Gjest såforbanna Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Min sønn på 12 er IKKE kontaktlærers yndlingselev, og det bærer skolehverdagen preg av. Min sønn har alltid satt spørsmålstegn ved denne lærerens bruk av glemmekryss, og inntil nylig har jeg bare sagt at siden jeg også vet at han både glemmer og er slurvete, så må han tåle slike kryss. Fredag kom han hjem og var i full oppløsning. Nå hadde han fått glemmekryss IGJEN!!!! OG saken var som følger: Klassa hadde dagen før jobbet med bøying av verb og substantiv, og bruk av ordbok for å løse oppgavene på skolen. En av elevene (bestekompisen) til min sønn har dysleksi, og er derfor ute med annen lærer i norsken, hadde ikke ordbok. Min sønn, som er STERK i norsk, hadde derfor lånt bort boka til kompisen sin. Dette var siste time, og som alltid får drosje-elevene det ustyrtelig travelt ut fra siste time, og min sønn hadde da bare gått til drosja, for å rekke den. Kompisen hadde bedre tid, og hadde kommet til klasserommet med ordboka ETTER at min sønn hadde gått. LEksa til fredag var å gjøre ferdig et skjema (!!!! IGJEN!!!!) med bøyinger, og jeg sjekka leksa til min sønn, og all lekse var gjort, og gjort ritktg. Men hva skjer på fredag!?!?!?!? Jo, da får han glemmekryss fordi han ikke hadde ordboka si i sekken!!??!!? Men leksa var altså gjort..... Er dette rimelig, eller urimelig!?!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Send en mail til læreren og forklar, så stryker hun glemmekrysset. Det er nok ikke verre enn det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Send læreren en mail og forklar hva som skjedde - sikkert ikke noe problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Urimelig. I tiåringens klasse får de glemmekryss dersom vi foreldre glemmer å signere på at leksa er gjort hver dag. Det synes jeg er overkill. Som regel sjekker jeg leksene, men det er jo ikke alltid jeg husker det. Hun er nøye med å gjøre leksene, men det hender altså at vi foreldrene glemmer å skrive under. Men vi prøver selvsagt å huske det. De får også glemmekryss for å legge igjen bøker hjemme (dette er jo greit nok), hvis de glemmer ei bok på skolen som de skulle hatt med hjem (men jeg tror de slipper dersom de får låne av en klassekamerat til leksene), hvis de glemmer lekser, eller glemmer hele eller deler av gymtøy/håndkle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Støtter togli og nickløsheletida. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Urimelig. I tiåringens klasse får de glemmekryss dersom vi foreldre glemmer å signere på at leksa er gjort hver dag. Det synes jeg er overkill. Som regel sjekker jeg leksene, men det er jo ikke alltid jeg husker det. Hun er nøye med å gjøre leksene, men det hender altså at vi foreldrene glemmer å skrive under. Men vi prøver selvsagt å huske det. De får også glemmekryss for å legge igjen bøker hjemme (dette er jo greit nok), hvis de glemmer ei bok på skolen som de skulle hatt med hjem (men jeg tror de slipper dersom de får låne av en klassekamerat til leksene), hvis de glemmer lekser, eller glemmer hele eller deler av gymtøy/håndkle. Jeg synest egentlig det er greitt at de får glemmekryss for å glemme underskrift på leseskjema. Selv om det er vi som foreldre som skal skrive under så er det eleven selv som har ansvar for å finne skjemaet, vise det fram og få underskrift. Det er vel ingen f oreldre som har det så travelt at de ikke sporenstreks kan skrive under på et skjema de får lagt framfor seg? Om du selv må finne skjemeaet i sekken og ha ansvar for å huseke det, så er det nok eleven som ikke gjør jobben sin og dermed fortjener et glemmekryss, m ener nå jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest såforbanna Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei igjen. Joda, som et enkelttilfelle hadde det sikkert vært greit å sende en mail til denne læreren, -men det har flere før meg gjort, med intet resultat. Denne læreren er _veldig_ firkanta, og skjemaveldet der i gården er enormt!!!!!! Tror ikke vi kommer noen vei, men det er klart det er frustrerende for en elev å få glemmekryss for leksa, når den er gjort!!! Hvor motiverende er det, liksom!?!?! Men nå er det bare 1 halvår igjen i 7... Det er bare så synd at denne læreren har gitt min sønn og flere andre i klassa, et svært negativt skolesyn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det høres urimelig ut, slik du framstiller det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Denne læreren høres urimelig firkantet ut. Jeg hadde skrevet en mail, forklart situasjonen for læreren, og spurt om læreren hadde vurdert muøligheten for om hvorvidt dere muligens hadde en ordbok hjemme. Samt forklart at du hadde sett over at at alt var riktig. Samtidig har vi her i huset opplevd å få en del merkelige anmerkninger for ungene også. F.eks hadde dattera i hjemmelekse å tegne en tegning til Piken med svovelstikkene. Hun kom hjem, hentet boken vi hadde i bokhylla, og tegnet tegningen fra boka på frihånd. Da hun var ferdig spurte hun meg om den var bra nok, og jeg sa som sant var, at jeg syns den var veldig fin. Dagen etter kom hun nedslått hjem, og hadde fått glemmekryss, fordi hun ikke "hadde gjort seg flid nok" i følge læreren. Tok opp dette på forldresamtalen, og læreren lovte da å stryke anmerkningen, men det ble aldri gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg syns du beskriver to ulike situasjoner. Dersom læreren har god erfaring med og ønsker å praktisere dette er det din oppgave å formidle til 12-åringen at "sånn er det, get used to it". Så til enkeltepisoden; Dette er tydeligvis en misforståelse, og jeg syns du kan ta opp dette med læreren, men uten å undergrave lærerens praksis med glemmekryss i samme slengen. Sørg for at jr oppfatter at du respekterer ordningen med glemmekryss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei igjen. Joda, som et enkelttilfelle hadde det sikkert vært greit å sende en mail til denne læreren, -men det har flere før meg gjort, med intet resultat. Denne læreren er _veldig_ firkanta, og skjemaveldet der i gården er enormt!!!!!! Tror ikke vi kommer noen vei, men det er klart det er frustrerende for en elev å få glemmekryss for leksa, når den er gjort!!! Hvor motiverende er det, liksom!?!?! Men nå er det bare 1 halvår igjen i 7... Det er bare så synd at denne læreren har gitt min sønn og flere andre i klassa, et svært negativt skolesyn... Håper du ikke røper din misnøye med læreren overfor din sønn, tror det vil gjøre mer skade enn skjemaveldet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 "Er dette rimelig, eller urimelig!?!?'' Absolutt urimelig. Jeg hadde tatt kontakt med rektor tvert, og forrklart situasjonen! _Ingen_ barn fortjener slik ydmykende behandling! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Urimelig - slik du forteller det. Jeg hadde absolutt sagt i fra til kontaktlærer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest såforbanna Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Send en mail til læreren og forklar, så stryker hun glemmekrysset. Det er nok ikke verre enn det. Heisann!! Jeg sendte mail, og fikk til svar at dette glemmekrysset ble stående, da h*n ikke hadde gjort slik det stod på vekeplanen: Ta med ordboka hjem. Jada. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gydas Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hehe,jeg kan ikke annet enn å le mens jeg rister oppgitt på hodet. Vi har akkurat samme problemstilling på skolen til ungene mine. De får glemmekryss for alt mulig. Eks; Vi fikk beskjed fredag at skolen skulle ha matematikkens dag mandagen og all ordinær undervisning utgikk. Ungene lot være å ta med gymklær(som de bruker å ha om mandagen) Det viser seg i ettertid at de likevel hadde gym på matematikkens dag (!) og barna fikk glemmekryss for å ha glemt gymtøy.... Dette er bare ett av mange tåpelige eksempler på hva ungene blir servert. Jeg trodde virkelig at de kun var et fåtall av lærere som opererte på dette viset men jeg ser jo tydelig at jeg tok feil.... Vanvittig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest såforbanna Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Håper du ikke røper din misnøye med læreren overfor din sønn, tror det vil gjøre mer skade enn skjemaveldet. Selvfølgelig prøver jeg å holde maska overfor min sønn!!!! :-/ Man er da voksne, oppegående mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Heisann!! Jeg sendte mail, og fikk til svar at dette glemmekrysset ble stående, da h*n ikke hadde gjort slik det stod på vekeplanen: Ta med ordboka hjem. Jada. Jeg skjønner godt at du er såforbanna! Og blir det mange nok kryss så går vel det utover ordenskarakteren? Eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.