mariaflyfly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Mine går på skitrening, så vi er gjennom dette to-tre ganger i uken! Pølsepinner til skitreninga? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Mine går på skitrening, så vi er gjennom dette to-tre ganger i uken! Da blir det rutine da - ikke sant? Akkurat som om første stranddag hver sommer - det er jo et pes uten like for å huske alt som skal huskes - men etter et par ganger, så går det på fem minutter. Eldstemann trener fotball ute fire ganger i uka, så det å gjøre seg klar til trening, tar ham fem minutter hver gang. Han trenger riktignok ikke ski og staver, - men en del utstyr likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maks Uflaks Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Uff - stakkars! Men det høres jo ut som en rar plass å ha akebakke da. Med en murvegg midt i mot? Det er ett stykke fra akebakken og bort til veggen. Tror ingen hadde tenkt på at det kunne være farlig. Men med to/tre på ett brett fikk de kjempefart og klarte ikke å stoppe. Men bakken ble stengt med umiddelbar virkning, og vaktmesteren var ute og strødde sand der. Nå går bakken ned den andre veien, så de havner ikke andre steder enn utpå ett jorde. Da kommer de riktignok for sent tilbake til timen, men det er iallefall bedre enn brekte armer, og bein. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Pølsepinner til skitreninga? ''Pølsepinner til skitreninga? '' Ha- ha - jeg MÅ bare fortelle om det minstejenta skrev i lekse i går - de skulle skrive fortelling med overskrift "Tur i skogen". Hun begynte slik: "Jeg og Martine jogget på tur i skogen. Vi hadde med pølser og kakao...." Jeg, faren og broren flirte bredt mens hun leste høyt, men vi klarte å la være å ikke si noe ;-)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Pølsepinner til skitreninga? '' Ha- ha - jeg MÅ bare fortelle om det minstejenta skrev i lekse i går - de skulle skrive fortelling med overskrift "Tur i skogen". Hun begynte slik: "Jeg og Martine jogget på tur i skogen. Vi hadde med pølser og kakao...." Jeg, faren og broren flirte bredt mens hun leste høyt, men vi klarte å la være å ikke si noe ;-)))) Hehe Datra skreiv faktatekst om ekorn her om dagen: "Ekorn er en gnager. Den hopper fra tre til tre og er veldig flink til å klatre. Nøtter og bær, det synes ekornet er godt. Ekorn er veldig smarte." Guttungen flirte godt da han så det, og klarte ikke la være å spørre henne om de var flinke til å løse sudoku. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Guttungen veier mindre enn skonummeret sitt!'' Det gjør mine også. Og da er det snakk om str. 36 og 37 . ''Det gjør mine også. Og da er det snakk om str. 36 og 37 .'' Da er det neppe snakk om tenåringer? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Nei, jeg har vært helt hekta etter at jeg fikk hele serien til jul Ønska meg hele serien i pocket, men lurer nå på om jeg klarer å vente med bind 6 etter at jeg leste ut 5'ern i går. Mursteinen er jo fullstendig uegna som sengelektyre! Jeg sørger over å være ferdig. Jeg vil ha et bind 7 :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ski ja. Mine har med seg ski til skolen i dag, for de skulle ha utegym. De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) Men om de ikke hadde ski, så kunne de låne rumpeakebrett på skolen. Mine hadde ski som var for små. Egentlig hadde jeg tenkt å overse det fordi det blir så dyrt. To par av alt. Men så måtte jeg hente en unge etter gitarkurs i går kveld, og da løp jeg innom et sted bare for å se. Så jaggu kom jeg ut med to skipakker til 1200 kroner. (For begge) Supert! Og det ene settet var råååååsa...jaja. Akebrett på skolen er farlig, ja, det har gått både armer, bein og en rygg på vår skole pga. akebrett... Og snowracer er forbudt, de og akebrett har harde fronter som kan bryte bein tvers av. Når det er sagt: anbefaler finn.no for skiutstyr. Og forsåvidt for alt annet av utstyr, mye billig/gratis selv om man får det tilsendt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Da blir det rutine da - ikke sant? Akkurat som om første stranddag hver sommer - det er jo et pes uten like for å huske alt som skal huskes - men etter et par ganger, så går det på fem minutter. Eldstemann trener fotball ute fire ganger i uka, så det å gjøre seg klar til trening, tar ham fem minutter hver gang. Han trenger riktignok ikke ski og staver, - men en del utstyr likevel. ''Da blir det rutine da - ikke sant?'' Joda, det blir noe helt annet, men det er ofte kaotisk i forkant likevel - en innser plutselig at skiene må smøres om etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Pølsepinner til skitreninga? ''Pølsepinner til skitreninga? '' Selvsagt! (neida) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Det gjør mine også. Og da er det snakk om str. 36 og 37 .'' Da er det neppe snakk om tenåringer? ) ''Da er det neppe snakk om tenåringer? '' Nope - to og et halvt år til eldstemann er der . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg elsker sambo så høyt for at han har evnen til å sette seg ned og så gi meg en kaffekopp ;o) Jeg har potensiale til å stresse noe enormt. Jeg kan ikke fordra ski selv, så i det hele tatt å tenke på smørning, nei nei nei. Her har de ikke hatt skidag. Selvsagt har de ikke det når jeg har stresset for å skaffe ski og sko. Hadde jeg ikke gjort det hadde de hatt skidag for lenge siden! Guttungen har vokst ut av mine skisko også (svært lite bruke *host* ), men heldigvis hadde venninna mi både sko og ski. Jeg skal forøvrig til ett skisted i helga, men jeg deltar kun på afterski! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Da blir det rutine da - ikke sant?'' Joda, det blir noe helt annet, men det er ofte kaotisk i forkant likevel - en innser plutselig at skiene må smøres om etc. ''Joda, det blir noe helt annet, men det er ofte kaotisk i forkant ikevel - en innser plutselig at skiene må smøres om etc.'' Høres kjent ut. Som min yngste sa til meg her en dag: "Du _liker_ å være stressa, du!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''De fikk ikke lov å ha med akebrett, for de er "farlige" (?) '' At akebrett kan være farlige skal jeg være den første til å skrive under på. Under forutsetningen av HVOR de aker selvfølgelig. Barnet mitt i 6 klasse var med på en aketur som fikk uante konsekvenser, i friminuttet på skolen. De akte ned akebakken på skolen, tre på et brett, og fikk en sabla fart. Ene ramla av i bakken, og slo seg litt men ikke farlig. De to andre for langt forbi stoppen av bakken, og klarte ikke å stoppe. Dermed for de rett inn i murveggen på skolen. Barnet mitt fikk en forstuet albue, og brist i kjeven. Men det stakkars tredje barnet havnet på sykehus med brudd i låret, med påfølgende operasjon og mange uker i gips og med rullestol. Oi! Men det kan vel skje med ski også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Akebrett på skolen er farlig, ja, det har gått både armer, bein og en rygg på vår skole pga. akebrett... Og snowracer er forbudt, de og akebrett har harde fronter som kan bryte bein tvers av. Når det er sagt: anbefaler finn.no for skiutstyr. Og forsåvidt for alt annet av utstyr, mye billig/gratis selv om man får det tilsendt. Men sånn gjenbrukutstyr er så vanskelig å få i riktige størrelser, særlig når man må ha to sett. Og så er det krise når pinessen får blått/sort og de andre har rååååsa...Nå var jeg griseheldig da, 1200 for to sett er ikke så dyrt. Synes jeg. :0) De akebrettene vi har er sånne plastmatter med hull til å holde i. Ikke så ulikt rumpeakebrettene, bare større. Jeg synes jo de kunne skille på akebrett og rakettplastmontsterfartaketing! Men nå har de ski som passer, neste sesong med! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Han har noen gangen en imponerende evne til å roe ned slike situasjoner - og det var jo faktisk deilig å drikke kaffe når bare ungene var kommet seg ut døra :-) Han var med og ordnet til altså - og han ryddet av bordet etterpå mens jeg svinset litt rundt meg sjøl femten ganger ;.) He, he - godt å høre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1328097803' post='4714744] Jeg elsker sambo så høyt for at han har evnen til å sette seg ned og så gi meg en kaffekopp ;o) Jeg har potensiale til å stresse noe enormt. Jeg kan ikke fordra ski selv, så i det hele tatt å tenke på smørning, nei nei nei. Her har de ikke hatt skidag. Selvsagt har de ikke det når jeg har stresset for å skaffe ski og sko. Hadde jeg ikke gjort det hadde de hatt skidag for lenge siden! Guttungen har vokst ut av mine skisko også (svært lite bruke *host* ), men heldigvis hadde venninna mi både sko og ski. Jeg skal forøvrig til ett skisted i helga, men jeg deltar kun på afterski! ''Jeg kan ikke fordra ski selv, så i det hele tatt å tenke på smørning, nei nei nei.'' Psst. smørefrie ski! Sikkert ikke optimalt, men heilt kurant for småtasser & halvhjerta foreldre ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1328097803' post='4714744] Jeg elsker sambo så høyt for at han har evnen til å sette seg ned og så gi meg en kaffekopp ;o) Jeg har potensiale til å stresse noe enormt. Jeg kan ikke fordra ski selv, så i det hele tatt å tenke på smørning, nei nei nei. Her har de ikke hatt skidag. Selvsagt har de ikke det når jeg har stresset for å skaffe ski og sko. Hadde jeg ikke gjort det hadde de hatt skidag for lenge siden! Guttungen har vokst ut av mine skisko også (svært lite bruke *host* ), men heldigvis hadde venninna mi både sko og ski. Jeg skal forøvrig til ett skisted i helga, men jeg deltar kun på afterski! ''Jeg kan ikke fordra ski selv, så i det hele tatt å tenke på smørning, nei nei nei.'' That's my girl! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 ''Pølsepinner til skitreninga? '' Ha- ha - jeg MÅ bare fortelle om det minstejenta skrev i lekse i går - de skulle skrive fortelling med overskrift "Tur i skogen". Hun begynte slik: "Jeg og Martine jogget på tur i skogen. Vi hadde med pølser og kakao...." Jeg, faren og broren flirte bredt mens hun leste høyt, men vi klarte å la være å ikke si noe ;-)))) ''"Jeg og Martine jogget på tur i skogen. Vi hadde med pølser og kakao...."'' Klokt barn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 ''Jeg kan ikke fordra ski selv, så i det hele tatt å tenke på smørning, nei nei nei.'' Psst. smørefrie ski! Sikkert ikke optimalt, men heilt kurant for småtasser & halvhjerta foreldre ;-) ''Psst. smørefrie ski! Sikkert ikke optimalt, men heilt kurant for småtasser & halvhjerta foreldre ;-)'' Jepp! Meen, så kommer det noen velmenende og smører guttungens ski og så er vi i gang. *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.