Gå til innhold

Mystiske vondter etter vannkopper

Gjest Tatjana

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Min elleveåring har akkurat hatt vannkopper. Utslettet brøt ut forrige tirsdag, dvs for 9 dager siden. Nå er utslettet tørket inn.

I går kveld kom h*n og klaget over vondt i armen, fra håndleddet til oppover mot albuen, og i skulderen. Hadde ikke falt eller slått armen borti noe. Det var vondt inni armen og i selve huden, og selv en lett berøring var vondt.

I dag tidlig hadde det vonde spredd seg, nå gjaldt det i tillegg framsiden av leggene og undersiden av foten (bare den ene). Jeg tok kontakt med legen og fikk komme med en gang. Legen skjønte ikke hva dette kunne være og gikk og konsulterte en annen lege ved samme legesenter. Han hadde heller ingen anelse om hva dette skyldes.

I samråd med legene sendte jeg barnet på skolen, med en paracet i matboksen i tilfelle det skulle bli behov for smertestillende. H*n er nå hjemme igjen, jeg valgte å kjøre ned og hente på bussholdeplassen. H*n sier at det er enda vondere nå. Det har ikke spredd seg noe mer til flere steder på kroppen, men de vonde stedene gjør mer vondt. H*n beskriver det som en dunkende smerte, som er på i et par sekunder og så av i et par sekunder.

Hva gjør vi nå? Legene ba oss se det an, og komme tilbake hvis det blir verre. Bruke paracet som smertelindring hvis det trengs.

Jeg tenker på ettersykdommer etter vannkopper, men etter massiv googling finner jeg bare ut at det er øyebetennelse, lungebetennelse, brennkopper og i sjeldne tilfeller hjernehinnebetennelse.

Barnet har forresten ikke feber og sier h*n føler seg frisk - bortsett fra at det er vondt. Ikke slapp eller trøtt eller noe sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Hvis legen sa dere skulle komme tilbake hvis det ble værre, noe det har blitt, ville jeg bestillt ny time.

Nå er jo klokken mye, legekontoret er vel stengt. Da synes jeg du skal ta en tur på legevakta.

Heller en tur for mye enn en for lite.

Jeg hadde ikke ønsket, hvis det var mitt barn, å vente helt til mandag.

Du er også redd, og da er det ihvertfall greit å benytte seg av legevakta. Ring med en gang de åpner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres såpass skummelt ut at jeg hadde lest det zellica linker til (det har ikke jeg gjort) og evt. skrevet det ut og tatt det med til legevakten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at en av ettersykdommene til vannkopper er giktfeber, men ta ikke dette helt for god fisk men prøv å google giktfeber. Både venninna mi og eksen min har hatt det som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min har flere ganger fått leddbetennelser etter at han har hatt infeksjoner. Både i knær og albuer. Legen vår har sagt at en infeksjon ofte kan henge igjen litt i leddene. Hvis det blir veldig plagsomt fins det visst medisin, men det har gutten min ikke trengt. Han hadde da forhøyet senkning, som vi kontrollerte etter seks uker og da hadde den normalisert seg. I "sykdomsperioden" var han stiv og vond i leddene, slet med å gå i trapper osv.

Håper barnet ditt får en grundigere sjekk igjen hos fastlegen. Dette er jo ikke en legevaktsak, med mindre det blir akutt forverring.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg har lest alle linker som er lagt ut her med interesse. I samråd med far valgte vi å vente, som legen sa. Barnet følte ikke behov for noe smertestillende, det var ikke SÅ vondt så de to paracetene jeg sendte med på skolen kom urørt tilbake.

Vi har tenkt på helvetesild, ja, men utslettene mangler. Jeg vet at smertene kommer først, men nå har det vært vondt siden tirsdag.

Legene er fortsatt lost og vet ikke, løsningen er smertestillende og håpe at det går over.

Så jeg vet neimen ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...