Gjest Glad mosjonist Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hei, er gravid med tvillinger i uke 20, og ønsker å trene fremover om det lar seg gjøre.. Merker at jeg må ta mer og mer hensyn til graviditeten under trening, og antar at det stopper seg selv om en drøy måned muligens. Trener flere ganger i uken, men med laverer intensitet, og dropper øvelser med hopp, styrke mage, og ellers det som ikke føles ok. I det siste har jeg lurt litt på dette med fostervanns lekkasje, av og til ved noen treninger, eller utenom trening, kommer litt tynt flytende utflod, helt blank, men ikke mye. Går ikke gjennom til bukse, men truse blir våt. Er det noe man gjør som kan fremprovosere lakkasje? En uke siden jeg var på ul, og det var nok fostervann sa de, men da nevnte jeg ikke dette pga. jeg antok det var normalt. Ikke før jeg begynnte å lese om lekkasje at jeg ble usikker... Ellers må jeg legge til at det føles veldig bra ut å trene, hjelper mot flere symptomer, og at jeg ellers sover, spiser og hviler mye.Har ikke hatt noe svie eller ubehag i forbindelse med utfloden, heller ikke noe missfarge. Tenker du jeg bør oppsøke lege neste gang jeg lurer på om det har vært lekkasje? Og er det ellers noe man vet en bør være forsiktig med for å unngå lekkasje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg tviler på at du lekker fostervann for det betyr jo at det er hull på fosterhinnen? Er det ikke urin da? Det er ikke uvanlig under svangerskap hvor presset på urinblæren blir større og spesielt dersom du har to småttiser der inne i livmoren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Når du blir gravid får du en økt gjennomblødning av organene i bekkenet, skjede og livmor. Slimhinnen i skjeden hovner litt opp og dette gir økt sekresjon, utflod. Utfloden blir også litt tykkere enn tidligere. Mengden vil kunne variere. Det kan hopoe seg opp litt som så tømmer seg ut og gir inntrykk av økt mengde. Fostervann er tynnere enn dette og synker inn i et bind , mens sekresjon/utflod er tykkere og ligger utenpå bindet. Jeg tror det du beskriver er et normalt fenomen ved graviditet, men for sikkerhet skyld synes jeg du skal søke jormor eller lege og fortelle om dine symptomer. Du spør også om funnet påvirker ditt treningsprogram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde trent så forsikt som mulig. Siden tvillinggraviditet ofte kan bety mer komplikasjoner. Graviditeten er for en svært kort periode av livet. Tror jeg hadde benyttet rask gange og forsiktig styrketrening med øvelser som er ok for gravide. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.