Gå til innhold

Temabursdag argh!!!!

caprice

Anbefalte innlegg

Her hvor vi bor er det visst kul umulig å arrangere normale, ordinære bursdager der folk tar på seg pene klær lenger.Det gjelder uansett alder over bhg. Det blir for kjedleig tydeligvis... Greit nok at man har lyst å finne på noe, men jeg ser oftere og oftere at dette involverer en god del eksta for oss foreldre. I det siste har vi anskaffet one piece for one piece bursdag, og nå er det misseantrekk til missebursdag. Invitasjonen var med bilde, og det bar liten tvil om hvordan antrekket var tenkt. Når man blir 12 er det uaktuelt med plasttiara fra lekebutikken, og selvsagt skal man ha høyhælte sko. Min datter har ikke et eneste par høye sko, og mine sko er altfor store for henne. Får man forresten høyhælte sko i strls 34? I tillegg til alt dette kommer selvsagt bursdgsgave. Jeg er lei disse dyre temabursdagene. Å være kreativ med billige løsninger faller på stengrunn hos husets eldste datter...*sukk* Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner frustrasjonen din når dere må kjøpe inn masse dill.

Hos oss så har det vært pyamasparty, kjendisparty (tror jeg, ellers har jeg lest det her) og det siste var pink-party. Synes stort sett dette har vært helt overkommelig, og vi har ikke kjøpt noe ekstra.

Nå sist fant vi frem ei rosa sommerbukse, rosa hårbånd/-strikk og en sort topp - så var jenta pink og fornøyd.

Hun minste er i mange utkledningsbursdager, men hun er ikke så glad i være utkledt, så jeg tror nok hun helst vil ha vanlig pentøy til sin bursdag i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missebursdag!? Jeg kjenner at jeg hadde hatt mest lyst til å boikotte noe slikt tull, men jeg hadde vel prøvd å grave frem noe til jentungen kjenner jeg meg selv rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Litt temabursdager har det vært her også, men da har det vært spøkelses-, pysj-, sjørøver- og rockebursdag, mao har ingen innkjøp eller utpreget kreativitet har vært påkrevet.

Missebursdag var dobeltteit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt temabursdager har det vært her også, men da har det vært spøkelses-, pysj-, sjørøver- og rockebursdag, mao har ingen innkjøp eller utpreget kreativitet har vært påkrevet.

''Missebursdag var dobeltteit!''

Jeg har få problemer med å plukke ut hvilke av jentene i klassen her som kunne funnet på å arrangere missebursdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har få problemer med å plukke ut hvilke av jentene i klassen her som kunne funnet på å arrangere missebursdag...

Godt jeg slipper slikt jentedilldall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Missebursdag!? Jeg kjenner at jeg hadde hatt mest lyst til å boikotte noe slikt tull, men jeg hadde vel prøvd å grave frem noe til jentungen kjenner jeg meg selv rett.

''Missebursdag!? Jeg kjenner at jeg hadde hatt mest lyst til å boikotte noe slikt tull,..''

Helt enig.

''..men jeg hadde vel prøvd å grave frem noe til jentungen kjenner jeg meg selv rett...''

Ehm, enig i det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noen med samme erfaring?''

Nei, her i Lillebygd er ikke temabursdag et tema ;.)

Unntaket var meg i sin tid som inviterte til karnevalsbursdag i noen år siden sønnen min er er født i februar, og han ønska det sjøl. Kostyme eller ikke var valgfritt, altså, men artig blei det.

Missebursdag - hmm, skeptisk :-/ Først og fremst fordi Vesla vile vært ukomfortabel. Vi har sminke og høyhælte sko, men det er utrenfor hennes komfortsone, Jeg ser ikke en plausibel grunn til at ho skal utfordres på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tilløp til temabursdager, men alltid innenfor det vi har hatt tilgjengelig uten å måtte kjøpe noe ekstra.

Og mine hadde bare måttet godta at de ikke hadde fått høyhælte sko bare for å dra i en missebursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missebursdag? Herre min skaper. Her er det bowling, lekeland og annet som gjelder. Vanlig hjemmebursdag er visst helt ut.

Nå synes jeg foreldre skal ta til vett og tenke over hvor dyrt og tullete dette styret begynner å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Überteit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og nå er det misseantrekk til missebursdag. Invitasjonen var med bilde, og det bar liten tvil om hvordan antrekket var tenkt.''

Missebursdag? Det er jaggu nummeret før bekymringsmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missebursdag? Er vi virkelig der? Veldig bra at jeg har gutt, for jeg ville A L D R I engang vurdert å kjøpe høyhælte sko til en missebursdag, og ville sikkert stått i fare for å få en ulykkelig datter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Missebursdag var dobeltteit!'' Enig, latterlig. Hvilke foreldre går med på den ideen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og nå er det misseantrekk til missebursdag. Invitasjonen var med bilde, og det bar liten tvil om hvordan antrekket var tenkt.''

''Missebursdag? Det er jaggu nummeret før bekymringsmelding.''

Som om det ikke er nok press på ungjentene med tanke på utseende og kropp fra før... *rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12 åring har netop været til nytårsball.Overraskende nok var der rigtigt mange af jenterne kom i superhøjhælede sko. De fås hos MIN SKO til ca. 400 kr - (men nok næppe ned i str. 34. ), så de er faktisk ikke urimeligt dyre, og halvparten af jenterne elsker dem - den anden halvdel kunne aldrig finde på at gå med den slags.

Men tilbage til spørgsmålet.

Man kan hurtigt se for sig en såkaldt misse-bursdag. Nogen vil pynte sig ordenligt, men mange vil sikkert også betragte det som en anti-inviation og pynte sig som en barbiedukke - med leketøjsbutikkens tiara, fe-tryllestav, vildt overdreven blå øjenskygge etc. Lidt som man ser disse amerikanske misse-konkurrancer. Og vælger man sidstnævnte så trænger det ikke at blive dyrt heller.

Hvis der går inflation i temabursdage, så er det jo bare at bestemme sig for at lægge listen på "det vi har fra før, eller kan låne". Helt sikker på at der findes andre i klassen som vil være med på det. Hos os er det en stadig diskussion til Halloween - jeg er ikke med på at bruge masser af penge på udstyr, og jenterne her har forstået at de må bruge egne lommepenge, eller bruge kostumer som de sætter sammen af ting vi har i huset fra før. Det har kostet nogen diskussioner gennem tiden, men det har det været værd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt noe mer spesifisert enn karneval eller pysjparty. Men nå begynner det å bli lenge siden forrige jentebursdag. Jeg synes det er drøyt å bestemme gjestenes antrekk i detalj, som onepiece eller "misseantrekk". Det virker som om jentegreiene har blitt flere hakk verre siden datteren min ble voksen...

De store gutta holder seg stort sett til cageball, aking, Megazone, bowling og denslags. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, enig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg savner en "liker" knapp her, for dette innlegget likte jeg :-). Kunne ikke vært mer enig. Håpløst med Missebursdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ei gammel røy

Jeg er også noe frustrert over slike temabursdager. Pysjparty og karnevalsbursdag er greit, da kan man bruke det man har. Men for litt siden kom det invitasjon til "kjendisbursdag"..! Heldigvis skulle datteren avgårde på slalom den dagen så vi slapp unna... Jeg er prinsipielt imot ekstrainvesteringer av dette slaget. Bruk -og kast-mentalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...