Gå til innhold

Bruk av laserpenn til lek.

Gjest LAZER

Anbefalte innlegg

Må lufte et lite dilemma her. 12-åringen har fått med seg noen kroner hjem fra 3 elever i klassen sin i dag (under 50 kr.). De vil at jeg skal bestille laserpenner til dem på ebay. Foreldrene til de respektive har sagt nei fordi de ikke har kredittkort å bruke på ebay (sier de 3 elevene). Har lest om laserpenner og de er muligens på veg til å bli forbudt å selge i Norge pga faren for flytrafikk osv. Jeg føler meg ansvarlig for hvordan de 3 elevene bruker laserpennen hvis jeg bestiller til dem. Bør jeg sjekke med foreldrene deres at de er klar over hva barna deres har tenkt å kjøpe, og be om deres tillatelse til å bestille for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal i hovedsak ikke bestille laserpenner til dem i det hele tatt, men hvis det virkelig er slik at du vurderer det - så skal du SELVFØLGELIG snakke med foreldrene først... jeg synes "unnskyldningen" om ikke kredittkort høres litt svevende ut, og regner med at guttene har fått nei hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært aktuelt for mine å få seg laserpenn. Og jeg hadde ikke likt det dersom foreldrene til barnas venner hadde kjøpt det til mine barn (selv om det var deres egne penger).

Ring og hør med foreldrene du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med foreldrene ja. Det er UAKTUELLT å gi ungene slikt. Det har vært flere episoder på flyplassen mannen min lander på 150 ganger i året, hvor de har hatt problemer med den type "lek". Og fly som er fulle av pendlere har vært nødt til å avbryte landing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal selvfølgelig ikke bestille noen laserpenn.

Selv om de du får til 50 kr neppe er den grønne typen som brukes mot fly, så er selv små laserpenner farlige for øynene. Det kan være din eller andres unger som får skadet øynene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar, jeg hadde allerede bestemt meg for at dette ville jeg ikke ta ansvar for.

Jeg har sagt nei, det ble baluba, men det bryr jeg meg ingenting om. :P

Greit å sjekke med andre at jeg ikke er hysterisk. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuellt å kjøpe, uaktuellt å la barna få bruke. Rett og slett farlig.

Har en laserdings til å markere strek på veggen for å henge opp bilder rett. Fikk strålen i øynene sist jeg hold på. Var halvblind resten av dagen+ vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holde seg til egne.

Jeg hadde virkelig ikke handlet på Ebay til barn uten foreldrenes samtykke, samme hva de ville ha.

Laserpenner er jo også, som andre og du påpeker her, et diskusjonstema så jeg ville ikke bestilt noe sånt for andre enn evnt.mine egne. Det er dem og bare dem jeg vil stå ansvarlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje nevnt for de andre foreldrene hva du ble bedt om. Jeg ville likt å vite det om mine barn forsøkte å kjøpe laserpenn via andre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...