Gå til innhold

Kan vi søke om reservebestemor/tante til vår....

Gjest Ønsker utvide nettverket

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker utvide nettverket

jente på 12 år? Vår kjære gode, snille og sårbare jente har dessverre blitt sviktet gjennom år av nettverket deriblant besteforeldre som aldri har tid eller kjærlighet å gi. Det er bare det ene besteforeldreparet som lever. Vi ønsker så gjerne at hun skulle bli bekreftet gjennom kjærlighet og tid fra en person som har ekte kjærlighet å gi henne. Vi har svært begrenset nettverk og en del relasjoner der det er betente situasjoner. Dette ser vi går grovt ut over jenta vår og skulle så gjerne hatt noen hun kunne støtte seg til og få en trygg relasjon til.

Er det dumt å prøve å søke etter noen som har kjærlighet å gi, isåfall hvordan gå frem uten at jenta vår føler seg krenket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det hadde vært bedre å satt kreftene inn på vennerelasjonene til jenta.

Barn kan fint vokse opp uten besteforeldre og tanter/onkler, så lenge de får tid, kjærlighet og omsorg av foreldrene. Har de i tillegg gode venner som de er sammen med på fritiden, vil jeg tro de fleste kommer godt rustet gjennom barne- og ungdomstiden.

Noen har hell når de "søker" etter reservebesteforeldre, men hvem kan garantere at det blir "ekte kjærlighet"? Absolutt ingen. Og hva skjer om jenta di knytter seg til en, i utgangspunktet, fremment voksenperson, og så finner denne personen ut at hun/han ikke har krefter/tid/ork til å være bestemor til jenta di lenger? Jeg tror den sorgen vil være verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Vi har svært begrenset nettverk og en del relasjoner der det er betente situasjoner. Dette ser vi går grovt ut over jenta vår og skulle så gjerne hatt noen hun kunne støtte seg til og få en trygg relasjon til.

''

Hvis jenta "objektivt" sett trenger mer voksenstøtte, så vil det være mulig å søke kommunen om støttekontakt eller besøkshjem for henne. Jeg tror i såfall det er en bedre løsning enn å forsøke å finne noen "på det frie markedet".

De fleste relasjoner handler om å både gi og få. Dersom dere søker etter reservebesteforeldre til henne i nærområdet, så vil det være rimelig at dere må gjøre noen gjenytelser. Ser du for deg at dere vil ønske å stille opp for reservebesteforeldrene?

Jeg er støttekontakt/besøkshjem for en femtenåring og har vært det gjennom flere år. Det er en litt sånn "bordet-fanger-situasjon". Jeg liker ungdommen, men går også lei i perioder - men føler at jeg ikke kan velge h*n bort igjen fordi har man sagt A så må man også si B. Det som er slitsomt ved å ha en slik rolle, er at barnet og foreldrene har "krav" på min tid (og jeg får jo også betalt for et visst antall timer i året), og relasjonen blir på sett og vis mindre fri enn den er i forhold til familie og venners barn.

Allikevel ville jeg heller ha valgt en formell støttekontaktordning enn å søke etter frivillige i omgivelsene dersom jenta di trenger mer voksenstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...