeg får jo ikke noe svar på om vi kan by eller ikke, og hvor langt vi kan strekke oss. Svaret var at h*n måtte se på nærmere på prospektet også og at h*n ikke hadde tid til det idag. Jeg ble ordløs til slutt.

Jeg begynte å bli litt irritert og spurte med en fast og bestemt stemme om hvordan det blir med dette huset, og om hvor mye vi evt kan by. H*n svarte at vi kunne legge inn et bud på takst men ikke høyere enn det. Budet kom rett etter første visning i går, og er på 40 000,- under takst. Det er flere som er interesserte i huset, og jeg frykter for at det blir dyrere og at vi derfor kan se bort fra dette og må la det gå fra oss.

Det som for meg virker merkelig, er at h*n var så ivrig på at vi skulle se på en leilighet i samme borettslag som h*n selv bor i, og den leiligheten er det dyr! Men det er bare en treroms, og vi er avhengige av 3 soverom.

Dette tar på :-(

Synes du vi/jeg overreagerer, og hvordan ville du gått frem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375166-overreagerer-vi-hva-ville-du-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres fishy ut.

Har dere mulighet for å få skiftet saksbehandler?

Har dere mulighet for å få lånebevis fra en annen bank? Lånet kan jo flyttes til den kommunale ordningen etterpå.

Nei, vi har ikke mulighet for lån i bank, og vedkommede er den eneste som jobber på boligkontoret så vi får ikke skiftet saksbehandler dessverre.

Nei, vi har ikke mulighet for lån i bank, og vedkommede er den eneste som jobber på boligkontoret så vi får ikke skiftet saksbehandler dessverre.

Jeg synes ihvertfall dere har lov til å bli skikkelig irritert på personen. Om vedkommede har en egeninteresse i å få dere til å kjøpe en bestemt leilighet, nyter 'makten', er overarbeidet eller bare rett og slett er en treg dust uten innlevelsesevne, det er vanskelig å si. Men jeg synes ikke dere overreagerer ved å bli irritert på vedkommede eller kanskje spesielt ordningen kommunen har for denne boliglånstjenesten. De yter en tjeneste som ikke virker, ser det ut til.

Annonse

Det var svært kort varsel.

Vi visste at det kunne bli aktuelt med salg før den tid men det var ikke sikkert, og det var også meningen at vi skulle få kjøpe huset i så fall.

Men så skjedde det ting i mellomtiden (sykdom), og kreditorer krevde at huset ble lagt ut for tvangssalg. For å unngå tvangssalg, ble det engasjert megler osv.

Gjest Psyk av alt

Vi visste at det kunne bli aktuelt med salg før den tid men det var ikke sikkert, og det var også meningen at vi skulle få kjøpe huset i så fall.

Men så skjedde det ting i mellomtiden (sykdom), og kreditorer krevde at huset ble lagt ut for tvangssalg. For å unngå tvangssalg, ble det engasjert megler osv.

Dere burde muligens vært tidligere ute med å søke lån i kommunen.

Annonse

Det er forståelig at dere er frustrerte, men samtidig så tenker jeg at saksbehandler jo har mange andre i tilsvarende situasjon å forholde seg til.

Selv om huset dere nå bor i selges, så har dere krav på å bli boende ut oppsigelsestiden.

Det er forståelig at dere er frustrerte, men samtidig så tenker jeg at saksbehandler jo har mange andre i tilsvarende situasjon å forholde seg til.

Selv om huset dere nå bor i selges, så har dere krav på å bli boende ut oppsigelsestiden.

''samtidig så tenker jeg at saksbehandler jo har mange andre i tilsvarende situasjon å forholde seg til.''

Selvfølgelig, og det tenker jeg selv også, men da er ikke denne personen egnet til denne jobben, for jeg vet at det er mange som sier h*n er treeeeeeg (sein?), at man må dra ordene ut av vedk, og det opplever vi selv også. Jeg mener ikke å diskriminere, men det sier seg selv at vedk henger så langt etter skjema når h*n er så treg. H*n er også treg på pc, veldig treg.

Fryktelig irriterende for dere at han somler sånn.. Skriv en klage da vel... Da jeg ble alene med sønnen min for fem år siden søkte jeg om kommunalt lån, etter jeg hadde fått tilbud om lavt lån i banken. Det gikk tre mnd. til jeg fikk et brev der det sto at de hadde mottatt søknaden min, men pga. mange søkere var behandlingstiden utsatt til to mnd ETTER brevets dato. Dvs jeg måtte vente fem mnd. på svar. Så da trakk jeg tilbake søknaden og leide leiligheten til 7500,- + strøm i mnd. Det er det mannen min og jeg betaler på lån nå (i bank, men fikk ikke lån den gang alene).. Håpløst når de behandler folk med så liten respekt synes jeg. I hvert fall når man allerede befinner seg i en litt vanskelig situasjon. Skjønner dere er oppgitt.

Hadde kjørt på med en klage!

''samtidig så tenker jeg at saksbehandler jo har mange andre i tilsvarende situasjon å forholde seg til.''

Selvfølgelig, og det tenker jeg selv også, men da er ikke denne personen egnet til denne jobben, for jeg vet at det er mange som sier h*n er treeeeeeg (sein?), at man må dra ordene ut av vedk, og det opplever vi selv også. Jeg mener ikke å diskriminere, men det sier seg selv at vedk henger så langt etter skjema når h*n er så treg. H*n er også treg på pc, veldig treg.

''Selvfølgelig, og det tenker jeg selv også, men da er ikke denne personen egnet til denne jobben, for jeg vet at det er mange som sier h*n er treeeeeeg (sein?), at man må dra ordene ut av vedk, og det opplever vi selv også. Jeg mener ikke å diskriminere, men det sier seg selv at vedk henger så langt etter skjema når h*n er så treg. H*n er også treg på pc, veldig treg.''

Dere kan selvfølgelig sende en klage til vedkommendes overordnede, men det er ikke gitt at du har et helhetsbilde av vedkommendes egnethet i sin jobb. Offentlig forvaltning er ikke kjent for sin hurtighet.

''Selvfølgelig, og det tenker jeg selv også, men da er ikke denne personen egnet til denne jobben, for jeg vet at det er mange som sier h*n er treeeeeeg (sein?), at man må dra ordene ut av vedk, og det opplever vi selv også. Jeg mener ikke å diskriminere, men det sier seg selv at vedk henger så langt etter skjema når h*n er så treg. H*n er også treg på pc, veldig treg.''

Dere kan selvfølgelig sende en klage til vedkommendes overordnede, men det er ikke gitt at du har et helhetsbilde av vedkommendes egnethet i sin jobb. Offentlig forvaltning er ikke kjent for sin hurtighet.

''men det er ikke gitt at du har et helhetsbilde av vedkommendes egnethet i sin jobb''

Det har jeg heller ikke ment. Jeg vurderte om jeg skulle skrive det eller ikke, fordi det er mye som ligger mellom linjene her og som ikke kommer frem når man skriver på nettet (har erfaring).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...