Gjest Hetterotta Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 På hettejakker til småbarn er jo gjerne hetten festet med trykknapper for å unngå kvelningsulykker. Hvor lenge syns dere det er viktig at barn har hettejakker med slik løsning? Kan 9-åringer bruke hettejakker med fast hette? 0 Siter
Gjest fra skolealder Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Ja. (Med mindre man har fysiske eller mentale begrensinger som gjør at man ikke ville klare å bruke hendene fort nok til å få seg løs fra jakken før man besvimer, hvis hetten hang seg opp i noe.) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tenkte på det da mine gikk i barnehagen, men etter at de begynte på skolen har jeg ikke ofret det en tanke. Men har du viltre unger som stadig klatrer og kryper overalt så er det kanskje greit å ta ut snorer og sånt i alle fall? 0 Siter
annegunn Skrevet 31. januar 2012 Skrevet 31. januar 2012 Hettejakke som i collegejakke/genser med påsydd hette, eller hettejakke som i vindjakke til utendørsbruk med hette på? Det er mulig jeg er avslappet, men hettejakke som i innendørsjakke uten snorer i hetta har minstefrøkna hatt i barnehagen siden hun var et par-tre år. Utejakkene og -dressene har hettene festet med trykk-knapper, selv 15åringens jakker har det såvidt jeg husker, ihvertfall vinterjakker. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Barna våre hadde det ikke da de gikk i barnehagen, men etterat de begynte på skolen, har jeg ikke tenkt på det. De har hettegensere alle tre, med fast hette. 0 Siter
Mirabell Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Jeg syns det er best at ytterjakker har løs hette (med tanke på ulykker i skiheiser), men ellers har mine brukt hettejakker og -gensere siden før de begynte på skolen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.