Gå til innhold

Syke barn og jobb

Gjest Dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Dårlig mor?

Springer du hjem fra jobb vist du får tlf fra skolen om at 4 klassingen din er litt varm og slapp? Ei jeg jobber med gjorde det i dag. Jeg følte meg som ei dårlig mor fordi jeg har latt min 4 klassing gått hjem fra når hun hadde feber og hun måtte være hjemme alene til jeg kom. Er bare snakk om noen timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går fra jobb om jeg får telefon fra skole/bhg om at et barn er sykt. Selv om barnet går hjem selv, synes jeg det er greit å komme hjem for å sjekke tilstanden selv.

Så jobber jeg heller litt hjemmefra om det er tid og rom for det.

Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for at barnet var alene med litt feber. Gjort er gjort, og ingen grunn til å dvele ved det. Var nok ingen krise, og barnet ville vel ha ringt deg om det var behov for at du skulle komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått hjem ja. Jeg ville ønsket se an tilstanden til ungen selv, er jo ikke godt å vite hva en tilfeldig skole-/bhg ansatt mener med "slapp og feber".

Ikke dermed sagt at du er en dårlig mor, du kjenner barnet ditt og vet om det er ofte/sjeldent syk, pleier å bli veldig slapp eller som regel er pigg osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Jeg ville gjort som deg. Nemlig blitt ut dagen på jobb. I tvilstilfeller har jeg ringt poden for å selv "sjekke status" (slapp, søvnig osv) samt for å be poden ringe om det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på barnet og hvor sykt det var. Min eldste kunne gå hjem selv og være alen selv om han ikke var i form, mens den yngste ikke ville likt det.

Jeg har alltid fått snakke litt med barnet selv før det har blitt sendt hjem fra skolen, og da hører jeg gjerne hvor mye det haster med å komme hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

De få gangene vi har fått telefon fra skolen om sykt barn har gjerne barnet vært så slapt at det har ligget rett ut og halvsovet. Tror ikke skolen ville ringt etter meg om barnet var i såpass god form at det godt kunne gå hjem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4. klassing? Antakelig ikke. Men jeg ville nok hørt med barnet selv først. Datteren min ville kanskje likt at noen kom hjem, men broren ville synes det bare var tull.

Mindre barn må jo hentes, så da blir det noe annet.

Du kan ikke føle deg som en dårlig mor hver gang du opplever at andre foreldre til andre barn gjør enkelte ting litt annerledes. Det er store forskjeller på både barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok reist opp og hentet min 4.klassing hvis hun var så dårlig at de ringte fra skolen.

-men jeg kunne godt ha reist fra henne igjen etter at hun var innstallert hjemme. Det gjorde jeg ofte i fjor vår, ellers hadde vi brukt opp alle sykedagene på et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt hjem ja. Jeg dro hjem da 6-klassingen ringte meg og ba om å få gå hjem fra skolen fordi hun følte seg dårlig også. Jeg tok en halv sykt-barn-dag. Hun var vel hjemme alene i et par timer før jeg kom da. Det viste seg at hun hadde lungebetennelse og hun var temmelig dårlig ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk aldri jeg har fått telefon fra skolen om at barnet har måttet gå hjem.

Hadde det skjedd, hadde jeg vurdert hvem av barna det var, og hvor sykt det hørtes ut som det var. Hvis h*n virkelig hadde måttet gå hjem, hadde jeg vel regnet med at det hadde vært så ille at det trengte litt trøst og stell fra meg eller faren, tror jeg. Så kunne jeg heller evt ha jobbet litt hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor lang vei det var å gå hjem, hvor ille det hørtes ut og ikke minst hvilket barn det var.

Noen unger har en voldsom dramafakor, andre sier knapt ifra om de har over 40 i feber.

Stol på din egen vurderingsevne. Barna dine har sikkert ikke lidd noen overlast.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg springer ikke hjem akkurat, men jeg har dratt hjem hver gang ja. Nå er jeg imidlertid i en situasjon hvor jeg kan jobbe hjemmefra, evt på kvelden, så dersom jeg ikke er bortreist eller har uflyttbare møter er det ikke et problem. Jeg har forøvrig aldri brydd meg om hva andre har tenkt når jeg har gjort dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

4. klassing? Antakelig ikke. Men jeg ville nok hørt med barnet selv først. Datteren min ville kanskje likt at noen kom hjem, men broren ville synes det bare var tull.

Mindre barn må jo hentes, så da blir det noe annet.

Du kan ikke føle deg som en dårlig mor hver gang du opplever at andre foreldre til andre barn gjør enkelte ting litt annerledes. Det er store forskjeller på både barn og voksne.

''Du kan ikke føle deg som en dårlig mor hver gang du opplever at andre foreldre til andre barn gjør enkelte ting litt annerledes. Det er store forskjeller på både barn og voksne.''

*liker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vel, her hvor vi bor må ungene kjøre buss i 13 km for å komme til skolen, så hvis en av dem er syke må de hentes. Det går ingen busser midt på dagen, så det er utelukket. Å gå hjem er også utelukket.

Noen ganger er det jeg som drar, andre ganger faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg måtte gått hjem

Handler dette om deg som dårlig mor eller bitte litt irritasjon over kollegaen som LØP hjem for å ta vare på datteren?

Jeg får en følelse av det siste, litt i måten du formulerer deg på. Og ja, jeg hadde henta min 4. klassing om hun ble syk. Når den eldste var på den alderen var hun knapt alene når hun var frisk! Jeg er hjemme med 6. klassingen også, selv om hun bare er halvslapp og jeg innerst inne hadde håpet hun kunne klart seg alene.

Men jeg sliter ofte med dårlig samvittighet når jeg gjør disse tingene. Fordi jeg sliter med tanker om hva ande syns om meg når jeg gjør det, slik jeg får en følelse av at du gjør når din kollega går.

Mulig jeg har misforstått deg, men for meg høres du mer ut som en bitter kollega enn en dårlig mor. Du er iallfall en heldig mor som har fått et selvstendig barn :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg hadde dratt så fort jeg hadde hatt sjansen. Hvis det hadde tatt tid før jeg kunne dratt fra jobb (tenker nå på jobben jeg hadde før, der kunne man ikke bare helt uten videre dra, men måtte innkalt en annen før jeg kunne dratt) hadde jeg kontaktet foreldrene mine og bedt dem hente og pleie til jeg hadde blitt frigjort.

Du er ingen dårlig mor fordi du velger å gjøre ting på en annen måte.

Vi, og barna, er forskjellige.

Mitt barn hadde blitt "såret i hjertet" som han kallte det når han var liten, hvis han hadde fått beskjed om å gå hjem og være der alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg "løper" hjem fra jobb, ja. Er barnet så sykt at skolen vurderer at det ikke kan være der, er det heller ikke friskt nok til å gå de 2 km hjem til oss. Har barnet "litt" feber, så er ikke det noe skolen merker i det hele tatt - det er i alle fall min erfaring.

Der hvor vi bodde før, hadde vi 60 skritt til skolen. Da hadde barnet gått hjem, naturlivis, men jeg hadde nok reist fra jobb så fort det var mulig.

Jeg liker generelt å se, med egne øyne, hvor sykt barnet er før jeg lar det være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...