Gå til innhold

Greiing av langt hår - tips

linko

Anbefalte innlegg

Vet at mange sliter med å greie langt hår hos små (og større) jenter med langt hår. Vil bare anbefale hårproduktene fra Moroccan oil, spesielt balsam og ikke minst oljen (has i mens håret er vått, og det går som en lek å greie håret).

Jeg har også brukt Silk olje på min datters hår. Også bra, men jeg synes Moroccan oil er helt fantastiske. De lukter også veldig godt. Koster desverre noen kroner hos frisør, men flaskene holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som guttemamma er det en fare for at jeg ikke skjønner noen verdens ting av dette hehe, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke småjenter som h-a-t-e-r børsting kan ha kort hår en periode? Får ofte følelsen av at det er mødrene som absolutt vil ha søte langhårede jenter, og ikke jentene selv som gråter seg til dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som guttemamma er det en fare for at jeg ikke skjønner noen verdens ting av dette hehe, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke småjenter som h-a-t-e-r børsting kan ha kort hår en periode? Får ofte følelsen av at det er mødrene som absolutt vil ha søte langhårede jenter, og ikke jentene selv som gråter seg til dette :)

Her får datteren i huset fritt valg: enten lever hun greit med å børste håret sitt, eller så lever hun greit med kort hår. Begge deler har vært valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men jeg skjønner ikke hvorfor ikke småjenter som h-a-t-e-r børsting kan ha kort hår en periode?''

Helt enig. Jentungen her fikk valget da hun var 4-5 år og sterkt ønsket å spare til langt hår - enten måtte hun bruke strikk og/eller spenner eller så ble håret kort. Spraybalsam er forøvrig en genial oppfinnelse. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjør så godt jeg kan

''men jeg skjønner ikke hvorfor ikke småjenter som h-a-t-e-r børsting kan ha kort hår en periode?''

Helt enig. Jentungen her fikk valget da hun var 4-5 år og sterkt ønsket å spare til langt hår - enten måtte hun bruke strikk og/eller spenner eller så ble håret kort. Spraybalsam er forøvrig en genial oppfinnelse. :o)

Som dere ser av forrige tråd så sliter jeg og med min 3 åring og børsting,

men nå klipte jeg henne til skuldrene, langt nok til å ha håret i en liten hestehale, men såpass kort at hårbørsting går som en lek :)

Vil forøvrig anbefale tangleteezer børsten fra Et enklere liv,

den gjør børstingen mye lettere, samt litt spraybalsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Får ofte følelsen av at det er mødrene som absolutt vil ha søte langhårede jenter, og ikke jentene selv som gråter seg til dette''

Det tror jeg du har veldig rett i, gitt, og unnskyldningen er ofte "tenk om hun angrer og heller vil ha langt hår". Javel - hår vokser jo ut igjen?

Med hilsen mamman til ei med langt og ei med kort hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får datteren i huset fritt valg: enten lever hun greit med å børste håret sitt, eller så lever hun greit med kort hår. Begge deler har vært valgt.

Ikke sant, så enkelt og greit :) Velg gjerne langt hår, men da skal det gres ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. De er store nok til å håndere enkle konsekvenser ala "dersom du velger å... - så.." i den alderen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Får ofte følelsen av at det er mødrene som absolutt vil ha søte langhårede jenter, og ikke jentene selv som gråter seg til dette''

Det tror jeg du har veldig rett i, gitt, og unnskyldningen er ofte "tenk om hun angrer og heller vil ha langt hår". Javel - hår vokser jo ut igjen?

Med hilsen mamman til ei med langt og ei med kort hår

Jeg er altfor utålmodig til å gidde ungeskrik hver eneste morgen så her hadde det nok også blitt korthåret snuppe i en periode... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor utålmodig til å gidde ungeskrik hver eneste morgen så her hadde det nok også blitt korthåret snuppe i en periode... :)

Jepp, begge her har vært innom den fasen, ikke lidd noen nød da de hadde kort hår, den ene ble sågar glad nok i kort hår at hun har valgt det videre. Det går helt fint å være jente uten musefletter. :-)

(Også så mye enklere når man driver med idrett, da gitt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''jeg synes Moroccan oil er helt fantastiske''

Jeg har ingen jente som skal gre håret, men jeg bruker den oljen selv. Har den i tuppene og håret blir ikke så fort slitt, ikke bruser håret mitt slik som før heller. Så bruker jeg den på hendene også.

Niesa bruker den på sitt lange hår når hun er her, hun er hårsår, men med den oljen går det mye bedre når hun skal gre håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, begge her har vært innom den fasen, ikke lidd noen nød da de hadde kort hår, den ene ble sågar glad nok i kort hår at hun har valgt det videre. Det går helt fint å være jente uten musefletter. :-)

(Også så mye enklere når man driver med idrett, da gitt!)

Begge mine jenter så ut som gutter en periode i barnehagen pga håret. Helt uaktuelt med langt hår på unger som hatet å gre det. I dag er de 8 og 11 og grer sitt lange hår selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...