Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 I dag er dagen for årets skidag med skolen! Alle tre ungene gledet seg veldig (de er glade i å være ute, særlig når det er snø) :-) Men snakk om forvirrete fluer om morgenen! Alle fem, forresten. Jeg trodde vi hadde linet det opp ganske bra i går - med alt klart av ski og staver og kjelker og skisko, med pølser, lomper, pølsebrød, innkjøp av en ekstra pølsepinne, telt at vi hadde tre termoser som virket, kakaopulver osv. De var flinke til å kle seg og spise frokost - men det ble vanvittig mye frem og tilbake på kjøkkenet og i gangen, minstemor kom avgårde femten minutter etter skjema, mellomjenta kom på en lekse hun ikke hadde fått lest og ville til å lese den 8.15, venninna hennes ringte og sa at hun ikek skulle gå likevel men bli kjørt (da ble jenta mi skuffet, og det skjønner jeg), eldstemann skulle plutselig ha tau til å binde skiene og stavene til kjelken osv osv osv. Og midt i dette hadde pappaen laget kaffe og ville at jeg skulle sette meg ned og ha en rolig kopp kaffe sammen med ham før vi gikk på jobb :-D Det ble sein jobbstart for meg i dag - var ikke på kontaoret før klokka 9 - greit med fleksitid innimellom :-) Vel - jeg tror de fikk med seg det meste - jeg måtte kjøre innom skolen til hun minste med en glemt pølsepinne - det var vel det hele. Deilig med snø og vinter, i alle fall når det er passelig mengde snø (ca 30-40 cm), bare 4-5 kuldegrader og forholdsvis vindstille! Håper det blir vær og tid til en skitur for alle fem til helga :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 LOL! Jeg ser det hele for meg - også pappa'n oppi det hele som synes det virker greit å ta en rolig kaffekopp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ski ja. Mine har med seg ski til skolen i dag, for de skulle ha utegym. De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) Men om de ikke hadde ski, så kunne de låne rumpeakebrett på skolen. Mine hadde ski som var for små. Egentlig hadde jeg tenkt å overse det fordi det blir så dyrt. To par av alt. Men så måtte jeg hente en unge etter gitarkurs i går kveld, og da løp jeg innom et sted bare for å se. Så jaggu kom jeg ut med to skipakker til 1200 kroner. (For begge) Supert! Og det ene settet var råååååsa...jaja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Lekser til skidagen? Eller var det noen timer skole først, slik at de måtte dra med seg bøker også, i tillegg til pølser og termos (typisk)? På den ene siden rister jeg på hodet av han som trodde dette var dagen for en rolig kaffekopp. På den annen side er det kanskje en sånn dag man trenger det mest! Håper alle får en fin dag. Det virker jo som om de er heldige med været. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 LOL! Jeg ser det hele for meg - også pappa'n oppi det hele som synes det virker greit å ta en rolig kaffekopp Han har noen gangen en imponerende evne til å roe ned slike situasjoner - og det var jo faktisk deilig å drikke kaffe når bare ungene var kommet seg ut døra :-) Han var med og ordnet til altså - og han ryddet av bordet etterpå mens jeg svinset litt rundt meg sjøl femten ganger ;.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ski ja. Mine har med seg ski til skolen i dag, for de skulle ha utegym. De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) Men om de ikke hadde ski, så kunne de låne rumpeakebrett på skolen. Mine hadde ski som var for små. Egentlig hadde jeg tenkt å overse det fordi det blir så dyrt. To par av alt. Men så måtte jeg hente en unge etter gitarkurs i går kveld, og da løp jeg innom et sted bare for å se. Så jaggu kom jeg ut med to skipakker til 1200 kroner. (For begge) Supert! Og det ene settet var råååååsa...jaja. Blir gøy for ungene med nye ski i dag da :-) Hos oss får de heller ikke lov til å ha kjelker eller akebrett på skolen til vanlig - men ski og rompeakebrett er lov. I dag var alt lov :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Lekser til skidagen? Eller var det noen timer skole først, slik at de måtte dra med seg bøker også, i tillegg til pølser og termos (typisk)? På den ene siden rister jeg på hodet av han som trodde dette var dagen for en rolig kaffekopp. På den annen side er det kanskje en sånn dag man trenger det mest! Håper alle får en fin dag. Det virker jo som om de er heldige med været. Ja, de hadde lekser som vanlig - men skulle ikke ha vanlig skole i det hele tatt. Kjenner jeg snuppa mi rett, så sier hun nok fra til kontaktlæreren at hun ikke fikk lest leksa.... (all sannhet må frem, skjønner du) - men det må da være helt greit å lese den i ettermiddag i stedet. Hun minste skulle ha litt vanlig skole først, og så skidag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maks Uflaks Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ski ja. Mine har med seg ski til skolen i dag, for de skulle ha utegym. De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) Men om de ikke hadde ski, så kunne de låne rumpeakebrett på skolen. Mine hadde ski som var for små. Egentlig hadde jeg tenkt å overse det fordi det blir så dyrt. To par av alt. Men så måtte jeg hente en unge etter gitarkurs i går kveld, og da løp jeg innom et sted bare for å se. Så jaggu kom jeg ut med to skipakker til 1200 kroner. (For begge) Supert! Og det ene settet var råååååsa...jaja. ''De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) '' At akebrett kan være farlige skal jeg være den første til å skrive under på. Under forutsetningen av HVOR de aker selvfølgelig. Barnet mitt i 6 klasse var med på en aketur som fikk uante konsekvenser, i friminuttet på skolen. De akte ned akebakken på skolen, tre på et brett, og fikk en sabla fart. Ene ramla av i bakken, og slo seg litt men ikke farlig. De to andre for langt forbi stoppen av bakken, og klarte ikke å stoppe. Dermed for de rett inn i murveggen på skolen. Barnet mitt fikk en forstuet albue, og brist i kjeven. Men det stakkars tredje barnet havnet på sykehus med brudd i låret, med påfølgende operasjon og mange uker i gips og med rullestol. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Her var det skidag i forrige uke. Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... Jeg prokrastinerte selvfølgelig smøring av skia hans til morgenen etter, sloss med fjorårsklisteret og bannet så det lynte da Guttungen kom og forkynte at det var altfor mye frø i brødet jeg hadde kjøpt. Bra. Da jeg endelig hadde fått avgårde ungene, veit jeg en som rett og slett gikk og la seg igjen under dyna med Knausgård, og som regelrett godtet seg over å slippe å skulle gå ut i kulda. Elsker lesedager! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) '' At akebrett kan være farlige skal jeg være den første til å skrive under på. Under forutsetningen av HVOR de aker selvfølgelig. Barnet mitt i 6 klasse var med på en aketur som fikk uante konsekvenser, i friminuttet på skolen. De akte ned akebakken på skolen, tre på et brett, og fikk en sabla fart. Ene ramla av i bakken, og slo seg litt men ikke farlig. De to andre for langt forbi stoppen av bakken, og klarte ikke å stoppe. Dermed for de rett inn i murveggen på skolen. Barnet mitt fikk en forstuet albue, og brist i kjeven. Men det stakkars tredje barnet havnet på sykehus med brudd i låret, med påfølgende operasjon og mange uker i gips og med rullestol. Uff - stakkars! Men det høres jo ut som en rar plass å ha akebakke da. Med en murvegg midt i mot? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Her var det skidag i forrige uke. Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... Jeg prokrastinerte selvfølgelig smøring av skia hans til morgenen etter, sloss med fjorårsklisteret og bannet så det lynte da Guttungen kom og forkynte at det var altfor mye frø i brødet jeg hadde kjøpt. Bra. Da jeg endelig hadde fått avgårde ungene, veit jeg en som rett og slett gikk og la seg igjen under dyna med Knausgård, og som regelrett godtet seg over å slippe å skulle gå ut i kulda. Elsker lesedager! ''Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... :('' Høh. I fjor kjøpte eksen nye skisko til guttungen her, hadde ikke med seg ungen og tok sjansen på 39. De var trange alt da, men byttet han? Nope. I år måtte han kjøpe nye. Str. 44. Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Her var det skidag i forrige uke. Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... Jeg prokrastinerte selvfølgelig smøring av skia hans til morgenen etter, sloss med fjorårsklisteret og bannet så det lynte da Guttungen kom og forkynte at det var altfor mye frø i brødet jeg hadde kjøpt. Bra. Da jeg endelig hadde fått avgårde ungene, veit jeg en som rett og slett gikk og la seg igjen under dyna med Knausgård, og som regelrett godtet seg over å slippe å skulle gå ut i kulda. Elsker lesedager! ''Her var det skidag i forrige uke. Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, '' Her er det vanligvis så ustabilt vær, at melding om skidag kommer som regel 1-2 dager i forveien. Denne gangen fikk vi beskjed på mandag, så vi hadde jo to hele dager på å skaffe nytt utstyr. Vi trengte to par nye staver (et par forsvunnet siden i fjor, et par knekt forrige helg), en plsepinne, to par nye hansker, samt pølser, lomper og pølsebrød (selvsagt ett barn som vil ha pølsebrød og to som vil ha lomper) ''så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... :('' Her i huset passer de merkelig nok skiskoene fra i fjor - ALLE TRE! Tror det er første år det har skjedd. Det blir nok et hopp neste år da. ''Jeg prokrastinerte selvfølgelig smøring av skia hans til morgenen etter, sloss med fjorårsklisteret '' Vi brukte skiene for noen uker siden (pluss at jentene har brukt dem hjemme denne uka), så de var uten påskeklister. Men uten smøring forøvrig, så de er sikkert glatte. Går nok greit likevel, de skla ikke gå langt. ''og bannet så det lynte da Guttungen kom og forkynte at det var altfor mye frø i brødet jeg hadde kjøpt. Bra.'' He - he - jeg fikk et lite kremt om at varm saft hadde vært godt mens jeg rørte i kakaogryta, men det gadd jeg ikke diskutere i det hele tatt. ''Da jeg endelig hadde fått avgårde ungene, veit jeg en som rett og slett gikk og la seg igjen under dyna med Knausgård, og som regelrett godtet seg over å slippe å skulle gå ut i kulda. Elsker lesedager!'' Hørtes fantastisk ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... :('' Høh. I fjor kjøpte eksen nye skisko til guttungen her, hadde ikke med seg ungen og tok sjansen på 39. De var trange alt da, men byttet han? Nope. I år måtte han kjøpe nye. Str. 44. Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt! ''Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt! '' Artig kopling. Har aldri tenkt på det før. Hos oss veier eldstemann omtrent det samme som skonummeret, nr to veier et par kilo mer enn enn skonummeret sitt, og hun minste veier mye mindre enn skonummeret sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... :('' Høh. I fjor kjøpte eksen nye skisko til guttungen her, hadde ikke med seg ungen og tok sjansen på 39. De var trange alt da, men byttet han? Nope. I år måtte han kjøpe nye. Str. 44. Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt! Det er noe med den alderen der gutter ofte ser ut som en L i profil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Det er noe med den alderen der gutter ofte ser ut som en L i profil. ''Det er noe med den alderen der gutter ofte ser ut som en L i profil. ;)'' Han er 160 cm høy, veier 42 kg og har 44 i sko... Ikke mye fett på den kroppen nei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Her var det skidag i forrige uke. Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... Jeg prokrastinerte selvfølgelig smøring av skia hans til morgenen etter, sloss med fjorårsklisteret og bannet så det lynte da Guttungen kom og forkynte at det var altfor mye frø i brødet jeg hadde kjøpt. Bra. Da jeg endelig hadde fått avgårde ungene, veit jeg en som rett og slett gikk og la seg igjen under dyna med Knausgård, og som regelrett godtet seg over å slippe å skulle gå ut i kulda. Elsker lesedager! ''og la seg igjen under dyna med Knausgård'' Han er ikke den verste å legge seg under dyna med :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg var litt fornøyd med at minstemor valgte skøyter i år :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''og la seg igjen under dyna med Knausgård'' Han er ikke den verste å legge seg under dyna med :-) Nei, jeg har vært helt hekta etter at jeg fikk hele serien til jul Ønska meg hele serien i pocket, men lurer nå på om jeg klarer å vente med bind 6 etter at jeg leste ut 5'ern i går. Mursteinen er jo fullstendig uegna som sengelektyre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Guttungen leverte ikke lappen før dagen før, så det var full fart ut for å skaffe nye skisko i str gitarkasse, han hadde vokst 4 skonummer siden i fjor. Gamleskoa var dessuten brukt en gang... :('' Høh. I fjor kjøpte eksen nye skisko til guttungen her, hadde ikke med seg ungen og tok sjansen på 39. De var trange alt da, men byttet han? Nope. I år måtte han kjøpe nye. Str. 44. Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt! ''Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt!'' Det gjør mine også. Og da er det snakk om str. 36 og 37 . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Mine går på skitrening, så vi er gjennom dette to-tre ganger i uken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.