Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er gift med gubben er det vel også dine barn? Du er da stemor til barna til gubben.250 000 skattefritt til hver av barna.

Skrevet

Hvis du er gift med gubben er det vel også dine barn? Du er da stemor til barna til gubben.250 000 skattefritt til hver av barna.

Mht arv er det stor forskjell på å være mor og stemor.

Gjest Melis36
Skrevet

Jeg hadde kun gitt til egne barn,de har vel kanskje en mor de skal arve etter engang de også? er jo din morsarv,så du står vel fritt til å gjøre hva du vil selvfølgelig :)

Skrevet

Mht arv er det stor forskjell på å være mor og stemor.

Ja,sikkert,men du kan jo gi til dine stebarn også så ingen føler seg utelatt,eller gi pengene til "gubben" og la han bestemme hvem som skal få hvor mye.

250 000 til hvert "barnebarn" etter den avdøde er skattefritt.Det heter å "hoppe over ett ledd " eller noe slikt.Du arver jo alt slik jeg forstår?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja,sikkert,men du kan jo gi til dine stebarn også så ingen føler seg utelatt,eller gi pengene til "gubben" og la han bestemme hvem som skal få hvor mye.

250 000 til hvert "barnebarn" etter den avdøde er skattefritt.Det heter å "hoppe over ett ledd " eller noe slikt.Du arver jo alt slik jeg forstår?

Dette handler ikke om arv, men om gave.

Skrevet

Dette handler ikke om arv, men om gave.

Nei,da vet jeg ikke.Trodde du hadde arvet jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei,da vet jeg ikke.Trodde du hadde arvet jeg.

Jeg er ikke trådstarter. Om trådstarter har arvet en mindre sum, og ønsker å gi denne til barn og evt. stebarn, blir det snakk om gaver og ikke arv.

Skrevet

.

Det er snakk om ca. 20 000,- til hver...om jeg velger å gi til alle fire barna...

Til 4 barn? Det er jo bare 80 000 og småpenger spør du meg.Jeg ga 150 000 til hver av mine barn i 20 års aløderen og de sløste det bare bort.

Ved neste korsvei og mottager er under 35,blir det stiftelse eller legat.

Skrevet

Jeg mener å ha i bakhodet at du har en stesønn som det var noe trøbbel med...? Om det stemmer, er det kanskje noe å tenke på - om det er sunt å plutselig få mange penger mellom hendene..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...