Gå til innhold

Diare hos ettåring i seks dager..

Spirello

Anbefalte innlegg

Datteren min fikk diare på tirsdag. hadde også feber, dårig form og forkjøla. Holdt henne hjemme fra tirsdag og resten av uka. Hun pleier å bæsje 3 - 4 ganger om dagen ,og har også gjort det når hun har hatt diare. Hun har spist lite, men drukket mye. Humøret har heller ikke vært på topp, mer grinete og mammadalt enn vanlig. I dag har formen vært helt fin, også spist vanlig. Bæsjen var mer grøt (beklager detaljer), men gul og lukta surt i morres. Men nå var det bare gult vann med korn igjen.. Hun hadde tre sånne vann-bleier i går som går rett gjennom bleia og tøyet.

Må bli hjemme i morgen også. Tenkte å rnge legen å høre, men får vel ikke time siden formen er fin igjen.. Synes det er litt lenge å ha diare, På torsdag hadde hun en fast avføring, men gulaktig farge.. Hun har drukket en del utvanna eplejuice. Hva kan det komme av at diareen ikke blir borte? Også er det skikkelig surt.. Tips? Burde vi få en legetime kanskje? Hva kan legen i så fall gjøre? Hun tisser masse og er ikke dehydrert eller syk ellers.. Blitt mye bedre i dag. På forhånd takkfor svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter diare i 6 dager hos et så lite barn er det på høy tid med en tur til legen! Barn blir uhyre raskt dehydrerte og jeg hadde ikke ventet så lenge engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter diare i 6 dager hos et så lite barn er det på høy tid med en tur til legen! Barn blir uhyre raskt dehydrerte og jeg hadde ikke ventet så lenge engang.

Jeg er klar over at det er lang tid, men som sagt har hun bare bæsjen som vanlig, ikke ofte.. Drukket mye, fulle tissebleier. Og helt fin form i går. Har vært hos legen med sønnen da han var mindre og hatt det lenge. Fik til svar at det bare var å vente, så lenge han vra i fin form og ikke dehydrert. skal ringe legekontoret og sjekke. Hun hadde også klumper på torsdag, så litt diare igjen... Grøtkonsistens på morran i går, så en vannbleie på kvelden. faren hadde diare forrige helg, så har nok blitt smitta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det er lang tid, men som sagt har hun bare bæsjen som vanlig, ikke ofte.. Drukket mye, fulle tissebleier. Og helt fin form i går. Har vært hos legen med sønnen da han var mindre og hatt det lenge. Fik til svar at det bare var å vente, så lenge han vra i fin form og ikke dehydrert. skal ringe legekontoret og sjekke. Hun hadde også klumper på torsdag, så litt diare igjen... Grøtkonsistens på morran i går, så en vannbleie på kvelden. faren hadde diare forrige helg, så har nok blitt smitta.

Jeg hadde nok ikke blitt så veldig alarmert, men tenker at om det ikke gir seg i løpet av dagen, så ringer du legen i morgen tidlig - just in case :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke blitt så veldig alarmert, men tenker at om det ikke gir seg i løpet av dagen, så ringer du legen i morgen tidlig - just in case :)

Ringte helsesøster, og hun sa at det var i gråsonen for å kalles diare med så få bleier om dagen. Hun sa så lenge jenta får i seg drikke og mat, og har tissebleier og ikke er i dårlig form - så er det ingen dare.. mest sannsynlig smitta av faren sin. Pappaen er hjemme med henne i dag, og hun har foreløpig ikke bæsja. Kune en diarebleie i går. Men greit å sjekke, men var som jeg trodde :) Mne følger selvsagt med i dagene som kommer.. Men tror det er på vei til å gi seg nå... Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

For voksne blir det anbefalt å kontakte lege hvis diare varer i en uke. Så med en ettåring ville jeg kontaktet lege tidligere. Det er veldig bra at du har fått i henne så mye væske at hun har fulle tissebleier. Derfor tror jeg ikke faren er akutt. Men siden det har vart såpass lenge, syns jeg hun bør undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte helsesøster, og hun sa at det var i gråsonen for å kalles diare med så få bleier om dagen. Hun sa så lenge jenta får i seg drikke og mat, og har tissebleier og ikke er i dårlig form - så er det ingen dare.. mest sannsynlig smitta av faren sin. Pappaen er hjemme med henne i dag, og hun har foreløpig ikke bæsja. Kune en diarebleie i går. Men greit å sjekke, men var som jeg trodde :) Mne følger selvsagt med i dagene som kommer.. Men tror det er på vei til å gi seg nå... Takk for svar

Godt å ha helsesøster å ringe til :) Og godt at det virker som om det går seg til med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For voksne blir det anbefalt å kontakte lege hvis diare varer i en uke. Så med en ettåring ville jeg kontaktet lege tidligere. Det er veldig bra at du har fått i henne så mye væske at hun har fulle tissebleier. Derfor tror jeg ikke faren er akutt. Men siden det har vart såpass lenge, syns jeg hun bør undersøkes.

ja men dette var visst i gråsonen for å kalles diare når hun har bæsja så lite sa helsesøster. hadde jeg skifta på henne i et sett hadde jeg så klart kontaktet legen for lenge siden.. Men hun har hatt fast avføring også. Så følger egen magefølelse og råd fra helsesøster. dette går seg sikkert til av seg selv. :) jenta er i strålende humør i dag :) Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

ja men dette var visst i gråsonen for å kalles diare når hun har bæsja så lite sa helsesøster. hadde jeg skifta på henne i et sett hadde jeg så klart kontaktet legen for lenge siden.. Men hun har hatt fast avføring også. Så følger egen magefølelse og råd fra helsesøster. dette går seg sikkert til av seg selv. :) jenta er i strålende humør i dag :) Takk for svar :)

Høres lovende ut. God bedring til jenta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...