Gå til innhold

Fosterbarn på 15

Gjest anonym i dag og i morgen og i overmorgen

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i dag og i morgen og i overmorgen

Jeg har et fosterbarn på 15, og tre egne barn.

Det virker som - og bare virker som - det forsvinner penger fra lomma mi.

Jeg har tenkt det lenge: Hm, jeg trodde da jeg hadde 300 kr i lomma, hva har jeg brukt dem til?

Samtidig har fosterbarnet merkelig mye penger. Nå kan det være at h*n får penger av biologisk forelder når de treffes.

Og det _kan_ også være mine tre andre barn. Men de har aldri gjort noe sånt før. Det vet vi at fosterbarnet har (men ikke her).

Og det _kan_ være at jeg begynner faktisk å bli farlig glemsk, men det har skjedd så mange ganger i det siste.

Inntil videre har jeg fjernet pengene fra lomma. Lagt dem på et sikkert sted.

Men jeg tenker, jeg må da kunne få en klarhet i dette? Hva ville du gjort?

Barnet kan godt lyge oss rett opp i ansiktet, så å spørre rett ut, er fåfengt. Og det vet jeg.

Siden dette er et ømtålig emne, kommer jeg ikke til å besvare innlegg, av frykt for å røpe nicket mitt. Jeg håper på mange gode svar, fra folk helt utenfor situasjonen. Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor synes du det er så viktig å vite dette sikkert? Jeg tror jeg hadde valgt å ikke gjøre så mye ut av dette siden beløpene er små (antar det siden du ikke er sikker på om noe er borte).

Hadde fokusert på god kontakt og gode samtaler med fosterbarnet; kanskje vil det komme en anledning hvor det er naturlig å spørre om han av og til har tatt litt småpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sterk uenig med frosken. Å stjele er å stjele uansett om det er 1 krone eller 10.000 kroner. Ville ha undersøkt dette ved å legge et beløp i lommeboken, legge den åpenlyst i huset og sjekket det samme beløpet dagen etter. Om det da mangler penger, må dere ta dette opp med vedkommende uten å virke dømmende. Spør hvorfor, hva hun/han eventuellt skulle bruke pengene på og konsekvensen av tillitten dere har til dette barnet. Vær undrende, løs problemet sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BuranaDeals

Kanskje du kan legge noe farvepulver sammen med pengene. Ikke for å lage en felle, men for å få en gylden anledning til å snakke om problemet. Er enig at dere bør være undrende. Stjal selv som barn. Ville nektet ved konfrontasjon. Fristelsen var større enn ulempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...