100%ull Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 . Poden (snart 17 år) til gubben skal være sammen med meg og gubben i en hel måned i sommerferien... Dette har jeg overhodet ikke lyst til... Tenk det: En hel måned sammen med denne poden som jeg har i vranga... Vi går aldeles ikke godt sammen...jeg og han... Hvordan i huleste skal denne ferien tilrettelegges? Ahhhrrrgggggggggg Joda..det høres ut som jeg er en slem stemor...men som mange vet så er ikke denne gutten noe enkel ungdom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Du kan jo bestille deg en måneds ferie på Bahamas og la gutta kose seg alene i sommer:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Må dere være sammen hele tiden da? Kan ikke far og sønn dra et sted en uke uten deg? Eller du kan gjøre noe alene noen dager? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Han blir nok ikke enklere hvis han merker din motvilje. Du prøver selvfølgelig å gjøre det beste ut av det både for guttens og farens skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Sammen med dere hjemme eller på hytte/reise? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Skjerp deg. Det er du som er voksen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen "slem" stemor Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Skjønner deg godt, jeg. Har selv hatt mannens pode godt opp i vrangstrupen, og ferien som ikke var 1 mnd, men to ! ble tilbragt hos oss, for mor reiste til utlandet og slappet av. Noe hun forøvrig trengte, for han var ikke så mye bedre hjemme, det skal være sagt. Nå er gutten blitt over 20, og ordner seg selv, så selv om vi fremdeles ikke er perlevenner går ting mye bedre. Du får trøste deg med det, i tunge stunder. Tilbake til sommerferien. Har han mulighet til å få delta på en leir, gathering av noe slag? Ett eller annet han kunne tenke seg å drive med, fritidsaktiviteter av noe slag? Send mannen og ungdommen av gårde på noe sånt Far/Sønn opplegg, fisketur i skogen/fjellet e.l. Så har du jo muligheten til å reise bort selv, da. En til to uker hos gode venner du ikke har sett på en stund, låne ei hytte oppe i fjellheimen, besøke familie, hva som helst. Så kan du komme deg bort og ikke tilbringe hele tiden hjemme, med de frustrasjonene det medfører både for deg og han. Ellers er det bare å bite tenna sammen, og holde ut, med nedtelling til måneden er over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Han blir nok ikke enklere hvis han merker din motvilje. Du prøver selvfølgelig å gjøre det beste ut av det både for guttens og farens skyld. ''Han blir nok ikke enklere hvis han merker din motvilje.'' Viktig poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Joda..det høres ut som jeg er en slem stemor...men som mange vet så er ikke denne gutten noe enkel ungdom...'' Ja, du høres unektelig ut som en kjip stemor i dette innlegget. Det trenger du selvfølgelig ikke være, men det er vanskelig å synes synd på deg for at en sekstenåring skal være sammen med faren sin fire uker om sommeren. Vet dere hva han selv kunne tenke seg å gjøre i ferien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Hvordan i huleste skal denne ferien tilrettelegges?'' Det burde ikke være først og fremst din oppgave. Far og sønn burde finne noe å bruke noe av ferien til, som ikke involverer deg altfor mye. Det er sikkert noe han selv har lyst til å gjøre - kanskje noe som foregår et sted det passer best at du ikke er med i det hele tatt? Så får du heller bite i deg motviljen og gjøre det beste ut av resten av måneden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenk positivt Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Prøv å tenke så positivt og konstrultivt som mulig. Hvis du allerede nå vet hvilke uker dette er, så får du disponere tiden så godt som mulig. Kanskje det er greit om du jobber (en del av) denne tiden, og heller har noe ferie du kan ta før eller etterpå? Hvis mannen din tar en del ferie i denne perioden, mens du jobber, slik at han og gutten kan gjøre hyggelige ting sammen. Og at han jobber litt, slik at han har en uke han kan ta sammen med deg før eller etterpå? Og så gjør dere hyggelige ting sammen som kan danne grunnlag for at dere kan bli bedre venner, han vokser jo til og plutselig har han blitt en mer omgjengelig gutt :-) Bestem deg for å si tydelig hva du vil gjøre (gjerne med dem, men alene hvis de har andre planser) , og ellers være blid og positiv, både nå og mens han er der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen "slem" stemor Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Joda..det høres ut som jeg er en slem stemor...men som mange vet så er ikke denne gutten noe enkel ungdom...'' Ja, du høres unektelig ut som en kjip stemor i dette innlegget. Det trenger du selvfølgelig ikke være, men det er vanskelig å synes synd på deg for at en sekstenåring skal være sammen med faren sin fire uker om sommeren. Vet dere hva han selv kunne tenke seg å gjøre i ferien? ''Ja, du høres unektelig ut som en kjip stemor i dette innlegget. Det trenger du selvfølgelig ikke være, men det er vanskelig å synes synd på deg for at en sekstenåring skal være sammen med faren sin fire uker om sommeren. '' Med tanke på hva bananflue tidligere har slitt med ang. tenåringen, syns jeg det er helt forståelig at hun gruer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et annet "slemt" stebarn Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Kanskje du skal reise bort en stund mens han er på besøk? Tenk på at han også må tilbringe en hel måned med en person han ikke kommer overens med. Tror dette kan være vel så vanskelig for han, så jeg synes faktisk du bør forsøke å gjøre det beste ut av det. Da jeg var yngre fikk faren min seg ny kjæreste som ikke likte meg, og ja, det var nok mye pga meg og mitt tenåringshumør da. Men hun har har aldri endret sitt syn på meg, selv etter at jeg ble voksen og har forandret meg, og dette legger selvfølgelig demper på sammenkomstene med faren min. Ikke så hyggelig å føle at man er i veien, uansett alder. Tenk på det - faren hans og du har et valg, men det har faktisk ikke han hvis han vil se faren sin. Så hvis du ikke klarer å utså han, la han i alle fall treffe faren sin en stund uten at du er der. Han merker garantert at du ikke liker han, og uten at jeg vet hvordan han har oppført seg tidligere, kanskje det er derfor han oppfører seg som han gjør også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Her må du og mannen din sette dere ned og snakke om hvordan dere skal gjøre det. Gutten har rett til å være sammen med faren sin, og faren har helt sikkert lyst til at ukene sammen med sønnen blir mest mulig positive. Synes du har fått noen gode råd her - og f.eks. ta en uke der du reiser bort og besøker dine venner eller din familie, slik at far og sønn kan være sammen uten å kjenne på ditt mishag til gutten - og at du en uke kan jobbe, slik at du og gutten ikke går helt oppe i hverandre hele tiden. Det er de voksne som må ta ansvar her, men det er viktig å tenke gjennom det, slik du gjør her, og tar noen grep for at ukene skal bli greiest mulig for alle tre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Da bruker du muligheten til å gjøre noe for deg selv only. Dra på tur med venninne, telte ved badestedet, gå på museum, ta et gartnerkurs. La faren og lømlen underholde hverandre. Så booker du inn tid med mannen de timene avkommet er opptatt med å løpe etter jenter eller spiller data.. ;0) Vær blid og smyg deg unna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Da bruker du muligheten til å gjøre noe for deg selv only. Dra på tur med venninne, telte ved badestedet, gå på museum, ta et gartnerkurs. La faren og lømlen underholde hverandre. Så booker du inn tid med mannen de timene avkommet er opptatt med å løpe etter jenter eller spiller data.. ;0) Vær blid og smyg deg unna. Var det ikke du som tenkte å videreføre din morsarv til gubbens unger forleden? HER har du formålet du skal bruke pengene på: book en to (tre?;-) ukers- reise til deg selv sammen med en god venninne dit du vil, langt unna gubben og 17-åringen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Da bruker du muligheten til å gjøre noe for deg selv only. Dra på tur med venninne, telte ved badestedet, gå på museum, ta et gartnerkurs. La faren og lømlen underholde hverandre. Så booker du inn tid med mannen de timene avkommet er opptatt med å løpe etter jenter eller spiller data.. ;0) Vær blid og smyg deg unna. Den havnet feil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Var det ikke du som tenkte å videreføre din morsarv til gubbens unger forleden? HER har du formålet du skal bruke pengene på: book en to (tre?;-) ukers- reise til deg selv sammen med en god venninne dit du vil, langt unna gubben og 17-åringen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
100%ull Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 . Takk for gode råd fra dere... =) Har ennå ikke klart å finne ut hva det blir for noe... men jeg kjenner jeg ikke klarer en å tråkke sammen med han en hel måned... Men på en annen side så tror jeg ikk at poden på snart 17 år har lyst til å gå i hælene på oss 50-åringer heller... Jeg må bruke dette som unnskyldning når jeg tenker å framlegge "planer" for ferien... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.