Gå til innhold

Er dere venner med barna deres på Facebook?

Gjest tenåringfrustrasjon

Anbefalte innlegg

Nå er jo vi sikkert urtreige i vår familie, i og med at vi ennå ikke har begynt å bruke Facebook, men jeg tenker jo at ungene skal være venn med oss voksne fra begynnelsen. om det betyr ett år, to år, tre år eller fem år, har vi ikke tatt stilling til.

De får lov til å få FB når de er 13, men harn som snart er 13, er ikke særlig interessert----

Uansett - før eller siden kommer jo en løsrivingsprosess, og dette med FB kan jo være e konkret greie i forhold til dette?

--- tenker jeg nå. Godt mulig jeg tenker annerledes om 3 år, når vår eldste er 15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du overdriver. Jeg føler meg temmelig sikker på at jeg ikke ville vært venn med mamma på FB om jeg var 15.

Har du helt glemt hvordan det er å være 15?

Enig. Om Facebook fantes da jeg var 15 ville jeg nok ikke ønsket å ha foreldrene mine der, selv om vi hadde et helt fint forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sympati går desverre (for deg) til din jr :)

Selv var jeg venn med jr fram til litt over 14?, og er fremdeles venn med de av vennene hans som ikke har slettet meg. Jeg har aldri sendt han eller noen i hans krets friend request, det må komme andre vegen syns jeg. Av det han skriver på felles venners sider ser jeg at han oppfører seg helt ok, og syns ikke det er noe prtoblematisk at han ønsker privatliv på fb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Leste om dette for litt siden, og det er veldig vanlig at barn velger å utelate foreldre.

Har en 12-åring og er venn med henne - enn så lenge. Er nøye med å ikke kommentere veldig da jeg minner henne på at jeg ser alt.

Ser vel for meg at det ikke varer evig. Men enn så lenge er det et krav fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea Silvia

Jeg er venn med 13 åringen, men ikke 15 åringen. Og det er greit. jeg regner med at 13 åringen fjerner meg etterhvert også, men så lenge jeg oppfører meg pent, så :-)

I utgangspunktet synes jeg det er barnas rett å ikke ha foreldre som venn evt at de begrenser foreldres tilgang. Det er ikke alt foreldre skal vite!

Min 15 åring har søstrene mine som venner på FB, og i følge de som forsker på slikt, så er det ofte en "grei" måte for foreldre å ha litt kontroll uten at det blir for "tett på".

Men jeg snakker mye med ungene om nettvett ol, og ber av og til 15 åringen om å få se bildene hun legger, ut. Til nå har hun vist at hun er til å stole på i forhold til de "regler" (normer) vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...