Gå til innhold

NHD: Risperdal

Anbefalte innlegg

Gjest Beklager
Skrevet

Psykiateren jeg går til gav meg i forrige uke resept på Risperdal. Hn mente det kunne brukes forebyggenede mot hypomani og taes "ved behov". Høres det rart ut?

Så da skal jeg vel forstå det som at jeg skal ta 1-2 tabletter før jeg får det så morsomt at jeg tar helt av, men ikke ta dem fast?

Men jeg frykter jo at når jeg først har det så ubeskrivelig morsomt, så er vel "partykill-tabletter" det siste jeg vil ta....

Skal på hyttetur til helga... Er det da lurt å ta medisinen før jeg drar? Hvor lenge virker den?

Jeg skal ikke drikke alkohol.

Hilsen meg som lurer på så mangt og føler at jeg nesten misbruker tjenesten her.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved behov - ja og nei.

En person med bipolar lidelse skal ha AP liggende hjemme. Ved tegn på begynnende mani/hypomani skal en ta AP "ved behov", men da skal det tas fast over minst en uke, og det skal ikke seponeres igjen før en har snakket med legen sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...