frosken Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er nå både håndball-cup'er og fotballturneringer i helgene? Jo, men trådstarter sier at hun mener det ikke skal forgå noe som mange skal delta på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jo, men trådstarter sier at hun mener det ikke skal forgå noe som mange skal delta på. Ok, da synes jeg trådstarter kan ringe en annen forelder (som en kjenner litt), og lufte mistanken. Hvis dette er noe ungene kolletivt har funnet på, bør det stoppes. Da må læreren inn i bildet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 ''Vis meg den 9-åring som vil takke nei til en bursdag med kake, brus og godteposer? Noe sånt har jeg aldri opplevd med mine barn og det selv om bursdagbarnet ikke har vært av de mest populære.'' Hadde jentungen min vært her nå skulle jeg pekt på henne. Det har hendt at hun har sagt nei til å dra i bursdag fordi hun har vært sliten eller at vi alt har planlagt noe koselig hjemme - hun har selvfølgelig fått lov til å dra, men har altså valgt å bli hjemme. ''Hadde jentungen min vært her nå skulle jeg pekt på henne. Det har hendt at hun har sagt nei til å dra i bursdag fordi hun har vært sliten eller at vi alt har planlagt noe koselig hjemme - hun har selvfølgelig fått lov til å dra, men har altså valgt å bli hjemme'' Hmm, jeg har aldri opplevd det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Alle mine har droppet bursdager, rett og slett fordi det ikke er artig å dra i bursdag annenhver uke gjennom hele året. Sånn er det, når alle ber hele klassen sin. Det kan være at de aldri leker med bursdagsbarnet, jentungen her går i 1. og nektet plent å møte i bursdag hos klassens urokråke. Hun ville heller ikke gå i bursdagen til den mest obsternasige jenta. Helt greit for meg, men vi varsler at det ikke passer. Guttungen i 4. ville nylig ikke gå i bursdag til "en frekkas som stadig lager trøbbel" (guttungen sitert). "Koffor ska æ det? Gidde itj å ha nå' med han å gjør." - så her er det ikke godteposene som teller ;-) Har aldri opplevd det. Jeg har bare sett barn som gleder seg villt til bursdager :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ok, da synes jeg trådstarter kan ringe en annen forelder (som en kjenner litt), og lufte mistanken. Hvis dette er noe ungene kolletivt har funnet på, bør det stoppes. Da må læreren inn i bildet. ''Ok, da synes jeg trådstarter kan ringe en annen forelder (som en kjenner litt), og lufte mistanken. Hvis dette er noe ungene kolletivt har funnet på, bør det stoppes. Da må læreren inn i bildet.'' Dette synes jeg er et godt forslag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg tror at jenter i den alderen akkurat "ligger på grensen" til å drive med aktiv utestengning. Tror ikke et er vanlig, men heller ikke umulig. Såfremt de ikke bor i et område hvor det er eksepsjonelt mange som har hytter på fjellet, så har jeg svært vanskelig for å tro at mer enn 2/3 er opptatt fredag ettermiddag. Hvis så er tilfelle, tror jeg at jeg at jeg at jeg ville tatt en ringerunde rundt til foreldrene om jeg var trådstarter og formidlet hva som skjer med bursdagen til denne jenta. Spørsmålet er bare om jentas foreldre vil sette pris på slik innblanding. Det er ikke sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ok, da synes jeg trådstarter kan ringe en annen forelder (som en kjenner litt), og lufte mistanken. Hvis dette er noe ungene kolletivt har funnet på, bør det stoppes. Da må læreren inn i bildet. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Har aldri opplevd det. Jeg har bare sett barn som gleder seg villt til bursdager :-) Du er tydeligvis en god dol-mor som har sulteforet ungene såpass på snop at de ikke går av veien for noe når det gjelder godteposer.. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hvis så er tilfelle, tror jeg at jeg at jeg at jeg ville tatt en ringerunde rundt til foreldrene om jeg var trådstarter og formidlet hva som skjer med bursdagen til denne jenta. Spørsmålet er bare om jentas foreldre vil sette pris på slik innblanding. Det er ikke sikkert. Synes Axcia hadde et godt forslag om å ringe til _en_ av foreldrene til de som har meldt avbud for å finne ut om det foregår en eller annen idrettscup eller annet arrangement som trådstarter ikke kjenner til. Jeg tenker at dette er en god mellomløsning mellom å gjøre for mye og for lite ut av situasjonen. Dersom hun finner ut at det faktisk foregår en kollektiv utestengelse, så bør det tas opp i etterkant av bursdagen; av hensyn til alle parter. Jeg ville nok vært opptatt av å få litt sikrere tak i om dette er uflaks eller kollektiv utestengelse. Uflaks må man jo bare forholde seg til (eller evt. finne en ny dato), mens kollektiv utestengelse er ultrakjjipt og noe som bør tas tak i av hensyn til hele barnegruppa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Du er tydeligvis en god dol-mor som har sulteforet ungene såpass på snop at de ikke går av veien for noe når det gjelder godteposer.. ;-) He he, nå er det nok ikke bare godteposene da, men hele settingen :-) Jentene har vært mest entusiastiske og gutten mer laidback, men har aldri hørt at han ikke vil gå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Synes Axcia hadde et godt forslag om å ringe til _en_ av foreldrene til de som har meldt avbud for å finne ut om det foregår en eller annen idrettscup eller annet arrangement som trådstarter ikke kjenner til. Jeg tenker at dette er en god mellomløsning mellom å gjøre for mye og for lite ut av situasjonen. Dersom hun finner ut at det faktisk foregår en kollektiv utestengelse, så bør det tas opp i etterkant av bursdagen; av hensyn til alle parter. Jeg ville nok vært opptatt av å få litt sikrere tak i om dette er uflaks eller kollektiv utestengelse. Uflaks må man jo bare forholde seg til (eller evt. finne en ny dato), mens kollektiv utestengelse er ultrakjjipt og noe som bør tas tak i av hensyn til hele barnegruppa. Ja, enig i det og det var et godt forslag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 ''Det fine med at vi bare er to som er sære er at vi ikke trenger å dele kaken med så mange når vi inviterer til fest på ukedagene'' Det er jo nettopp det vi må, kfr. trådstarter! Og det gjør ingen ting - den langpanne-fotballkaka kan barna få ha i fred . Nuvel, jeg foretrekker ukedagsarrangementer uansett! Helgegreier er en uting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Mens jeg foretrekker at folk arrangerer ting på ukedagene, så vi kan bruke helgene som det passer oss Og her er det maaaange bortreist i helgene... Well, jeg er ikke enig. :-) En bursdag et par timer i helga ødelegger da ikke for resten av familien. Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. Men for all del, jeg innser at ikke alle familier er som vår, og vi gjør da hva vi kan for at ungene skal kunne gå i bursdager midt i uka. Men å selv å arangere da, for å please andre, det blir ikke aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Well, jeg er ikke enig. :-) En bursdag et par timer i helga ødelegger da ikke for resten av familien. Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. Men for all del, jeg innser at ikke alle familier er som vår, og vi gjør da hva vi kan for at ungene skal kunne gå i bursdager midt i uka. Men å selv å arangere da, for å please andre, det blir ikke aktuelt. Jeg er enig med deg. Jeg foretrekker bursdaagsselskaper i helgene, jeg føler slett ikke at hele helgen er ødelagt selv om et av barna skal i bursdag et par timer på en lørdag eller søndag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Well, jeg er ikke enig. :-) En bursdag et par timer i helga ødelegger da ikke for resten av familien. Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. Men for all del, jeg innser at ikke alle familier er som vår, og vi gjør da hva vi kan for at ungene skal kunne gå i bursdager midt i uka. Men å selv å arangere da, for å please andre, det blir ikke aktuelt. ''Men for all del, jeg innser at ikke alle familier er som vår, og vi gjør da hva vi kan for at ungene skal kunne gå i bursdager midt i uka.'' Vi arrangerte en gang jentebursdag på et sted i Midtbyen i Trondheim fra kl. 17-19 eller noe sånt og jeg skal love deg at 90% av mødrene (det var stort sett mødre!) som leverte ungene var stoooorfornøyde - da fikk de plutselig et par timer helt for seg selv til å rusle i butikker, shoppe litt og gå på kafe! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 ''Dersom hver enkelt jente f.eks. sier til sine foreldre at de har mer lyst til å være hjemme fredag sammen med familien, så tenker kanskje hver og en forelder at det vel må være greit'' Vis meg den 9-åring som vil takke nei til en bursdag med kake, brus og godteposer? Noe sånt har jeg aldri opplevd med mine barn og det selv om bursdagbarnet ikke har vært av de mest populære. Jeg tror ikke 9-åringer går sammen og planlegger bevisst å utestenge, ikke når det gjelder et bursdagselskap ihvertfall ;-) Som sagt, da må det være noe alvorlig galt med bursdagbarnet og jeg tror det skal mye til. ''Vis meg den 9-åring som vil takke nei til en bursdag med kake, brus og godteposer'' Jeg har sett et hjerteskjærende eksempel på akkurat det, da en av ungene i gata her feiret bursdag og det bare var ett (1) barn som dukket opp av alle guttene i klassen som var bedt. Selvsagt var ikke de 14 andre guttene opptatt med andre ting akkurat da. Det var utestenging, enkelt og greit. Det ble også bekreftet senere, da foreldrene til gutten som faktisk dukket opp tok det opp med de andre foreldrene. Foreldrene til bursdagsbarnet visste ikke helt hva de skulle gjøre, for de var redde for å gjøre ting verre for barnet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 ''Vis meg den 9-åring som vil takke nei til en bursdag med kake, brus og godteposer'' Jeg har sett et hjerteskjærende eksempel på akkurat det, da en av ungene i gata her feiret bursdag og det bare var ett (1) barn som dukket opp av alle guttene i klassen som var bedt. Selvsagt var ikke de 14 andre guttene opptatt med andre ting akkurat da. Det var utestenging, enkelt og greit. Det ble også bekreftet senere, da foreldrene til gutten som faktisk dukket opp tok det opp med de andre foreldrene. Foreldrene til bursdagsbarnet visste ikke helt hva de skulle gjøre, for de var redde for å gjøre ting verre for barnet sitt. ''Jeg har sett et hjerteskjærende eksempel på akkurat det, da en av ungene i gata her feiret bursdag og det bare var ett (1) barn som dukket opp av alle guttene i klassen som var bedt. Selvsagt var ikke de 14 andre guttene opptatt med andre ting akkurat da. Det var utestenging, enkelt og greit. Det ble også bekreftet senere, da foreldrene til gutten som faktisk dukket opp tok det opp med de andre foreldrene. Foreldrene til bursdagsbarnet visste ikke helt hva de skulle gjøre, for de var redde for å gjøre ting verre for barnet sitt.'' Jeg har også sett et eksempel på dette og får ennå vondt i magen av å tenke på det. Det var en klasse med 6. klasse jenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Well, jeg er ikke enig. :-) En bursdag et par timer i helga ødelegger da ikke for resten av familien. Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. Men for all del, jeg innser at ikke alle familier er som vår, og vi gjør da hva vi kan for at ungene skal kunne gå i bursdager midt i uka. Men å selv å arangere da, for å please andre, det blir ikke aktuelt. ''Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. '' Jeg tror også det er relativt vanlig at når ungene begynner å bli litt eldre så "godtas" ikke lenger fravær pgs bursdager. Broren min overhørte en gang en fotballtrener hyle til en tolv-åring at han ikke fant seg i slikt bursdagstull... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 ''Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. '' Jeg tror også det er relativt vanlig at når ungene begynner å bli litt eldre så "godtas" ikke lenger fravær pgs bursdager. Broren min overhørte en gang en fotballtrener hyle til en tolv-åring at han ikke fant seg i slikt bursdagstull... ''Jeg tror også det er relativt vanlig at når ungene begynner å bli litt eldre så "godtas" ikke lenger fravær pgs bursdager. Broren min overhørte en gang en fotballtrener hyle til en tolv-åring at han ikke fant seg i slikt bursdagstull...'' Det var da riktig trivelig trener... Jentungen her er med på en revygruppe nå vinter og de har fått beskjed om at fra nå til til forestillingen er over (en stund etter påske) er det kun sykdom som er godkjent fraværsgrunn på øvingene. De øver også noen helger, da er det 5 timer både lørdag og søndag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Well, jeg er ikke enig. :-) En bursdag et par timer i helga ødelegger da ikke for resten av familien. Det er ikke nødvendigvis bare-bare å "skulke" en fritidsaktivitet pga bursdag etter som ungene blir eldre. Klassevennene til jentene som går på barneteater f.eks, de får ikke ta fri pga bursdager, og forskjellige typer "showskoler" kan ikke ta fri inntil 2 måneder før de skal ha forestilling. Samme med noen typer idrett, i perioder av året. Men for all del, jeg innser at ikke alle familier er som vår, og vi gjør da hva vi kan for at ungene skal kunne gå i bursdager midt i uka. Men å selv å arangere da, for å please andre, det blir ikke aktuelt. En bursdag et par timer i helgen ødelegger for resten av familien dersom man heller vil stå på ski? Eller reise i badeland? Eller reise til besteforeldre? Det vil alltid være sånn at noen har fritidsaktiviteter på ukedagene, sånn er det bare - og så får man velge selv hva som er viktigst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.