Gå til innhold

Når kan barn bruke hettejakker med fast hette?

Gjest Hetterotta

Anbefalte innlegg

Gjest Hetterotta

På hettejakker til småbarn er jo gjerne hetten festet med trykknapper for å unngå kvelningsulykker.

Hvor lenge syns dere det er viktig at barn har hettejakker med slik løsning? Kan 9-åringer bruke hettejakker med fast hette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fra skolealder

Ja.

(Med mindre man har fysiske eller mentale begrensinger som gjør at man ikke ville klare å bruke hendene fort nok til å få seg løs fra jakken før man besvimer, hvis hetten hang seg opp i noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det da mine gikk i barnehagen, men etter at de begynte på skolen har jeg ikke ofret det en tanke.

Men har du viltre unger som stadig klatrer og kryper overalt så er det kanskje greit å ta ut snorer og sånt i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hettejakke som i collegejakke/genser med påsydd hette, eller hettejakke som i vindjakke til utendørsbruk med hette på?

Det er mulig jeg er avslappet, men hettejakke som i innendørsjakke uten snorer i hetta har minstefrøkna hatt i barnehagen siden hun var et par-tre år.

Utejakkene og -dressene har hettene festet med trykk-knapper, selv 15åringens jakker har det såvidt jeg husker, ihvertfall vinterjakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våre hadde det ikke da de gikk i barnehagen, men etterat de begynte på skolen, har jeg ikke tenkt på det. De har hettegensere alle tre, med fast hette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er best at ytterjakker har løs hette (med tanke på ulykker i skiheiser), men ellers har mine brukt hettejakker og -gensere siden før de begynte på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...