Gå til innhold

Hadde dere gjort noe?

Gjest noe for skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest noe for skolen?

Datteren min i 4 klasse kommer hjem fra skolen. Hun har hatt følge med ei jente som hun ikke pleier å være noe særlig med - hun er relativt nyinnflyttet (men over ett år siden).

Denne jenta skal ha selskap og har invitert over 20 jenter men bare 6 har til nå ikke meldt forfall...

Jeg kjenner foreldrene til noen av de jentene som har meldt forfall. Men for alt jeg vet kan de jo ha gode grunner til ikke å komme. Alikevel - jeg syns synd på jenta og det gjorde datteren min også. Jenta var visst veldig lei seg. Hun er ikke akkurat den mest populære (men det er ikke datteren min heller).

Er det noe jeg kan gjøre tro? Kontakte skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• Lillemus

9

• Persille1365381127

6

• AAA

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes du skal overlate dette til jentas foreldre, det er deres valg om de oensker aa gjoere noe med situasjonen eller ikke. Dog synes jeg godt du kan ta det opp ved neste foreldremoete, slik at alle blir obs paa denne typen skuffelse.

Da jeg var barn var det aldri snakk om aa ikke dukke opp naar man var invitert i bursdag, med mindre man genuint skulle noe annet. Tror tidene har forandret seg litt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke noe skolen kan blande seg borti. Det _kan_ jo være at de har vært uheldige med tidspunktet slik at en stor del av jentene på trinnet er med på en eller annen aktivitet akkurat denne kvelden? Håndballcup om det er i en helg f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe for skolen?

Dette er vel ikke noe skolen kan blande seg borti. Det _kan_ jo være at de har vært uheldige med tidspunktet slik at en stor del av jentene på trinnet er med på en eller annen aktivitet akkurat denne kvelden? Håndballcup om det er i en helg f.eks.?

Nei jeg vet det ikke er noen stor felles aktivitet. En skulle i selskap til et søskenbarn - noen skulle i selskap til besteforeldre. Men hadde det vært bestevenninna så hadde de nok valgt selskapet?

Det er vel ikke direkte noe for skolen men det sier jo litt om miljøet på trinnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet det ikke er noen stor felles aktivitet. En skulle i selskap til et søskenbarn - noen skulle i selskap til besteforeldre. Men hadde det vært bestevenninna så hadde de nok valgt selskapet?

Det er vel ikke direkte noe for skolen men det sier jo litt om miljøet på trinnet?

''Det er vel ikke direkte noe for skolen men det sier jo litt om miljøet på trinnet?''

Det er jo kjempetrist for barnet og ja, det sier dessverre en del om miljøet på trinnet. At 14 unger melder forfall (og det ikke er noe annet arrangement eller noe som var planlagt først) tyder på at det er noe "galt". Men jeg synes også du skal overlate til foreldrene evt. å gjøre noe i forhold til skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis så mange som 14 ikke kan komme, så forstår jeg godt at jenta er lei seg.

Hadde det vært min datter, ville jeg ha utsatt feiringen f.eks med en uke, og hvis det da var like mange som ikke kunne komme, så hadde jeg gjerne tatt kontakt med skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Det høres ut som dette selskapet foregår på ei helg?

Hvis det stemmer, ville jeg rådet foreldrene til å skifte dag og da til en hverdag.

Det er en stor uting og arrangere barnebursdag i helga. Da reiser folk til hyttene sine eller gjør andre ting og vil ikke ødelegge hele helga for et selskap på 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer, ville jeg rådet foreldrene til å skifte dag og da til en hverdag.

Det er en stor uting og arrangere barnebursdag i helga. Da reiser folk til hyttene sine eller gjør andre ting og vil ikke ødelegge hele helga for et selskap på 2-3 timer.

''Det er en stor uting og arrangere barnebursdag i helga. Da reiser folk til hyttene sine eller gjør andre ting og vil ikke ødelegge hele helga for et selskap på 2-3 timer.''

Jeg har opplevd at vi har fått bursdagsinvitasjon til så sprø tidspunkt at jeg har mistenkt mora for egentlig ikke å gidde å ha noe selskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Enig. Men når jeg tidligere har forfektet at barnebursdager i helgen er en uting har jeg blitt ansett som sær her på Dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Det er en stor uting og arrangere barnebursdag i helga. Da reiser folk til hyttene sine eller gjør andre ting og vil ikke ødelegge hele helga for et selskap på 2-3 timer.''

Jeg har opplevd at vi har fått bursdagsinvitasjon til så sprø tidspunkt at jeg har mistenkt mora for egentlig ikke å gidde å ha noe selskap...

''Jeg har opplevd at vi har fått bursdagsinvitasjon til så sprø tidspunkt at jeg har mistenkt mora for egentlig ikke å gidde å ha noe selskap''

Midt i arbeidstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Enig. Men når jeg tidligere har forfektet at barnebursdager i helgen er en uting har jeg blitt ansett som sær her på Dol.

Det har du ikke fått høre i fra meg ihvertfall ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har opplevd at vi har fått bursdagsinvitasjon til så sprø tidspunkt at jeg har mistenkt mora for egentlig ikke å gidde å ha noe selskap''

Midt i arbeidstiden?

''Midt i arbeidstiden?''

Omtrent. Såvidt jeg husker var det kl. 15 på en hverdag eller noe sånt og akkurat hos denne familien var det ikke naturlig at ungene kom dit direkte fra skolen eller sfo heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synd på barnet.

Det er vel ingen ting skolen kan gjøre, og ikke har de noe med det heller. Dette er privat.

Det er vel foreldrene som bør ta et valg om de vil gjøre noe her, men du kunne vel ringe dem og foreslå at de satte det en annen dag. Som noen sier her, er det i helga så er det vel annet som skjer. Midt i uka er vel kanskje den dagen som er bankers, en tirsdag eller onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe for skolen?

Ja det er på fredag men så mange som 14 tror jeg ikke skal på hytte el...

Selv syns jeg selskap i helger er mye bedre enn i uka - for da er folk så opptatt av aktiviteter... men det er jo en annen diskusjon.

Jeg kjenner ikke foreldrene men de burde kanskje selv foreslått å endre tidspunkt siden så mange ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja det er på fredag men så mange som 14 tror jeg ikke skal på hytte el...

Selv syns jeg selskap i helger er mye bedre enn i uka - for da er folk så opptatt av aktiviteter... men det er jo en annen diskusjon.

Jeg kjenner ikke foreldrene men de burde kanskje selv foreslått å endre tidspunkt siden så mange ikke kan.

''for da er folk så opptatt av aktiviteter.''

Her har vi en uskreven regel om at bursdager går forran fritidsaktiviteter da disse foregår hver uke, mens barnet har bursdag bare en gang i året.

Verre er det og måtte kanselere en hel helg, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde småbarn syntes jeg det var strevsomt med barnebursdager på hverdager ;-) Både som arrangør og gjeste-forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat! Alle har vel ikke hytte de reiser til i helgene vel?

Vi arrangerer alltid bursdager i helgene og kommer til å fortsette med det. Det er myyyye bedre for oss, med travle ukedager med 2 voksne i full jobb, barn med skole, lekser og fritidsaktiviteter. Takke meg til et par timer i helgen.

Det er ikke noe problem med for få gjester i det hele tatt. Noen har hytte ja, men de klarer som regel å få det til. (På samme måte som vi klarer å få det til når ungene blir bedt i bursdag midt i uka, selv om vi syns det er mye bedre når folk holder det til helgene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da jeg hadde småbarn syntes jeg det var strevsomt med barnebursdager på hverdager ;-) Både som arrangør og gjeste-forelder.

Ja, meningene om dette er delt, har jeg skjønt.

Vi er mye på farten i helgene, enten det er snakk om skiturer, båtturer eller hytteturer. En bursdagsinvitasjon en lørdag fra 14-16, eller enda verre - fra kl. 12 - spolerer begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Tullprat! Alle har vel ikke hytte de reiser til i helgene vel?

Vi arrangerer alltid bursdager i helgene og kommer til å fortsette med det. Det er myyyye bedre for oss, med travle ukedager med 2 voksne i full jobb, barn med skole, lekser og fritidsaktiviteter. Takke meg til et par timer i helgen.

Det er ikke noe problem med for få gjester i det hele tatt. Noen har hytte ja, men de klarer som regel å få det til. (På samme måte som vi klarer å få det til når ungene blir bedt i bursdag midt i uka, selv om vi syns det er mye bedre når folk holder det til helgene!)

Mens jeg foretrekker at folk arrangerer ting på ukedagene, så vi kan bruke helgene som det passer oss :)

Og her er det maaaange bortreist i helgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...